Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla má prý nejvěrnější zákazníky mezi luxusními značkami

Ondřej Mára
Diskuze (124)

Loajalita zákazníků prémiových značek měla v uplynulém roce spíše klesat, Tesla si ale polepšila.

Není žádným tajemstvím, že vlastníci elektromobilů Tesla jsou obvykle velkými fanoušky celé automobilky. Podle nedávného výzkumu S&P Global Mobility přitom nejde jen o předstírané nadšení, ale skutečnou věrnost, která se projevuje i při nákupu dalších vozů. Velmi často jde totiž opět o Tesly.

Studie, za kterou stojí S&P Global Mobility, sbírala data ohledně věrnosti zákazníků ke značce v období od ledna 2020 do dubna tohoto roku. Pro výpočet loajality zákazníků ke značce pak výzkum hledal procento lidí, kteří se rozhodli vrátit ke stejné značce ve chvíli, kdy chtěli vyměnit, či koupit své příští nové auto.

Celkový pohled na situaci přitom není pro prémiový segment zrovna pozitivní. Od dubna loňského roku, kdy se automobilky začaly potýkat s výraznými výpadky výroby kvůli zásobování, totiž loajalita zákazníků propadla v průměru o 4,7 procenta.

Mezi nejvýrazněji zasažené automobilky měly patřit například Porsche, kde byl propad o 8,5 bodu, nebo Land Rover, kde za stejné období došlo k propadu o 9,2 procentního bodu. Přesto se našly tři značky, které si i v těžkých dobách uplynulých 14 měsíců dokázaly polepšit: Tesla, Maserati a Genesis.

Odemknout video

Zpráva kolegů z AutoNews, která ze studie vychází, přitom poukazuje na skutečnost, že právě Tesla patří na vrchol zákaznické loajality v oblasti prémiových značek. Tom Libby, zástupce ředitele a ředitel loajality v S&P Global Mobility, přitom situaci dále objasňoval slovy: „Tesla tak trochu, upřímně řešeno, skrývá lehký pokles luxusu, který je ve skutečnosti dvakrát větší než mainstream.

K úspěchu Tesly přitom tradičně nejvíc přispěl Model 3, který v období od března 2021 do dubna 2022 zaznamenal 7,5procentní růst loajality zákazníků. V průměru pak celkem 62 za 100 nových majitelů Tesly Model 3 již v minulosti vlastnilo jiný elektromobil značky Tesla.

Celá značka si pak do března tohoto roku měla připsat 73,1% loajalitu zákazníků, což představuje 24% růst oproti březnu loňského roku. Vlastníci elektromobilů Tesla tak pro značku představují obrovský trh.

Příběh je takový, že zákazníci Tesly… vracejí se na trh ve stále větším počtu… Ale stejně důležité, ne-li důležitější, je, že značku milují a pořizují si stále další. Takže tohle je zlověstný, upřímně, zlověstný trend pro zbytek odvětví, něco, čemu je třeba čelit a je třeba si to uvědomit,“ dodal Libby.

Trh se totiž v současnosti zaměřuje především na to, aby Teslu dohnal po stránce technologií a objemu výroby čistě elektrických vozidel. Narušit věrnost zákazníků značky Tesla a získat je na svou stranu však nejspíš bude další výzva.

Ondřej Mára
Diskuze (124)

Doporučujeme

7. 7. 2022 18:31
Re: Luxusni Tesla je top
Sorry, ale Leon?
Motor vpředu napříč, McPharsen. Nic lacinejsiho a jednoduššího uz vymyslet nejde..
Avatar - jakarte
7. 7. 2022 16:14
Re: Zamena
Omlouvám se.
Vy budete progresivista. Všichni si tykáme, je povolen jen jeden názor a jen my máme pravdu.
Ty zdroje co uvádíte jsou opravdu relevantní. K problematice neříkají absolutně nic.
Žádná tvrdá fakta jste nikde neuvedl. Když se tak kasáte.
Já netvrdím, že benzín je věčný. To vy říkáte, že elektro je jediná možnost.
A děkuji za usměrnění. To, že se zde nevyjadřuji často znamená , že jsem tu nový. Byla chyba si vyskakovat na odborníka, který obsadil desáté místo v počtu příspěvků za loňský rok. Gratuluji. Je tam ještě místo pro pokrok. Držím palce, věřím ve druhé místo.Opravdu rozumíte všemu. Pokorně smekám.
Přeji hezký den
7. 7. 2022 15:50
Re: Luxusni Tesla je top
Karoq většinou řídí moje žena a je s ním velmi spokojená. Já řidím většinou Leon či Alfu. Co tam máš dál, trapácký ubožáčku? :-)
7. 7. 2022 15:36
Re: Luxusni Tesla je top
Protoze nespotrebovava ropu ani zemni plyn...

Vime. :no:

Jsi jen zmanipulovany a vystraseny.
To doklada i to, ze pises o ridicske bide ale sam ridis Karoq.
:D :D
7. 7. 2022 15:32
Re: Luxusni Tesla je top
Ne, nikoliv, EV rozhodně NENÍ automobil. Naopak, je urážkou tohoto vznešeného pojmenování! EV je jen jakási zoufalá náhražka automobilu, tupé, nudné a ubohé přibližovavdlo - elektrospotřebič na kolech. Zvládne jen nudnou přepravu z nepříliš vzdáleného bodu A do bodu B a na jeho palubě panuje věčná a vrozená energetická bída a řidičská sterilita. Slepá ulička masové individuální mobility, ostuda rudě-progresivistické společnosti a prostředek k ožebračení normálních lidí a zhnusení automobilových fanoušků. Fuj tajksl! :-O :-( :no: :no: :no: