Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porovnejte holátko nové Škody Octavia s plnou výbavou. Rozdíl v ceně je skoro dvojnásobný

Stanislav Kolman
Diskuze (38)

Přes půl roku čekali zájemci o novou generaci Škody Octavia na cenově nejdostupnější variantu za necelých 500.000 Kč. Srovnali jsme ji s kouskem vybaveným po strop.

Škodovka od premiéry čtvrté generace Octavie (v listopadu loňského roku) postupně obohacuje modelovou řadu o další varianty a motorizace. Ukázala nám plug-in hybridní RS, dobrodružnější Scout a naposledy i cenově nejdostupnější provedení Active, respektive edici 125 let.

Výbavový stupeň Active se základním motorem 1.0 TSI Evo s výkonem 81 kW a šestistupňovou manuální převodovkou přijde na 493.900 Kč. Provedení 125 let nabízí shodné výbavové prvky, se stejnou motorizací je však aktuálně ještě o 37.000 Kč levnější. Řeč je samozřejmě o karosářské verzi liftback, příplatek za kombi činí 40.000 Kč.

Standardem tohoto provedení je šest airbagů, 16“ ocelová kola, full LED světlomety, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent udržování jízdního pruhu či asistent rozpoznávání únavy. Na palubě najdeme elektronicky ovládanou manuální klimatizaci, elektrické ovládání všech oken a vnějších zpětných zrcátek, výškově nastavitelné sedadlo řidiče či dálkové ovládání centrálního zamykání. Zvenčí chybějí mlhovky a ozdobné chromované prvky.

Nezapomnělo se ani na multimédia, která v základním provedení zastupuje infotainment Swing s 8,25“ obrazovkou, digitálním příjmem rádia a funkcí SmartLink, prostřednictvím které můžete zrcadlit vybrané funkce chytrého telefonu pomocí Apple CarPlay a Android Auto. Naopak budíky jsou namísto virtuálního kokpitu analogové a nový dvouramenný volant dostanete bez tlačítek.

Video se připravuje ...

Základní provedení v modré barvě Energy (jediná bezpříplatková) tak aktuálně objednáte za 456.900 Kč, což je dnes nejlevnější cesta k nové Octavii. Pro zajímavost jsme si stejnou motorizaci (1.0 TSI Evo 81 kW) nakonfigurovali v opačné, tedy plné výbavě. Obě verze můžete porovnat v přiložené galerii.

Nejvyšší výbava Style se vyznačuje 17“ koly z lehkých slitin, parkovacími senzory vzadu, předními LED mlhovkami či bezklíčovým odemykáním a startováním. Uvnitř pak najdeme infotainment Columbus s 10“ obrazovkou, navigací a hlasovým ovládáním, vyhřívání předních sedadel, výškově nastavitelná sedadla vpředu s bederní opěrkou či ambientní LED osvětlení interiéru. S takovou konfigurací jsme se dostali na částku 609.900 Kč.

Ani tady se ale nekončí. Když v konfigurátoru zaškrtnete červenou Velvet metalízu (+22.300 Kč), 18“ kola (+13.000 Kč) či paket Style Plus (+20.000 Kč; Matrix LED světlomety, zadní parkovací kamera, adaptivní tempomat atd.), cena se k tři čtvrtě milionu přiblíží hodně rychle. Náš exemplář dostává ještě top ergonomická kožená přední sedadla s vyhříváním, ventilací a elektrickým ovládáním (+66.500 Kč), nezávislé topení s dálkovým ovládáním (+29.900 Kč), či virtuální pedál pro otevírání víka zavazadelníku. Ještě nějaké drobné položky k tomu a jsme na finální částce 819.500 Kč.

Kdybychom v přihazování příplatků pokračovali, za chviličku se vyšplháme na cenu dvou základních Octavií. Tím se dostáváme k našemu obligátnímu dotazu: dali byste přednost bohatší výbavě, nebo raději většímu a silnějšímu motoru?

Líbí se vám nová Škoda Octavia IV? Ohodnoťte design jako ve škole:
  • 1
    72,8%
  • 2
    9,3%
  • 3
    6,9%
  • 4
    3%
  • 5
    8%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 53656 čtenářů.

Stanislav Kolman
Diskuze (38)

Doporučujeme

27. 6. 2020 21:07
To fakt?
To sa mi zdá, alebo sú obrázky v galérii o kus menšie? A mrte reklamy naokolo! Jebem aj taký web :no: :no: :no:
Avatar - Emel
26. 6. 2020 17:20
Re: Pokud by byl...
S manuálem těžko. A s automatem bude za stejné peníze, jako RS s manuálem... takže... RS s manuálem :-!
26. 6. 2020 15:56
No nekúp to
Škoda-škoda peňazí
26. 6. 2020 12:45
Bravo Škoda
Půl mega za "social edition", s podřadným motorem a s volantem, ze kterého nechal nějaký "ekonom" odmontovat střední příčku v ceně 12,- Kč, to je opravdu bomba. Ta cena je nehorázná (14,5 násobek průměrné, hrubé mzdy), ceny příplatkové výbavy jakbysmet. Užitná hodnota celého toho krámu, i kdyby ten tříhrnek vydržel dýl jak záruční lhůtu, je tak 350000,- Kč.
25. 6. 2020 20:46
Re: dobrý
Tá maska je naozaj otrasná, inak mne tá octavia nič nehovorí,vyše 20 rokov je to vizuálne stále to isté auto akurát je predražené jak hovado. Za tú cenu radšej SUV čko , u mňa od Škodovky najkrajší Karoq