Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Hybrid: První jízdní dojmy

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 12. 11. 2013
28
11
Zobrazit náhledy (28)
Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover
Vyzkoušeli jsme první hybridní Range Rover a to jak na silnici, tak v terénu. Jak dopadl?

Hybridní budoucnost čeká i automobilku Land Rover, kde vzniklo nové, téměř čtyřsethlavé oddělení, zabývající se vývojem hybridních modelů. Prvními dvěma plody jejich práce jsou hybridní Range Rover a Range Rover Sport, ve kterých elektromotor pomáhá turbodieselovému šestiválci o objemu tři litry.

Elektromotor integrovaný do osmistupňové automatické převodovky ZF poskytuje výkon 35 kW a 170 N.m, díky čemuž se hybridní Range Rover dokáže pohybovat čistě na elektřinu. Jak jsme vyzkoušeli, teoretický dojezd 1,6 kilometru není při plném nabití lithium-iontového akumulátoru úplně nereálný, problém je spíše s maximální rychlostí pro čistě elektrický mód, která je 48 kilometrů za hodinu. Pokud chcete opravdu svědomitě využívat výhody hybridního pohonu, musíte se velmi hlídat a nespouštět oči z digitální obrazovky, na které se zobrazuje rychloměr. Jinými slovy: řidiči za vámi vaše ekologické nadšení sdílet nebudou.

suv landrover hybrid jizdnidojmy suv landrover hybrid jizdnidojmy

Baterie samotná je uložená ve speciálně navrženém, pečlivě chráněném prostoru pod podlahou uprostřed vozu a sama o sobě váží 46 kilogramů. Ptáte se, co se zde nachází u nehybridních verzí? Podle přítomných inženýrů velmi dobře chráněný...vzduch. Celkově přibrala hybridní verze 120 kilogramů, ve srovnání s předchozí generací (která byla o dobré čtyři metráky těžší) však tím pádem stále jde o dost příjemnou odtučňovací kúru.

Automobilka slibuje výkon osmiválce a spotřebu nižší než u šestiválce, což se v podstatě potvrdilo. Zátah je díky 700 N.m, dostupnými mezi 1.500 a 3.000 otáčkami, opravdu silný a přesvědčivý. Kombinovaný výkon 250 kW při 4.000 min-1 také rozhodně není nízký, takže 2.394 kilogramů vážící stroj jde rozhýbat do velmi slušného tempa. Na maximální avizovanou rychlost 218 km/h jsme se nedostali, nad 180 km/h už chuť auta k zrychlování není velká. Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h však rozhodně osmiválcové parametry má, tedy pokud máte dost šťávy. Akumulátor s kapacitou 1,76 kWh je zde spíše jako podpůrná jednotka, ručička znázorňující stav nabití se neustále velmi živě hýbe.

Spotřebu bohužel nebylo možno porovnat s některou z naftových verzí, proto se musíme spokojit s faktem, že testovací úsek dlouhý zhruba 150 kilometrů z jednoho velkého města do druhého (s kopcovitou částí uprostřed) absolvovala naše posádka ve svižném, nicméně zcela zákonném tempu s průměrnou spotřebou 9,2 litru nafty na 100 km. Při stokilometrové rychlosti si šestiválec o výkonu 225 kW tiše ševelí v 1.400 otáčkách a zdá se, že na dlouhých cestách po rovině by rozhodně nebylo neřešitelným problémem jezdit za méně než osm litrů.

