Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Aurus eskortní motocykl
Aurus eskortní motocykl
Aurus eskortní motocykl
Elektrická motorka Kalašnikov
34 Fotogalerie

Putinova elektrická motorka pod drobnohledem. Co víme o Aurusu Escort?

Překvapivý přírůstek do ruského projektu Kortež zatím nemá oficiální jméno ani parametry, jeho odhalení ale vyvolalo řadu spekulací. Co tedy o stroji označovaném jako Aurus Escort víme?

Projekt Kortež, z ruštiny často překládaný jako „Průvod“nebo „Kolona“, je označením pro sérii několika vozidel pod společnou značkou Aurus, které ruské automobilky plánují vyrábět pro potřeby úřadů i civilního trhu. Jako první se světu představila limuzína používaná přímo ruským prezidentem, po které následoval odvozený sedan a brzy bychom se měli dočkat i MPV a SUV.

Během nedávného odhalení patentových snímků očekávaného SUV s označením Komendat se přitom na veřejnost dostaly i patentové snímky relativně neznámého doprovodného motocyklu, které celkem rychle vyvolaly zájem veřejnosti. Co tedy o novém stroji prozatím víme?

Motocykl, který by měl primárně plnit roli doprovodného stroje, si celkem rychle získal přezdívku Aurus Escort. O oficiálním názvu ovšem doteď napadla ani zmínka. A podobně je tomu i s technickými parametry. Světem se proto začaly šířit informace o technických řešeních vykoukaných z nákresů, i zvěsti založené na spekulacích s různorodými základy.

Začněme ale od toho zjevného. Na snímku můžeme vidět motocykl, který by se dal zařadit mezi cestovní stroje. Tomu ostatně odpovídá i nastavitelný čelní štít, komfortně tvarované sedlo pro pohodlnou pozici za volantem a opomenout nemůžeme ani dvojici bočních kufrů.

Vpředu je dominantním prvkem výrazný světlomet, který by měl nabídnout LED technologii. Při bočním pohledu pak motocykl celkem výrazně připomíná podobně konstruované/využívané stroje z nabídky BMW Motorrad, což člověku podsouvá myšlenku o další rusko-německé spolupráci. Ostatně na vývoji motoru pro automobily Aurus se podílely společnosti Porsche a Bosch.

Na druhé straně je ovšem potřeba zmínit, že ani ruští výrobci motocyklů nezůstávají v oblasti elektrifikace pozadu. Svůj koncept elektrického motocyklu v minulosti představily společnosti Kalašnikov i Ural. Druhý jmenovaný přitom k motocyklu přidal i sajdkáru.

Zpátky ale k Aurusu Escort. Z několika snímků můžeme vidět centrální tlumič zadní nápravy, což je celkem běžné řešení. Méně obvyklá je ovšem konstrukce přední nápravy, která vyměnila standardní vidlici s dvojicí tlumičů za vidlici s jedním centrálním tlumičem.

Podle informací webu Moto Station by pohon měl zajišťovat elektromotor o výkonu cca 112 kW (cca 150 k), který stroji umožní dosáhnout maximální rychlosti až 240 km/h. Motor s baterií, jejíž kapacitu bohužel neznáme, by měl být uložen v hliníkovém rámu a přenos výkonu na zadní kolo by měl být řešen tradičně řetězem.

Příchod elektrického motocyklu na trh se očekává v průběhu roku 2022. Do té doby bychom se měli dočkat i přísunu nových informací, včetně technických parametrů. Zajímavé bude také sledovat, zda se Aurus Escort dočká verze určené pro civilní trhy.