Budoucnost Alpine: Nové verze A110 doplní elektrické SUV i upravené Renaulty
Budoucnost značky Alpine je zajištěna. Stávající A110 se má stát takovým francouzským Porsche 911, přibudou k ní i další modely.
Značka Alpine to ještě před několika měsíci měla značně nahnuté. Když automobilka Renault oznámila nutnost škrtů, spekulovalo se o uzavření závodu Dieppe a tím i ukončení výroby sporťáku A110, což by de facto znamenalo konec Alpine. Jenže mezitím se kormidla Renaultu ujal nový šéf, který naopak počítá s rozvojem tohoto výrobce sporťáků.
Nový generální ředitel Renaultu Luca de Meo, který se ujal funkce v červenci, sice střednědobé plány automobilky oficiálně představí až na začátku roku 2021, už dopředu však avizoval její základní obrysy. Pro fanoušky Alpine je v tomto směru důležitá zpráva ta, že se má stát důležitou součástí budoucnosti francouzské automobilky, na níž bude kladen důraz. Ostatně přejmenování továrního týmu Formule 1 právě na Alpine od příštího roku nebo nasazení speciálu Alpine v královské třídě čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans je toho důkazem.
Zdůraznění pozice Alpine se přitom projeví i v její nabídce. A110 má dnes budoucnost jistou, přičemž nabídku kupé doplní nové verze. „Nemůžeme si dovolit uvést deset nových modelů, nicméně musíme udělat životní cyklus A110 ambicióznější,“ tvrdí bez bližších podrobností de Meo.
Hovoří se nicméně o jisté inspiraci Porsche, respektive jeho modelu 911. Po jeho vzoru se tak nabídka A110 má rozšířit, aby se přizpůsobila různému typu klientely. Zatím je tu vlastně jen posílená A110S, počítá se ale i s otevřenou verzí A110 Targa, která má dorazit nejdříve v roce 2023.
Inspirací značkou Porsche má být rovněž rozšíření nabídky o SUV. O Alpine SUV se hovoří vlastně už od obrození značky v roce 2017, nyní k jeho nabídnutí však firma konečně směřuje. „Je to jednoznačně model, o kterém uvažujeme. Není tu nic nemožného. Ostatně SUV znamená sportovně užitkové vozidlo, a tak je v názvu slůvko sport,“ říká přímo šéf Alpine Patrick Marinoff.
Luca de Meo by přitom prostřednictvím Alpine rád přilákat zákazníky k elektromobilitě, proto automobil s interním označením PZ110 podle zákulisních zpráv vzniká jako elektřinou poháněný. Byl by tedy svým způsobem pro chystané elektrické Porsche Macan. Použije tedy platformu CMF-EV pro elektřinou poháněné automobily a dorazit má rovněž v roce 2023. Bližší detaily zatím neznáme, šéf vývoje Gilles Le Borgne nicméně tvrdí, že CMF-EV je schopná pojmout natáčecí zadní nápravu, čímž naznačil její aplikaci právě v PZ110.
To však není všechno, budoucnost Alpine má být rovněž ve znamení přeznačkovaných Renaultů. Luca de Meo má přitom s takovou strategií pozitivní zkušenost, právě pod jeho vedením se vrátil Abarth jako značka ostrých Fiatů a Cupra se osamostatnila od Seatu. Ve vedení Renaultu by tuto strategii mohl zopakovat, místo verzí Renaultsport by tak mohly dorazit verze „Alpine Line,“ vrcholné varianty stávajících modelů, se svébytným šmrncem a sportovními vlastnostmi. Údajně se v této souvislosti hovoří o derivátu Clia nebo chystaného elektromobilu Mégane.