Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Putinova elektrická motorka pod drobnohledem. Co víme o Aurusu Escort?

Ondřej Mára Ondřej Mára 1. 9. 2020 • 05:22
34
5
Zobrazit náhledy (34)
Elektrická motorka Kalašnikov Elektrická motorka Kalašnikov Elektrická motorka Kalašnikov Elektrická motorka Kalašnikov Elektrická motorka Kalašnikov Elektrická motorka Kalašnikov Elektrická motorka Kalašnikov Elektrická motorka Kalašnikov Elektrická motorka Kalašnikov Elektrická motorka Kalašnikov Elektrická motorka Kalašnikov Elektrická motorka Kalašnikov Elektrická motorka Kalašnikov Elektrická motorka Kalašnikov Elektrická motorka Kalašnikov Elektrická motorka Kalašnikov Elektrická motorka Kalašnikov Elektrická motorka Kalašnikov Elektrická motorka Kalašnikov Elektrická motorka Kalašnikov Ural elektrický prototyp Ural elektrický prototyp Ural elektrický prototyp Ural elektrický prototyp Ural elektrický prototyp Ural elektrický prototyp Ural elektrický prototyp Ural elektrický prototyp Ural elektrický prototyp

Překvapivý přírůstek do ruského projektu Kortež zatím nemá oficiální jméno ani parametry, jeho odhalení ale vyvolalo řadu spekulací. Co tedy o stroji označovaném jako Aurus Escort víme?

Projekt Kortež, z ruštiny často překládaný jako „Průvod“nebo „Kolona“, je označením pro sérii několika vozidel pod společnou značkou Aurus, které ruské automobilky plánují vyrábět pro potřeby úřadů i civilního trhu. Jako první se světu představila limuzína používaná přímo ruským prezidentem, po které následoval odvozený sedan a brzy bychom se měli dočkat i MPV a SUV.

Během nedávného odhalení patentových snímků očekávaného SUV s označením Komendat se přitom na veřejnost dostaly i patentové snímky relativně neznámého doprovodného motocyklu, které celkem rychle vyvolaly zájem veřejnosti. Co tedy o novém stroji prozatím víme?

Motocykl, který by měl primárně plnit roli doprovodného stroje, si celkem rychle získal přezdívku Aurus Escort. O oficiálním názvu ovšem doteď napadla ani zmínka. A podobně je tomu i s technickými parametry. Světem se proto začaly šířit informace o technických řešeních vykoukaných z nákresů, i zvěsti založené na spekulacích s různorodými základy.

Začněme ale od toho zjevného. Na snímku můžeme vidět motocykl, který by se dal zařadit mezi cestovní stroje. Tomu ostatně odpovídá i nastavitelný čelní štít, komfortně tvarované sedlo pro pohodlnou pozici za volantem a opomenout nemůžeme ani dvojici bočních kufrů.

Vpředu je dominantním prvkem výrazný světlomet, který by měl nabídnout LED technologii. Při bočním pohledu pak motocykl celkem výrazně připomíná podobně konstruované/využívané stroje z nabídky BMW Motorrad, což člověku podsouvá myšlenku o další rusko-německé spolupráci. Ostatně na vývoji motoru pro automobily Aurus se podílely společnosti Porsche a Bosch.

Na druhé straně je ovšem potřeba zmínit, že ani ruští výrobci motocyklů nezůstávají v oblasti elektrifikace pozadu. Svůj koncept elektrického motocyklu v minulosti představily společnosti Kalašnikov i Ural. Druhý jmenovaný přitom k motocyklu přidal i sajdkáru.

Zpátky ale k Aurusu Escort. Z několika snímků můžeme vidět centrální tlumič zadní nápravy, což je celkem běžné řešení. Méně obvyklá je ovšem konstrukce přední nápravy, která vyměnila standardní vidlici s dvojicí tlumičů za vidlici s jedním centrálním tlumičem.

Podle informací webu Moto Station by pohon měl zajišťovat elektromotor o výkonu cca 112 kW (cca 150 k), který stroji umožní dosáhnout maximální rychlosti až 240 km/h. Motor s baterií, jejíž kapacitu bohužel neznáme, by měl být uložen v hliníkovém rámu a přenos výkonu na zadní kolo by měl být řešen tradičně řetězem.

Příchod elektrického motocyklu na trh se očekává v průběhu roku 2022. Do té doby bychom se měli dočkat i přísunu nových informací, včetně technických parametrů. Zajímavé bude také sledovat, zda se Aurus Escort dočká verze určené pro civilní trhy.

Související články

Témata
7. 9. 2020 19:23
Opravdu?
RF se technologicky vyvíjí, aniž by to náš maistream jakkoli postřehl, nebo že by to měl zakázáno zveřejnit? Osobně sleduji ruské technologie na jejich evoluční cestě - vzít osvědčený základ a ten podstatně zlepšit a zmodernizovat. Kde je technologický limit daný starou původní konstrukcí, vyvine a zkonstruuje se nová, bez zájmu médií se testuje tam, kde i medvědi ndávají dobrou noc a pak se rozhodne o produkci nebo o změnách a novém testování. Docela bych věřil, že v oblasti pohonných akumulátorů je RF mnohem dále než si kdo uvědomí, totéž platí o Číně s jejich Blade batteries. Pochopitelně urychlený vývoj obranné vojenské techiky nese své ovoce v podobě rychlejšího přenosu technologií do civilu - v USA tomu je dodnes 10 let s výjimkou pro Muska, který dostal vše na talíři hned. Na to je Tesla žalostně vybavena a jízda také nic moc.

Tenhle ruský elektrocykl vypadá jako seriozní počin, až bude jezdit, dozvíme se detaily, do té doby to bude tradičně (a důvodně) pod poklicí
Avatar - wakantanka
2. 9. 2020 16:22
Re: Re: Sovětský svaz -země neomezených možností
Kolopas nemali, ale potom čo opätovali čínskym tankom paľbu, odleteli na základňu. 🙂
Avatar - Jerry.Gunman
2. 9. 2020 10:05
Re: Sovětský svaz -země neomezených možností
A měly ty digitálky i vlastní kolopásový podvozek? :D
2. 9. 2020 08:56
Sovětský svaz -země neomezených možností
Putin řekl motorka - dojezd Moskva - Vladivostok a zpět a rychlost 1000km/h
Kdysi jsem vlastnil Sovětské digitálky a ty i tikaly.

Kde jinde když ne v Sovětském svazu - tedy v Rusku by se jim to povedlo.
Avatar - kari.laz
1. 9. 2020 19:05
Jediné
Co o jakékoliv motorce stačí vědět je, že je na baterky a je naprosto jasné, že je to totální nesmysl určený k neúspěchu

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud