Porsche představilo Taycan GTS. I v nové karosářské verzi Sport Turismo
Porsche rozšiřuje nabídku verzí elektrického modelu Taycan o dvě provedení s přídomkem GTS.
Zkratka GTS znamená Gran Turismo Sport a tradičně označuje verze, které kombinují sportovnost s luxusem a každodenní použitelností.
V případě Taycanu se GTS výkonově zařadí mezi varianty 4S a Turbo. O pohon se starají dva elektromotory o kombinovaném výkonu až 440 kW. I díky čtyřkolce se novinka dostane z nuly na stovku za 3,7 sekundy, nejvyšší rychlost činí 250 km/h.
Elektromotory energii čerpají z 93,4kWh baterie, která má zajistit dojezd až 504 kilometrů. GTS je tak prvním Taycanem, u něhož Porsche slibuje více než 500km dosah.
Vůz je vybaven specificky naladěným adaptivním vzduchovým odpružením a za příplatek ho lze doplnit o natáčení zadních kol. Za zmínku stojí také šestipístkové přední brzdové třmeny kombinované s kotouči o průměru 390 mm, vzadu jsou kotouče 358milimetrové. V ceníku najdeme i brzdy karbon-keramické. Kola jsou 20palcová.
Taycan GTS dostal i několik exteriérových prvků z balíčku SportDesign a vylepšený interiér.
Společně s klasickým Taycanem Porsche představilo provedení GTS u nové karosářské verze Sport Turismo, kterou si můžeme představit jako více na silnici orientované Cross Turismo. Jde tedy o sportovně střižený kombík, výrobce jej však zbavil všech "terénních" exteriérových doplňků.
Po technické stránce je GTS Sport Turismo stejné jako méně praktický Taycan GTS.
Obě varianty k prodejcům dorazí na jaře příštího roku, v Německu ceny začínají na 131.834 eur (asi 3,32 mil. Kč) za Taycan GTS, GTS Sport Turismo startuje na 132.786 eur (zhruba 3,35 mil. Kč).