Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT3 má problém v Kalifornii, s manuálem nesmí na silnice

Ondřej Mára Ondřej Mára 17. 6. 2021 • 23:50
23
15
Zobrazit náhledy (23)
Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3

Zatímco s automatem nemá stát Kalifornie žádný problém, prodej manuálu musel být zakázán kvůli nadlimitní hlučnosti.

Porsche 911 GT3 je často hodnoceno jako jedno z nejúchvatnějších sportovních vozidel současnosti, které navíc zákazníkům nabízí i zajímavou volbu. Díky nedávno představené civilnější verzi Touring bez křídla může vůz lépe splynout s davem, díky možnosti volby mezi sedmistupňovým automatem PDK a šestistupňovým manuálem ale stále nabízí jedinečný požitek z jízdy. Ovšem ne pro všechny.

Během prezentace modelu Porsche 911 GT3 Touring pro americký trh se totiž ukázalo, že zájemci ze slunného státu Kalifornie nebudou mít možnost si vůz objednat s manuální převodovkou. Klasická koncepce se třemi pedály by totiž na kalifornských silnicích byla ilegální z důvodu nadlimitního hluku, kvůli kterému neprošla homologací u CCR (California Code of Regulations).

Je přitom úsměvné, že celá situace vyplula na povrch teprve nyní, ačkoliv premiéra 911 GT3 proběhla již v polovině únoru tohoto roku. Není tedy pochyb o tom, že si někteří nedočkaví zákazníci z Kalifornie svůj vůz již nakonfigurovali a objednali právě s manuálem, který je u tohoto modelu poměrně populární volbou.

Automobilka ovšem dodává, že byla o celé situaci informována teprve nedávno a neměla příležitost učinit příslušné změny. Zákazníci, kteří si již vůz objednali s manuálem, by tak měli být kontaktováni dealery a měli by mít možnost objednat si vůz tradičně s automatem. Nebo mohou vyčkávat a doufat. Problém by totiž neměl být trvalý.

video

Podle Porsche byly totiž vozy homologovány podle testovací procedury, která byla naposledy upravena v roce 1998. Porsche ovšem očekává, že CCR brzy přejde na modernější proceduru testování, se kterou by měl vůz bez problému projít homologací a mohl by se bez problému dostat legálně na silnice.

Porsche už prý jedná s California State Highway Patrol o řešení celé situace, nikdo však není schopen odhadnout čas, jaký by situace mohla zabrat. Netrpělivější zákazníci, kteří už si svůj vůz specifikovali a objednali, ale nejspíš nebudou z dalšího čekání příliš nadšeni.

Související články

Témata
18. 6. 2021 17:31
Re: Proč je...
Porsche se asi nevyplatí, vyvíjet pro US pro manuální verzi utlumenější výfuk... :-( :no:
18. 6. 2021 17:30
Re: Fašistské diktatuře automatických převodovek STOP !!!
Přesně! :yes:
Avatar - žlababa
18. 6. 2021 16:42
Re: Proč je...
tipuju, že půjde jen o konkrétní test, kdy při stejné rychlosti měl automat jiné otáčky než manual
Avatar - pradeda777
18. 6. 2021 15:21
Re: Fašistské diktatuře automatických převodovek STOP !!!
Jak kdy brácho,....jak kdy... :-!
17. 6. 2021 23:17
Re: Proč je...
No co zbrojí proti Evropě jako při dieselgate.Emisema prošlo tak musí vyštrachat něco jiného...corvetta prošla bez problémů určitě.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud