Porovnejte holátko nové Škody Octavia s plnou výbavou. Rozdíl v ceně je skoro dvojnásobný
Přes půl roku čekali zájemci o novou generaci Škody Octavia na cenově nejdostupnější variantu za necelých 500.000 Kč. Srovnali jsme ji s kouskem vybaveným po strop.
Škodovka od premiéry čtvrté generace Octavie (v listopadu loňského roku) postupně obohacuje modelovou řadu o další varianty a motorizace. Ukázala nám plug-in hybridní RS, dobrodružnější Scout a naposledy i cenově nejdostupnější provedení Active, respektive edici 125 let.
Výbavový stupeň Active se základním motorem 1.0 TSI Evo s výkonem 81 kW a šestistupňovou manuální převodovkou přijde na 493.900 Kč. Provedení 125 let nabízí shodné výbavové prvky, se stejnou motorizací je však aktuálně ještě o 37.000 Kč levnější. Řeč je samozřejmě o karosářské verzi liftback, příplatek za kombi činí 40.000 Kč.
Standardem tohoto provedení je šest airbagů, 16“ ocelová kola, full LED světlomety, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent udržování jízdního pruhu či asistent rozpoznávání únavy. Na palubě najdeme elektronicky ovládanou manuální klimatizaci, elektrické ovládání všech oken a vnějších zpětných zrcátek, výškově nastavitelné sedadlo řidiče či dálkové ovládání centrálního zamykání. Zvenčí chybějí mlhovky a ozdobné chromované prvky.
Nezapomnělo se ani na multimédia, která v základním provedení zastupuje infotainment Swing s 8,25“ obrazovkou, digitálním příjmem rádia a funkcí SmartLink, prostřednictvím které můžete zrcadlit vybrané funkce chytrého telefonu pomocí Apple CarPlay a Android Auto. Naopak budíky jsou namísto virtuálního kokpitu analogové a nový dvouramenný volant dostanete bez tlačítek.
Základní provedení v modré barvě Energy (jediná bezpříplatková) tak aktuálně objednáte za 456.900 Kč, což je dnes nejlevnější cesta k nové Octavii. Pro zajímavost jsme si stejnou motorizaci (1.0 TSI Evo 81 kW) nakonfigurovali v opačné, tedy plné výbavě. Obě verze můžete porovnat v přiložené galerii.
Nejvyšší výbava Style se vyznačuje 17“ koly z lehkých slitin, parkovacími senzory vzadu, předními LED mlhovkami či bezklíčovým odemykáním a startováním. Uvnitř pak najdeme infotainment Columbus s 10“ obrazovkou, navigací a hlasovým ovládáním, vyhřívání předních sedadel, výškově nastavitelná sedadla vpředu s bederní opěrkou či ambientní LED osvětlení interiéru. S takovou konfigurací jsme se dostali na částku 609.900 Kč.
Ani tady se ale nekončí. Když v konfigurátoru zaškrtnete červenou Velvet metalízu (+22.300 Kč), 18“ kola (+13.000 Kč) či paket Style Plus (+20.000 Kč; Matrix LED světlomety, zadní parkovací kamera, adaptivní tempomat atd.), cena se k tři čtvrtě milionu přiblíží hodně rychle. Náš exemplář dostává ještě top ergonomická kožená přední sedadla s vyhříváním, ventilací a elektrickým ovládáním (+66.500 Kč), nezávislé topení s dálkovým ovládáním (+29.900 Kč), či virtuální pedál pro otevírání víka zavazadelníku. Ještě nějaké drobné položky k tomu a jsme na finální částce 819.500 Kč.
Kdybychom v přihazování příplatků pokračovali, za chviličku se vyšplháme na cenu dvou základních Octavií. Tím se dostáváme k našemu obligátnímu dotazu: dali byste přednost bohatší výbavě, nebo raději většímu a silnějšímu motoru?
- 172,8%
- 29,3%
- 36,9%
- 43%
- 58%