Jízdní vlastnosti jsou stejně fantastické jako u ostatních kolegů: na velký, luxusní offroad nabídne až neuvěřitelně přesné a citlivé řízení, malé náklony v zatáčkách, skvělý grip a precizní odhlučnění motoru i podvozku. V terénu zvládne Range Rover opravdu velké věci, stačí zařadit redukci a důvěřovat skvělému systému Terrain Response 2, který si podle potřeby uzavírá zadní a střední mezinápravový diferenciál. Vězte, že auto stále zvládne mnohem víc, než si běžný majitel kdy k autu dovolí. V terénu jsme, nejspíše právě kvůli zařazené redukci, s vypnutým motorem nejezdili. Obavy o hybridní systém mít nemusíte, auto zvládne úplně stejné věci (včetně brodění až do výšky 900 mm), jako jeho konvenční sourozenci.

suv landrover hybrid jizdnidojmy suv landrover hybrid jizdnidojmy

Cenově vychází hybridní verze v nejvyšší výbavě Autobiography na velmi podobné peníze jako pětilitrový Supercharged o výkonu 375 kW, základní cenovka je díky vyšší výbavě (oproti Vogue) dokonce vyšší než u top verze Range Roveru. Je tak poměrně nasnadě, že v Česku se prodají možná jen předváděcí vozy, které dealeři dostanou k povinnému odběru. Ve státech s daňovým zvýhodněním hybridů by to však už mohlo být o dost zajímavější, byť lidé z Land Roveru neočekávají vyšší tržní podíl než několik málo procent. První vozy budou zákazníkům dodány počátkem roku 2014.

Range Rover - Ceny na českém trhu
MotorTDV6HybridSDV8Supercharged
Převodovka8A8A+el.motor8A8A
Zdvihový objem [cm3]2993299343675000
Válce/ventily6/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]190/4000250/4000250/3500375/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]600/2000700/1500-3000700/1700-3000625/2500-5500
Max. rychlost [km/h]210218218250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,96,96,95,4
Komb. spotřeba [l/100 km]7,56,48,712,8
Hmotnost [kg]2160239423602330
Cena HSE [Kč]2.355.749---
Cena Vogue[Kč]2.620.255-2.834.9093.008.786
Cena Hybrid [Kč]-3.211.703--
Cena Autobiography [Kč]2.976.9633.348.7963.192.2223.365.857

240p360p480p720p


Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

FUJ
| 13. 11. 2013
Krásná práce :-)
FUJ
| 13. 11. 2013
Tak já jsem tam mohl dát benzín, bude stejně úsporný a ještě spolehlivější, ale někdo by mohl řvát, že nejde porovnávat benzín s hybridem. Na 2. stranu je pravda, že bych mu to vyvrátil, ba dokonce bych ho znemožnil. Příště budu odvážnější.
FUJ
| 13. 11. 2013
Mohu je porovnávat. Obě 2 auta patří do třídy terénních vozů, zatímco Ibizu s 911 by porovnával jenom * (doplňte si co chcete) a Ty, (čímž samozřejmě nechci říct že jsi *) protože Ibiza spadá do třídy malých vozů, zatímco 911 spadá do třídy sportovních vozů.
Avatar - šmoula nešika
FUJ
| 12. 11. 2013
Srovnání Yeti x RR nechme topperovi, ale ač nemám hybridy moc v lásce, diesel smrdí, hlučí a na emisní limity dost doplácí i v oné spolehlivosti...
Avatar - 3_diamanty
FUJ
| 12. 11. 2013
myslim ze nemozes porovnavat RR s yetim, tie auta su uplne odlisne rovnako ako nemozes porovnavat 3 dverovu ibizu s carrerou, je tam tiez trosku rozdiel a nielen v cene

najblizsie k yetimu ma evoque ale aj ten je daleko lepsim autom ako yeti ale aj podstatne drahsim , tiez nie je konkurent yetiho kedze je cenovo uplne inde,

yetiho konkurenti su sportage, ix35, kaskaj, SX4 S-cross, tiguan, ASX, duster, mokka a podobne...

takze reci o lepsej volbe su out, RR proste chude auto v cene yetiho nema rovnako ako yeti nema namakane auto v cene a kvalite a imidzi RR, takze kazdy si kupi co sa mu paci a na co ma. Kto ma na evoque pojde do evoqua a nepozera na yetiho, takisto kto zase nema na evoqa nebude pozerat na neho ale bude vyberat medzi yetim a napr sportagom alebo kaskajom, vsetko je to o cenovej hladine kde su dane auta zadelene .... tie auta si nekonkuruju fakticky v nicom

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku