Porsche představuje omlazený Macan GTS, zlatá střední cesta nabízí 380 koní
Porsche prezentuje nové GTS jako nejsportovnější variantu modelu Macan, po stránce výkonu se však jedná o zlatou střední cestu. Čím chce tedy nový Macan GTS řidiče zaujmout?
Tou nejvýraznější novinkou je především biturbo přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 2.9 litru, tedy stejný motor jako v modelu Turbo, který nabídne maximální výkon až 280 kW (380 k) a maximální točivý moment 520 Nm, který je dostupný ve spektru otáček od 1750 do 5000 ot/min. O pořádné divadlo se pak postará sportovní výfuková soustava, speciálně upravená pro GTS.
V kombinaci s nově upravenou dvouspojkovou převodovkou PDK a volitelným paketem Sport Chrono se tak nový Macan GTS dostane z 0 na 100 km/h již za 4,7 sekundy, zatímco bez Sport Chrono paketu trvá zrychlení o 0,2 sekundy déle. Maximální rychlost činí 261 km/h.
Oproti modelu před faceliftem, který byl osazen 3.0 litrovým motorem V6, se tak výkon zvedl o 15 kW (20 k) a točivý moment o 20 Nm. Akcelerace z 0 na 100 km/h je pak rychlejší o 0,3 sekundy – a to jak u standardního modelu, tak s paketem Sport Chrono.
Podvozek byl snížen o 10 mm a skvělou jízdní dynamiku by měl podpořit i speciálně odladěný systém elektrického řízení tlumičů PASM. Na přání je však dostupné i adaptivní vzduchové odpružení, které sníží podvozek o dalších 10 milimetrů.
O dostatečně rychlé zastavení se běžně starají litinové brzdy s červenými třmeny, které jsou ukryty za standardními matně černými 20 palcovými koly RS Spyde Design. Zákazníci si však budou moci připlatit za vylepšené brzdy PSCB s tenkým povlakem z karbidu wolframu, případně za karbon keramické brzdy PCCB.
Sportovnost modelu Macan GTS by měl podtrhovat standardně dodávaný paket Sport Design s černými doplňky v předním i zadním nárazníku, zatmavenými LED světlomety Porsche Dynamic Light Systém (které lze objednat i v provedení Plus), výraznými prahovými lištami nebo černými koncovkami standardního výfukového systému.
V interiéru nechybí multifunkční sportovní volant s věncem z hladké kůže, sportovní sedadla určená exkluzivně pro GTS a četné doplňky z kartáčovaného hliníku nebo Alcantary, která pokrývá střed sedadel, loketní opěrku nebo výplně dveří. Nechybí však ani možnost objednat si kožené čalounění a řadu dalších doplňků.
Po technologické stránce modelu nechybí adaptivní tempomat včetně asistentu pro jízdu v koloně, parkovací asistent s funkcí monitorování okolí, ionizační zařízení nebo vyhřívané sklo. Posádku pak potěší nová přihrádka na mobilní telefon s funkcí indukčního nabíjení nebo příplatkový systém prostorového ozvučení BOSE Surround Sound.
Nové Porsche Macan GTS je již možné objednávat, přičemž ceny v Německu startují na částce 77.880 euro (1.985.000 Kč) včetně DPH.