Spy Photos: Porsche Macan nemá co tajit
O Porsche se říká, že má nejlínější designéry na světě. Důsledně evoluční přístup k designu ale funguje a přináší jeden zvláštní jev – nový model se nemusí příliš maskovat, jako v případě tohoto prototypu nového SUV Macan.
Černý vůz dostal polepy na přední a zadní světla, takže je letmým pohledem zaměnitelný s větším Cayennem. Fotografové ale konečně zachytili vůz z profilu, a tak se odhalil skutečný tvar auta. Střecha je nad předními sedadly klenutější a klesá mnohem prudčeji než u Cayennu – podobný efekt známe například z BMW X6, Audi Q3 nebo Nissanu Juke.
Svalnaté boky, zrcátka na stopkách nebo vysoký přední nárazník doplněný o charakteristický tvar kapoty se i tak postarají o dostatečnou designovou příbuznost s větším modelem. Provedení předních světel zatím není jednoznačně zřejmé – buď se inspiruje u Cayennu, nebo si za vzor vezme Boxster.
Techniku si Porsche vypůjčí od Audi, konkrétně z modelu Q5 a připravovaného Q6. Ingolstadstký model poskytne podlahu, nápravy, převodovky a pohon všech kol. V režii Porsche proběhne vývoj zesílené brzdové soustavy, nastavení podvozku nebo ladění příplatkové výbavy – nezapomene se na akustické klapky ve výfuku, Sport Chrono paket, Launch Control nebo zakázkové úpravy Porsche Exclusive.
Poprvé od ukončení výroby modelu 968 se zuffenhausenská automobilka vrátí ke čtyřválcovým motorům. Ty také pochází od Audi: 2,0 TFSI s elektromotorem pro Macan Hybrid a zřejmě i samotný 2,0 TFSI (kolem 175 kW) a 2,0 TDI (až 140 kW) pro základní modely.
Atmosférický 3,6 V6 vlastní konstrukce už pohání základní verze modelů Cayenne a Panamera. U menšího SUV bude pohánět prostřední verzi Macan S (217 kW). Vrcholem se stane Macan Turbo, zřejmě s novým přeplňovaným třílitrem od Porsche (až 272 kW), který se výkonově vměstná mezi šestiválcový Cayenne a osmiválcový Cayenne S.
Malé SUV Porsche Macan se v Lipsku začne vyrábět v roce 2013. Z tohoto důvodu automobilka rozšiřuje svoji zdejší továrnu a nabere tisíc nových zaměstnanců.