Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda už v Číně prodává nataženou Octavii Pro, prohlédněte si dostupné verze. A co ceny?

Jan Zajíc
Diskuze (6)

Česká automobilka Škoda už zákazníkům v Číně nabízí letošní novinku - Octavii Pro, která je ve srovnání s evropskou verzí delší a prostornější. 

Čínská Octavia Pro je delší o 64 milimetrů, na délku měří 4.753 mm. Rozvor se natáhl o 44 milimetrů na celkových 2.730 milimetrů. Tato změna má potěšit cestující na zadních sedadlech, prostor vzadu totiž tradičně u čínských zákazníků patří mezi nejsledovanější parametry.

Čínská Octavia se však částečně liší i designem. A nejde jen o jinou délku a pozměněný profil, který určuje delší střecha, Škoda verzi pro svůj nejdůležitější trh vybavila nárazníky ve stylu sportovní verze RS a k dispozici jsou také prvky jako černá střecha, černá vnější zpětná zrcátka nebo kola z lehkých slitin o průměru až 18 palců. Světla jsou standardně vybavena technologií LED.

Octavia Pro, která je aktuálně jedinou karosářskou variantou čtvrté generace českého bestselleru na čínském trhu (prodává se tam společně s generací předchozí), je standardně vybavena víceprvkovou zadní nápravou a její pohon se motor 1.4 TSI s výkonem 110 kW a točivým momentem 250 N.m, spojený výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

A protože Škoda pro čínské zájemce spustila také online konfigurátor, můžeme se podívat, jaké možnosti Octavia Pro nabízí. K dispozici jsou především čtyři výbavové linie, které překladač z čínštiny překládá jako Performance, Deluxe, Premium (případně Prestige) a Ultimate.

Základní provedení Performance stojí 124.900 čínských jüanů, což je v přepočtu asi 407.900 korun. Vůz má 16palcová litá kola, LED světlomety, černo-šedý interiér s látkou čalouněnými sedadly a nejstřídmější vzhled s černou výplní masky chladiče, černými prvky v náraznících a černým rámováním oken. 

Verze Deluxe za 136.900 jüanů (asi 447 tisíc Kč) přidává 17palcová kola v jiném designu, emblém s označením Pro na bocích, střešní okno, chromované detaily (výplň masky, falešné rámečky v zadním nárazníku, které mají připomínat koncovky výfuku, prvky v předním nárazníku nebo rámování oken) a převážně černý interiér se zřejmě umělou kůží a šedým prošíváním.

Premium stojí 147.900 jüanů (zhruba 483 tisíc Kč) a uvnitř nabízí navíc zlaté prošívaní a podle konfigurátoru také standardně digitální přístrojový panel. Při pohledu zvenku zaujmou opět odlišná kola, tentokrát osmnáctky.

Vrcholné provedení Ultimate vyjde na 157.900 jüanů (asi 516 tisíc Kč). Hlavní exteriérovou novinku představuje černá střecha, kterou doplňují černá boční zrcátka. Interiér je černý s oranžovým prošíváním, přičemž na sedadlech se objevuje vzor připomínající strukturu karbonu.

Pro Octavii Pro je k mání pět laků karoserie, z nichž nejzajímavější jsou jistě modrá Nebula a oranžová Energy (objevuje se také označení Peppy Orange).

Jan Zajíc
Diskuze (6)

Doporučujeme

28. 5. 2021 15:19
Re: Sila
A potom ten produkt, s ktorym mali vyssie naklady, predaju za polovicu europskej ceny ;-)
27. 5. 2021 15:59
Sila
Tak to je sila, pre 4 cm rázvoru naviac vpohode razia kopu iných plechov, dávajú iné plasty, iné sklá, na výrobu majú odlišné prípravky a zariadenia, atď... Že sa im oplatí taká investícia do takej minimálnej zmeny.
27. 5. 2021 15:15
Re: SAICSkoda
V tom případě Mercedes neprodává ani jediný kus železa s označením G . Vyrábí jej výhradně jaksi rakouská Magna-Steyr a to v Rakousku. A v ní M-B dokonce ani nevlastní podíl.
Avatar - Emel
27. 5. 2021 14:50
Re: SAICSkoda
Hmm... a co si představuješ pod pojmem značka? Snad webovou adresu?

Auta prodávaná v Číně nesou značku Škoda.
https://d62-a.sdn.cz/…/skoda-cina.jpeg

Vyrábí je společnost SAIC Volkswagen Automotive Co. LTD, což je joint-venture, ve kterém půlku drží SAIC a půlku různé společnosti koncernu VW. Jak asi víš, zahraniční společnost nesmí v Číně vlastnit více než polovinu automobilky... zatím, snad příští rok se mělo tohle opatření zrušit.
Avatar - Roman Horký
27. 5. 2021 11:07
Re: SAICSkoda
ŠajcSkouda KšáOmi Corona Netopýr Hurá!