Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche představuje omlazený Macan GTS, zlatá střední cesta nabízí 380 koní

Ondřej Mára
Diskuze (147)

Porsche prezentuje nové GTS jako nejsportovnější variantu modelu Macan, po stránce výkonu se však jedná o zlatou střední cestu. Čím chce tedy nový Macan GTS řidiče zaujmout?

Tou nejvýraznější novinkou je především biturbo přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 2.9 litru, tedy stejný motor jako v modelu Turbo, který nabídne maximální výkon až 280 kW (380 k) a maximální točivý moment 520 Nm, který je dostupný ve spektru otáček od 1750 do 5000 ot/min. O pořádné divadlo se pak postará sportovní výfuková soustava, speciálně upravená pro GTS.

V kombinaci s nově upravenou dvouspojkovou převodovkou PDK a volitelným paketem Sport Chrono se tak nový Macan GTS dostane z 0 na 100 km/h již za 4,7 sekundy, zatímco bez Sport Chrono paketu trvá zrychlení o 0,2 sekundy déle. Maximální rychlost činí 261 km/h.

Oproti modelu před faceliftem, který byl osazen 3.0 litrovým motorem V6, se tak výkon zvedl o 15 kW (20 k) a točivý moment o 20 Nm. Akcelerace z 0 na 100 km/h je pak rychlejší o 0,3 sekundy – a to jak u standardního modelu, tak s paketem Sport Chrono.

Podvozek byl snížen o 10 mm a skvělou jízdní dynamiku by měl podpořit i speciálně odladěný systém elektrického řízení tlumičů PASM. Na přání je však dostupné i adaptivní vzduchové odpružení, které sníží podvozek o dalších 10 milimetrů.

O dostatečně rychlé zastavení se běžně starají litinové brzdy s červenými třmeny, které jsou ukryty za standardními matně černými 20 palcovými koly RS Spyde Design. Zákazníci si však budou moci připlatit za vylepšené brzdy PSCB s tenkým povlakem z karbidu wolframu, případně za karbon keramické brzdy PCCB.

Sportovnost modelu Macan GTS by měl podtrhovat standardně dodávaný paket Sport Design s černými doplňky v předním i zadním nárazníku, zatmavenými LED světlomety Porsche Dynamic Light Systém (které lze objednat i v provedení Plus), výraznými prahovými lištami nebo černými koncovkami standardního výfukového systému.

V interiéru nechybí multifunkční sportovní volant s věncem z hladké kůže, sportovní sedadla určená exkluzivně pro GTS a četné doplňky z kartáčovaného hliníku nebo Alcantary, která pokrývá střed sedadel, loketní opěrku nebo výplně dveří.  Nechybí však ani možnost objednat si kožené čalounění a řadu dalších doplňků.

Po technologické stránce modelu nechybí adaptivní tempomat včetně asistentu pro jízdu v koloně, parkovací asistent s funkcí monitorování okolí, ionizační zařízení nebo vyhřívané sklo. Posádku pak potěší nová přihrádka na mobilní telefon s funkcí indukčního nabíjení nebo příplatkový systém prostorového ozvučení BOSE Surround Sound.

Nové Porsche Macan GTS je již možné objednávat, přičemž ceny v Německu startují na částce 77.880 euro (1.985.000 Kč) včetně DPH.

Ondřej Mára
Diskuze (147)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2019 21:20
Re: super
Víš vzhledem k těm Vánocum a tak ti to řeknu eště jednou slušně = když někdo s tvym IQ a znalostma furt dokola hází vulgarity jak sou ostatní trotlové a blbí a posuzuje práci zcela mimo rozsah svýho vzdělání a toho IQ = je to TRAPNÝ. A fakt to s tou vulgaritou HODNĚ přeháníš :no:

Ani běžná světlá výška Macanu neni žádnej převrat = ale tady je snížená o 1,5 cm a další cm dolu dá adaptivní podvozek = prostě běžný auto. To neni kritika to je u sportovní verze správně = jen k tomu prostě nepasuje whitova úvodní slova

Ale vidim že si konečně pochopil = že tohle auto VYŠŠÍ světlou výšku prostě nemá. Byť to jak si na to že ti to došlo zareagoval = je jedna čistá tragedie

ad Porsche https://www.autoforum.cz/…si-drazi-nejsou/
Avatar - _Karel_
18. 12. 2019 21:15
Re: super
Jestli jde o vyšší nebo nižší SUV je úplně jedno, trotle. Je to nejlépe jezdící SUV a proto white napsal co napsal. Nech si to od někoho vysvětlit.
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2019 20:53
Re: super
Hele BRZDI s tou tvou nikdy nekončíci vulgaritou = teď už to třeba přeháníš FAKT HODNĚ

ŽE si opět ani po uvedení konkrétní hodnoty NEPOCHOPIL že tahle verze fakt NENI světlou výškou klasický suv = to u tebe neni překvapení ale SVOU NEznalost nahrazovat urážkama ostatních to fakt nic moc :-|

Takže ti to vysvětlim = tohle je v segmentu SUV silně PODprůměrná světlá výška = FURT je to přesně obráceně než se snažíš = hájit whita a jeho úvodní vlastně příspěvek. Je to přesně obráceně = vyšší světlý výšce Subaru pokud si vybavuju se vymívá teda kritizuje že nic moc, no možná vy oba

Když už SUV tak s vyšší světlou výškou = tak RR. Když sportovní tak já jak už sem napsal Stelvio s motorem Ferrari. Ale místo něj radši Giulii QV a místo ní eště radši https://www.garaz.cz/…ioletem-21002962

NENI problém že white napsal trochu nesmysl = JE problém a už docela VELKEJ = CO NÁSLEDUJE doteď = viz ty 20:44
Avatar - _Karel_
18. 12. 2019 20:51
Re: super
Něco vyššího rovná se SUV, trotle. Fakt jsi to od včerejška napochopil?
KDYŽ UŽ SUV, TAK TOHLE"
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2019 20:49
Re: super
To by odpovídalo = jestli pracuješ rukama, že ti to až tak nemyslí = a FAKT VĚŘÍŠ tomu že sám výrobce novou evoluci pojmenoval stejně PROTOŽE TO JE ZCELA JINEJ MOTOR ;-)

Což je ale naprosto nedůležitý = jestli tomu budem popravdě řikat evoluce nebo po tvym zcela novej = prostě je to NOVĚJŠÍ BENZÍN ve sportovní verzi Porsche vs nafta v komfotně laděnym

Na TO sem poukázal = za TO sem to přece schytal

ŽE to celý je minulá generace audi = to se sice taky moc nelíbí že sem napsal, ale to nikdo samozřejmě zpochybňovat nebude = to je moc známý :-)