Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla začala přijímat objednávky na tahač Semi, chce zálohu 467 tisíc. Start výroby neoznámila

Filip Melich
Diskuze (22)

Tahač Tesla Semi neustále nabírá zpoždění. Možná se ale začalo blýskat na lepší časy, protože automobilka začala přijímat objednávky se zálohou. Start produkce ale neupřesnila.

Americká automobilka Tesla není příliš známá dodržováním svých slibů. Obzvlášť, co se týče uvedení nového modelu do výroby a následného prodeje. Například koncept tahače Semi se představil v roce 2017 a termín startu sériové produkce je opakovaně oddalován. Není jistý dosud, ale posledním slibem je dle všeho rok 2023. Elon Musk navíc řekl, že se letos vzhledem k aktuální situaci v automobilovém světě do výroby nedostane žádný nový model Tesly.

Automobilka ale v tomto roce zahálet nebude, Elon totiž také řekl, že: „Odvedeme hodně práce na strojařině, přípravě nástrojů a dalších věcí, které budou potřeba k výrobě těchto vozidel: Cybertruck, Semi, Roadster, Optimus [pozn. red.: humanoidní robot]. Díky tomu budeme moci odstartovat produkci, snad již v příštím roce.“ Výrobu Semi od roku 2023 proto bereme s rezervou. Neznámé datum startu produkce ale není pro Teslu překážkou, již nyní totiž začala přijímat objednávky.

Video se připravuje ...

Pokud si chcete Teslu Semi objednat, budete muset automobilce složit zálohu ve výši 20.000 dolarů (cca 469 tisíc korun). Na výběr pak dostanete ze dvou variant tahače, které se budou lišit především dojezdem na jedno nabití a cenou. Semi s dojezdem 300 mil (483 km) bude stát 150.000 dolarů (cca 3,53 miliony korun), zatímco s dojezdem 500 mil (805 km) přijde na 180.000 dolarů (cca 4,22 miliony korun). Velikost baterií zatím neznáme.

Tesla dále slibuje, že plně naložený model Semi s návěsem, kdy celá soustava bude vážit kolem 36 tun, zvládne zrychlení z 0 na 96 km/h do 20 sekund. Co víc, čtyři elektromotory pohánějící kola dvou zadních náprav zajistí, že i plně naložený tahač zvládne 5% stoupání rychlostí 96 km/h.

Na to všechno bychom se mohli těšit již v roce 2023. Jenže na sliby Tesly se nedá tak úplně spolehnout. Objednávky na tahač Semi totiž například v Evropě začala přijímat již koncem roku 2017, tedy krátce po odhalení konceptu, ale dosud žádný vůz nedoručila. Je tedy otázka, zda se lidé, kteří zaplatí (či v minulosti již zaplatili) zálohu, v příštím roce konečně dočkají.

Filip Melich
Diskuze (22)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
20. 5. 2022 13:13
Re: S plne naloženým
Mno pokiaľ viem a nemýlim sa, tak celková hmotnosť súpravy je v Európe tých 44 ton, líšia sa tlaky na nápravu a z toho potom vyplývajúce obmedzenia podľa konkrétnej krajiny. Takže áno, beriem, to že má Semi 3 nápravy umožní zapriahnuť len 2 nápravový náves tak ako je štandard v USA a Kanade. Ale ak je otypovaná na max. hmotnosť súpravy 36 ton, stále si 8 ton na váhe tovaru v mínuse a to stále nevieme váhu tohto ťahača. O dĺžke súpravy škoda hovoriť, presne preto vymizli európeske nosáče od Volva či Scanie.
19. 5. 2022 14:50
Re: S plne naloženým
O čom teraz píšeš? Ja o váhe bateriek nepíšem nič, lebo neviem. Reagoval som len na tie Winove opravy ciest...
Avatar - Seeloewe
19. 5. 2022 12:17
Re: Ha ha ha
"Co nesplnil? Za mě zatím všechno, jen mu haprují termíny."

Promiňte, ale vy asi nebudete zrovna nejbystřejší jedinec.

Když Tesle haprují termíny, logicky z toho vyplývá, že neplní, co slibuje.

Bombastické prezentace s nereálnými parametry produktu, který je jen na papíře, umí udělat každý. Tesla v tomhle připomíná "zázračnou" výzbroj a techniku ruské armády ...
19. 5. 2022 09:58
Re: Ha ha ha
Co nesplnil? Za mě zatím všechno, jen mu haprují termíny.
19. 5. 2022 09:55
Re: S plne naloženým
Asi to pro tebe bude složité pochopit, ale Tesla 100kWh baterie váží kolem 500, opravdu si myslíš, že tam bude 2MWh baterie, aby to vážilo 10t? Baterie bude vážit tak maximalne 2-3 tuny.