Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla umožní používat Superchargery i vozům jiných výrobců. Už letos

David Bureš
Diskuze (19)

Celosvětová síť stanic Tesla Supercharger čítá přes 25.000 nabíječek, které však zatím byly v praxi dostupné pouze pro vozy amerického výrobce. Letos se to má změnit.

Tesla je nezpochybnitelný průkopník automobilů s elektrickým pohonem. Americká značka přitom klienty pomohla zaujmout i rychle se rozšiřující sítí rychlonabíjecích stanic Tesla Supercharger, na níž konkurence teprve reaguje - třeba pomocí sítě IONITY budované hned několika automobilkami. Superchargery přitom dosud byly v praxi dostupné jen vozům značky Tesla, Elon Musk však slíbil, že se to brzy změní.

„Naši síť Superchargerů zpřístupníme dalším elektromobilům později v tomto roce,“ uvedl Musk na Twitteru, když svým příspěvkem reagoval na kritiku, že Tesla má svůj vlastní dobíjecí konektor, s nímž nejsou elektrovozy jiných značek kompatibilní.

Tuto možnost přitom Musk naznačil již loni, když v jiném tweetu prohlásil, že Superchargery už začínají být dostupné pro jiné elektrické vozy. Nabíjení na Superchargerech totiž firma podmiňovala vlastnictvím vozu Tesla. V tuto chvíli však stále není jisté, kde budou auta cizích značek používat tyto rychlonabíječky jako první a jaké podmínky (poplatky) to bude mít. Do budoucna však má být vozům ostatních značek kompletní síť nabíjecích stanic Tesla.

Odemknout video

Otevření Superchargerů pro konkurenci přitom primárně bránil speciální typ konektoru, které vozy Tesla používají. Vznikal ještě v době, kdy takové konektory nebyly standardizované. Pro nabíjení na jiných stanicích tak Tesly vyžadují speciální adaptér. Výjimkou je však v Evropě Model 3, u něhož Tesla přešla na konektor CCS Combo, známý i z elektromobilů jiných značek. Tomu už jsou evropské Superchargery přizpůsobeny (mají dva různé dobíjecí kabely), a tak právě na starém kontinentu mohou být nabíječky Tesla otevřeny vozům jiných značek jako první. Konkrétně se nabízí třeba Norsko, Švédsko nebo Německo, klíčové evropské trhy s elektromobily.

Síť nabíjecích stanic Tesla Supercharger je pro amerického výrobce elektromobilů velkou konkurenční výhodou. Po celém světě má už přes 25.000 těchto nabíječek ve zhruba 2.500 lokalitách. Jen v Evropě je přes 6.000 nabíječek na 600 místech. To je rozdíl třeba proti síti IONITY budované sdružením automobilek jako BMW, Ford, Hyundai-Kia, Mercedes či Volkswagen, která má v Evropě zatím 358 nabíjecích stanic.

Výhodou IONITY je naopak vyšší nabíjecí výkon až 350 kW, aktuální Tesla Supercharger v3 přitom zvládá maximálně 250 kW. I to se však má změnit, nedávno Musk na Twitteru slíbil, že síť americké značky přechází na výkon 300 kW.

David Bureš
Diskuze (19)

Doporučujeme

23. 7. 2021 06:20
Re: Re: Re: SC pro každé EV
Není problém nemít mobilní signál pár km za Prahou.
Jak velký to bude mít dosah na to nedokážu odpovědět. Kdo dokázal před 20 lety říct co vše změní internet.
Každopádně internet primárně není na selficka.
22. 7. 2021 14:22
Re: Re: Re: SC pro každé EV
V čem to lidstvo posune? Že bude net všude a pozéři si budou posílat selfíčka ze safari? Kde v civilizaci není internet?
22. 7. 2021 07:44
Re: Re: SC pro každé EV
Tak skylink je pokrok pro lidst o jako celek. Otevírá obrovské možnosti.
Když to yrovnas s nesmyslný pálením ropy kde je dostupná alternativa.
22. 7. 2021 05:53
Re: Re: SC pro každé EV
Jj a největší propagátoři té čistoty si udělají vylet do vesmíru jen tak pro zábavu, protože tím vůbec nespotřebují žádné palivo. Popř. vypustí desítky tisíc satelitů na oběžnou dráhu kvůli kšeftu a taky jedno auto jen tak do vesmíru protože je to zábava. Něco jako když prasata z nižších kast vyhodí z auta pytlík od McDonalda...
Avatar - WinDiesel
21. 7. 2021 17:41
Re: Re: SC pro každé EV
Správně Hannumo, sakra !!! Mohu se i s prokletým nickem WinDiesel připojit proti WinNaftovi??? :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]