Také Renault Mégane GrandCoupé se dočkal faceliftu. Novým základem je tříválec
Mégane GrandCoupé prošel po vzoru ostatních karosářských verzí tohoto kompaktu modernizací. Zásadní změny najdeme hlavně v útrobách.
Renault Mégane se již na začátku roku představil v modernizované podobě, která mezitím dorazila i na český trh. Inovovaný kompakt se ale dosud prezentoval jen ve formě hatchbacku a kombíku, až se začalo spekulovat o tom, zda bude pokračovat také odvozený sedan. Pokračovat bude, jen se jeho facelift představuje až nyní.
Modernizovaný Mégane GrandCoupé tak přebírá stylistické prvky dříve inovovaných karosářských variant. Změny najdeme hlavně v přední části, kde jsou vedle přepracovaného nárazníku a upravené masky nově standardem diodové světlomety. Větrné deflektory před předními koly pak zlepšují aerodynamiku, zatímco kliky dveří kvůli stylu mohou být nově osvětlené. Nová jsou rovněž kola, o velikosti až 18 palců.
Výraznější proměnou prošla kabina automobilu. Je tu nový digitální přístrojový štít, který v závislosti na verzi má úhlopříčku 7 nebo 10,2 palce, který doplňuje nová obrazovka nového multimediálního systému Easy Link. Ten se inspiroval grafikou chytrých telefonů, navíc umožňuje jejich spárování pomocí Android Auto nebo Aple CarPlay. Středový panel navíc upravily i jiné ovladače ventilace s chromovaným zdobením.
Modernizace pak nezapomněla ani na motory, které se přizpůsobily nejnovějším emisním pravidlům Euro 6D-full. Základem je tudíž nově benzinový tříválec 1.0 TCe o výkonu 85 kW, který střídá stejně výkonný čtyřválec 1.3 TCe. Třináctistovka s filtrem pevných částic však zůstává ve verzi se 103 kW, kterou je možné kombinovat s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Stejnou možnost nadále nabízí i turbodiesel 1.5 Blue dCi (85 kW).
Na rozdíl od hatchbacku a kombi tudíž minimálně prozatím nebude pro sedan dostupný plug-in hybrid. To souvisí se zacílením sedanu primárně pro východní trhy.
V duchu doby se zapracovalo také na asistenčních systémech. Adaptivní tempomat dostal funkci stop & go, nechybí tu ani hlídání mrtvého úhlu při couvání nebo automatická brzdná funkce s rozpoznáváním chodců.
Renault Mégane sedan, u nás prodávaný s přídomkem GrandCoupé, se i na dále bude primárně prodávat ve východní Evropě a v severní Africe. I na dále ho tak najdeme v české nebo slovenské nabídce. Naopak v Německu nebo domovské Francii se v Turecku vyráběný Mégane GrandCoupé nenabízí.