Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Poraďte vedení Volkswagenu. Má vyrábět ID.3 kabrio?

David Bureš
Diskuze (4)

Volkswagen hodlá v následujících letech dále rozšířit svoji nabídku elektromobilů. Při této expanzi však potřebuje poradit.

Koncern Volkswagen Group je dnes velkým zastáncem elektromobility, a to hlavně za vedení Herberta Diesse, který se stal jeho předsedou představenstva v roce 2018. Právě za jeho šéfování koncern pracuje na desítkách modelů s elektrickým pohonem, které mají nabídku postupně obohatit v následujících letech. Vyvíjí se opravdu různorodé elektromodely, od městských aut po velká SUV, vedení koncernu se však nyní chce ujistit, zda jeho plány odpovídají poptávce.

Vedení mateřské značky Volkswagen totiž potvrdilo, že se uvnitř centrály pracuje na myšlence kabrioletu na bázi elektrického hatchbacku ID.3. Zároveň si však není management jistý, zda by takový automobil opravdu zaujal, a tak se Volkswagen svých fanoušků a potenciálních kupců otevřeně ptá, zda by takové ID.3 kabrio mělo smysl a zda vůbec elektrický pohon a otevřená karoserie jdou dohromady.

Volkswagen zveřejnil nákresy takového auta, jak by mohlo vypadat. Za základ slouží samozřejmě ID.3, respektive jeho charakteristická příď, otevřený derivát má však jen jeden pár bočních dveří.

Automobilka prostřednictvím těchto skic vyzývá své fanoušky, aby o nich diskutovali na sociálních sítích. Vedle Facebooku, Instagramu nebo Twitteru mohou využít také třeba LinkedIn, na němž je aktivní jak předseda představenstva celé skupiny Volkswagen Herbert Diess, tak Ralf Brandstätter, šéf mateřské značky Volkswagen.

Nápad otevřeného Volkswagenu ID.3 každopádně dokazuje, že idea kabrioletu není ve Wolfsburgu zcela mrtvá. A to přestože i Volkswagen podobně jako mnohé další značky nabídku takových aut značně omezil a dnes nabízí výhradně netradičně pojaté otevřené auto v podobě SUV-kabria T-Roc Cabrio. Bývaly přitom doby, kdy v jednu chvíli prodával Golf Cabriolet, retro Beetle Cabriolet i kupé-kabriolet Eos. Obecnou potíží kabrií je ale fakt, že zájem o ně je nízký a odbytišť je jen pár.

I proto se v poslední době hledají nové cesty, jak kabriolet pojmout. Jednou z možností je SUV kabrio (před T-Rocem to už neúspěšně zkoušel Range Rover Evoque), novým trendem by pak mohla být elektrokabria. Třeba šéf Volkswagenu Brandstätter si myslí, že by kombinace otevřené střechy a tichého elektrického pohonu přinesla zcela nový jízdní zážitek. A jaký názor máte vy?

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (4)

Doporučujeme

4. 3. 2021 09:24
Áno ale nie z ID3
V poslednej dobe vzniklo veľa krásnych áut, len mám pocit že skoro žiadny VW (až na Arteon).
Čo keby sa pokúsili pritiahnuť pozornosť niečim ako toto:
https://www.auto.cz/…la-takhle-134192
..poprípade ani ten koncept od Peugeota nebol na zahodenie. Myslím e-Legend sa volal.
Autá ako ID3 kabrio alebo T-roc kabrio sú samozrejme okrem vyhodených peňazí ešte aj príšerne desné. Pripomínajú mi tie elektrické autíčka pre deti, ktoré sú tiež bez strechy, ale kvôli niečomu inému. Giugiaro, Pininfarina a Bertone by sa z toho v hrobe obrátili.
Neteším sa z elektrických áut, ale nádherné dostupné kupé by som si kúpil. A možno to je aj cesta ako zatraktívniť tento typ pohonu.
Avatar - petr petrumr
3. 3. 2021 20:36
ano
já bych do toho šel. třídveřové na bázi eosu.
Avatar - SKAY
3. 3. 2021 17:44
Re: Ať se VW nejdřív naučí vyrábět EV...
Nají nesmyslný SUV kabriolet . Tak mužou mít i E. vajíčkové kabrio :D :-(
Avatar - kuk
3. 3. 2021 16:51
Ať se VW nejdřív naučí vyrábět EV...
... pak ať aspoň dožene v parametrech Teslu a pak teprve může pomejšlet na píchoviny jako je kábrio. Jenže ty diletanti to dělaj navopak, nejdřív vyroběj křápy na všechny možný způsoby a pak teprve možná někdy v budoucnu je možná dovychytaj. Lol. :-!