Porsche Macan T oficiálně: První čtyřdveřové téčko odkazuje na ikonickou 911
Stuttgarstská automobilka představuje vůbec první Macan T a zároveň první čtyřdveřový model, který se tohoto označení dočkal.
Nový Macan T rozšiřuje současnou řadu menšího SUV Porsche, přičemž „téčko“ je v hierarchii posazeno mezi standardní Macan a Macan S. Pro vůz takového střihu je to velká čest, neboť ještě nedávno bylo toto písmenko výsadou modelů 911 a 718. Již od 60. let symbolizuje u Porsche označení Touring pro vozy, které vynikají precizním naladěním, exkluzivní výbavou, úspornými motory a autentickým zážitkem z jízdy.
I Macan T je podle tvůrců věrný duchu Porsche 911 T z roku 1968, především díky samotnému naladění a lehké pohonné jednotce. Novinka dostala dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 195 kW (265 k) a 400 newtonmetry točivého momentu. Motor je spřažen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK a parametry agregátu posílá na všechna kola.
Z klidu na stovku zrychlí za 6,2 sekundy a pokračovat zvládne na maximální rychlost 232 km/h. Proč nedostala přednost na papíře atraktivnější 2,9litrová V6? Důvodem je právě požadovaná obratnost, vždyť šestiválec by na přední nápravu přidal dalších bezmála 60 kilogramů.
Standardně dostává Macan Touring ocelové pružiny, které však disponují aktivním řízením Porsche Active Suspension Management (PASM). Takovou kombinaci byste u žádného jiného modelu značky nenašli. Karoserie je o 15 milimetrů blíže zemi, stabilizátory na přední nápravě mají tužší naladění a celý podvozek se dočkal specifického naladění právě pro tento konkrétní model. Na přání můžete zvolit adaptivní vzduchový podvozek, čímž se světlost sníží o dalších 10 milimetrů (u Porsche poprvé pro čtyřválcové motory). A vůz lze samozřejmě dovybavit také systémem Porsche Torque Vectoring Plus.
Verze T se dále vyznačuje kontrastní barvou na přídi, vnějších zpětných zrcátkách či bočních lištách. Všimnout si můžeme rovněž sportovních koncovek výfuku a dvacetipalcových kol, která si vůz propůjčuje od Macanu S. zákazníci mají na výběr 13 metalických a speciálních barev karoserie.
V kabině najdeme standardně dodávaná, v osmi směrech elektricky nastavitelná sportovní sedadla v exkluzivním čalounění. I tady je několik detailů zhotoveno v kontrastním zbarvení, zbytek kabiny pak vychází z poslední verze Macanu, jehož omlazení proběhlo v létě minulého roku. V interiéru tak najdeme velkou středovou konzolu se spoustou dotykových tlačítek, stejně jako 10,9“ obrazovku multimediálního systému s navigací, jež je součástí standardní výbavy.