Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Porsche Macan nemá co tajit

Diskuze (15)
Zatím se menší SUV maskuje do podoby Cayennu, nejnovější fotky ale odhalují jeho skutečnou podobu.

O Porsche se říká, že má nejlínější designéry na světě. Důsledně evoluční přístup k designu ale funguje a přináší jeden zvláštní jev – nový model se nemusí příliš maskovat, jako v případě tohoto prototypu nového SUV Macan.

Černý vůz dostal polepy na přední a zadní světla, takže je letmým pohledem zaměnitelný s větším Cayennem. Fotografové ale konečně zachytili vůz z profilu, a tak se odhalil skutečný tvar auta. Střecha je nad předními sedadly klenutější a klesá mnohem prudčeji než u Cayennu – podobný efekt známe například z BMW X6, Audi Q3 nebo Nissanu Juke.

Svalnaté boky, zrcátka na stopkách nebo vysoký přední nárazník doplněný o charakteristický tvar kapoty se i tak postarají o dostatečnou designovou příbuznost s větším modelem. Provedení předních světel zatím není jednoznačně zřejmé – buď se inspiruje u Cayennu, nebo si za vzor vezme Boxster.

Techniku si Porsche vypůjčí od Audi, konkrétně z modelu Q5 a připravovaného Q6. Ingolstadstký model poskytne podlahu, nápravy, převodovky a pohon všech kol. V režii Porsche proběhne vývoj zesílené brzdové soustavy, nastavení podvozku nebo ladění příplatkové výbavy – nezapomene se na akustické klapky ve výfuku, Sport Chrono paket, Launch Control nebo zakázkové úpravy Porsche Exclusive.

Poprvé od ukončení výroby modelu 968 se zuffenhausenská automobilka vrátí ke čtyřválcovým motorům. Ty také pochází od Audi: 2,0 TFSI s elektromotorem pro Macan Hybrid a zřejmě i samotný 2,0 TFSI (kolem 175 kW) a 2,0 TDI (až 140 kW) pro základní modely.

Atmosférický 3,6 V6 vlastní konstrukce už pohání základní verze modelů Cayenne a Panamera. U menšího SUV bude pohánět prostřední verzi Macan S (217 kW). Vrcholem se stane Macan Turbo, zřejmě s novým přeplňovaným třílitrem od Porsche (až 272 kW), který se výkonově vměstná mezi šestiválcový Cayenne a osmiválcový Cayenne S.

Malé SUV Porsche Macan se v Lipsku začne vyrábět v roce 2013. Z tohoto důvodu automobilka rozšiřuje svoji zdejší továrnu a nabere tisíc nových zaměstnanců.

Diskuze (15)
Avatar - Ham.
8. 8. 2012 09:05
Re: Všude
Porsche není o konkurenci "v plné šíři". Porsche stále preferuje benzín. Kdyby to bylo jinak tak by měly pravdu zdejší plačky a Porsche by nic nebránilo vzít si "lepší" naftu od VW/Audi a nacpat ji třeba do Cayenne a být i na tomto poli jedničky, ale tím by zabili vlastní filosofii, která je zatím stále benal first a nafta pouze jako doplněk stravy.
8. 8. 2012 08:25
Re: Všude
Uber plyn...majitel Porsche ještě nezabezpečil, aby jeho velkosériový modely dokázaly v plný šíři konkurovat nejen vlastní stáji Audi, ale samozřejmě M-B a BMW. Obzvlášť v kategorii nejprodávanější v EU, tedy v naftě...
Avatar - Ham.
8. 8. 2012 08:12
Re: Všude
V čem je Panamera nesportovnější než Boxster? Takovou otázku snad nemíníš vážně. Ve všem. Boxster je lehký sporťák s ideální koncepcí pohonu (motor uprostřed), s minimální hmotností, ideálním těžištěm, prostě vše zaměřeno na sport. Panamera je těžký sedan vyšší střední až luxusní třídy, který vyniká hlavně tím, že rozbije jakoukoliv konkurenci, to ovšem neznamená, že je nějak zvlášť sportovní. Maximálně se dá říci, že je nejsportovnější mezi slony (podobně třeba jako Cayenne mezi hrochy). A pozor, Boxster je za hubičku (ve srovnání třeba s tou Panamerou nebo Cayenne) a to není podle tebe devalvace značky? Osobně považuji Boxster dokonce za nejsportovnější Porsche, dokonce je to sportovnější náčiní než 911.
Takže pokud Porsche splní podmínku, že to co vyhodí na trh bude opět nejlepší v dané třídě, a není důvod tomu nevěřit, tak to není žádná devalvace značky, ale přesně naopak, její velké posílení. A jestli Macan bude za 2 mega nebo za 2,5 je celkem zbytečné spekulovat, své kupce si najde bez ohledu na zdejší plačky.
8. 8. 2012 03:14
Re: Všude
V čem je panamera nesportovnější,než třeba boxster?..Ty už víš,že macan bude s cenou dejme tomu na/pod úrovní touaregu,což je víceméně masovka?Moje otázka zní,jestli má koncern zapotřebí devalvovat prestižní značku na úkor zisku(?) a chrlit stále levnějsí(relativně)modely...Jinak řečeno-kdo sakra potřebuje malý drahý auta???Zrovna tu panameru jsem schopen na rozdíl od jiných(mj.i bývalý dealer porsche)schroupnout,zapláclo to určitou mezeru na trhu,dobře...Tohle je ale jenom o podbízení-zkus se na to podívat optikou toho,kdo si porsche kupuje proto,že ta značka představuje prestiž,sport,vyjímečnost,radost z jízdy.
Avatar - Ham.
8. 8. 2012 01:19
Re: Všude
Jasně, všechny "nesportovní" modely Porsche jako Panamera nebo Cayenne jsou za lidovou cenu, cca někde mezi Octou a Pašíkem. Viděl jsi někdy ceník Porsche?