Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda poodhaluje novou Slavii. Podívejte se na první obrázky

Jan Zajíc
Diskuze (27)

Škoda zveřejnila první obrázky nového sedanu Slavia, který představí ještě v letošním roce.

Z dřívějších zpráv už víme, že novinka, určená pro zákazníky v Indii, kde se bude i vyrábět, využije platformu MQB-A0-IN, vyvinutou speciálně pro potřeby indického trhu. Na stejném základu už stojí SUV Kushaq.

Slavia s ním bude sdílet také pohonné jednotky, tedy přeplňovaný tříválec 1.0 TSI naladěný na 85 kW a rovněž přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 110 kW. Novinka nepřímo nahradí Rapid, pro Indii určený model na bázi druhé generace Fabie. Oproti 4,4 metru dlouhému vozu však Slavia lehce vyroste. Sedan bude totiž 4.541 mm dlouhým, 1.752 mm širokým a 1.487 mm vysokým autem. Rozvor 2.651 mm pak odpovídá již prodávanému SUV Kushaq.

Nyní si díky prvním skicám můžeme udělat také jistý obrázek o designu. Příď vozu se chlubí typickou širokou šestiúhelníkovou maskou, na níž po stranách navazují úzké světlomety. Automobilka v souvislosti s nimi zmiňuje krystalický design a světelnou signaturu pro denní svícení ve tvaru písmene L.

Při pohledu z boku pak máme vidět siluetu ve stylu kupé. Zajímavým detailem je název Škoda ve štítcích v zadní části předních blatníků. To je prvek, který přivezl již zmíněný Kushaq.

Název automobilky najdeme i na zádi. Zadní nárazník s tmavou linkou mezi odrazkami má zdůrazňovat šířku vozu, nahoře umístěné světlomety pak společně s odrazkami tvoří tradiční světelnou signaturu škodovek ve tvaru písmene C. Zadní světla dostala dvoudílné provedení s protaženou horní část zasahující do víka zavazadlového prostoru.

Jméno Slavia odkazuje na počátky automobilky. Její zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement totiž začali pod tímto pojmenováním v roce 1896 prodávat jízdní kola vlastní konstrukce a později se název objevil i na prvních motocyklech těchto konstruktérů. Škoda tedy název Slavia pro Indii využila nejen jako odkaz na bohatou tradici automobilky, ale také coby symbol nového začátku na tomto trhu.

Sériové provedení sedanu se představí ještě do konce letošního roku, vůz se následně zařadí do nabídky automobilky na indickém trhu po bok Octavie, Superbu a Kushaqu. Stejně jako Kushaq bude i Slavia vznikat přímo v závodě Škoda Auto v Indii, a to s využitím až 95 % lokálních komponent.

Automobilka zdůrazňuje, že zatímco Kushaq vychází z indických tradic, Slavia "symbolizuje úzké propojení indoevropské tradice a české a indické kultury". Opět tedy nebudou chybět prvky, kterými novinka vyjde vstříc potřebám a požadavkům indických zákazníků.

Jan Zajíc
Diskuze (27)

Doporučujeme

Avatar - Emel
3. 11. 2021 18:29
Re: Nádhera...další bezpohlavní krám...
Fakt jo.
Teď za poslední rok to šlo dolů, ale 2018-2019 byla Škoda auto největší plátce daně z příjmu v ČR. Za 2018 to bylo přes 9 miliard.
34.000 zaměstnanců v ČR pobírá průměrnou mzdu 56.000Kč, to je za rok skoro 23 miliard vyplacených na mzdách. K tomu zaplatí 5,6 miliardy na sociální a zdravotní, další 1,5 miliardy pak odvedou na sociální a zdravotní zaměstnanci.
Pro daň z příjmu zaměstnanců je to složitější... z těch 23mld by to bylo 3,5mld, tam ale jsou různé odečitatelné položky a tak.
Přijde ti to jako nezajímavé peníze?
3. 11. 2021 16:45
Re: Počkám si
Tak sa choď dať zapísať do poradovník už zajtra- zicher je zicher :-)
P.S. V podstate máš pravdu, v Škodovke majú teraz fakt Große problémy a nemajú čas na čítanie ,,blbostí" ;-)
3. 11. 2021 09:40
Re: Počkám si
Podľa tvojho by to bola skôr Škoda Hofer. Ešteže nikto zo Škody tieto blbosti nečíta...
3. 11. 2021 09:38
Re: Počkám si
Rozmýšľam, prečo vlastne Baník? Však bane u vás nemáte, ani baníkov. Len doly, kde makajú horníci alebo havíři. Tak prečo Baník? :D
3. 11. 2021 09:32
Re: Nádhera...další bezpohlavní krám...
Fakt si myslíš, že na tom štát obrovsky zarobí...?