Premiéra sedanu Škoda Slavia se blíží, a tak novinka pro indický trh odhaluje další a další detaily o sobě. Nejnověji ukázala svůj interiér, prostřednictvím designérské skici.
Škoda Auto ještě před koncem roku odhalí klíčovou novinku, nový sedan Slavia, určený pro indický trh. Jedná se o další výsledek projektu India 2.0, v rámci něhož má mladoboleslavská automobilka na starosti vývoj koncernových aut pro tento trh s velkým obchodním potenciálem. Ještě před premiérou tak Slavia postupně odhaluje svá tajemství.
Nejnověji Slavia nechává nahlédnout do svého interiéru, a to prostřednictvím zveřejněné designérské skici. Ta odhaluje, že se nová Slavia v lecčems inspirovala koncepcí kabiny nové Fabie, prodávané už v Evropě.
Stejně jako v jejím případě je ústředním prvek interiéru Slavie samostatně stojící dotyková obrazovka infotainmentu. Ta má v tomto případě úhlopříčku až 10". Pod ní objevuje praktická opěrka na ruku pro snazší ovládání multimediálního systému, jejíž tvar kopíruje linii masky chladiče. Podobně jako u Fabie pak nechybí kulaté výdechy ventilace po stranách palubní desky nebo nápis Škoda zboku kapličky přístrojového štítu. Ten je mimochodem digitální. Již charakteristickým prvkem dnešních modelů Škoda je pak dvouramenný volant.
Interiér Slavie se tak ve výsledku v lecčems odlišuje od toho v SUV Kushaq, a to přestože oba modely sdílejí svoji platformu, MQB A0 In, vyvinutou speciálně pro potřeby indického trhu. Shodné je však ovládání klimatizace, Slavia podobně jako Kushaq vsadí na dotykové plošky, zatímco Fabia využívá konvenčnější otočné ovladače.
Škoda Slavia se oficiálně představí ve čtvrtek 18. listopadu, tedy již příští týden. Už dopředu víme, že půjde o kompaktní sedan s délkou 4.541 mm a rozvorem 2.651 mm, který nepřímo nahradí dosavadní model Rapid, sedan na bázi druhé generace Fabie, speciálně určený pro Indii.
Slavia využívá stejnou techniku jako již prodávaný Kushaq, zhruba 95 % komponentů se pro ní bude vyrábět přímo v Indii. To je hlavní rozdíl proti dosavadním vozům pro indický trh, pro něž Škoda velkou část dílů dovážela z Evropy. Stejně jako Kushaq pak i Slavia bude nabídnuta výhradně s benzinovými motory, tříválcem 1.0 TSI a čtyřválcem 1.5 TSI. Výrobu zajistí indická továrna Puné.