TEST Cupra Terramar VZ 2.0 TSI DSG 4WD – Nečekané možnosti
Terramar je zcela novým modelem cupry, který nenavazuje na žádný předchozí a ani nemá paralelu u Seatu. Vyzkoušeli jsme jeho druhou nejvýkonnější verzi s plnotučným přeplňovaným zážehovým dvoulitrem TSI.
Design, interiér
Vozy Cupra byly původně nejrychlejší verze seatů. V roce 2018 se z původní linie stala samostatná značka, přičemž cíl byl personifikovat modelovou řadu a zároveň nabídnout něco více, než co může zákazník očekávat o „plebejského“ seatu. Když opomeneme modely leon a ateca, které známe původně pod seatem, tak zbytek modelové řady je svébytný. Přirozeně technicky však nelze očekávat nějaké zásadní změny. Celé bytí cupry je tak založeno na fešném a dynamickém designu, bohaté výbavě a snaze o pečlivé naladění svých produktů. A přirozeně také velmi dobrém marketingu. V případě cupry se tak přímo nabízí srovnání s francouzskou značkou DS. I ta je velmi mladá a původně označovala pouze modely Citroënu. Pro zjištění obchodních úspěchů obou mladých značek ani nemusíte hledat statistiky prodejů na SDA. Stačí se projít pražskými ulicemi a mít otevřené oči…
A protože dnes mnohem více než nízká sportovní auta či různá sedany nebo hatchbacky táhnou SUV a crossovery, je nasnadě, že se cupra zaměřuje právě na ně. Dělá je ale trochu po svém. Nový model Terramar je tak už třetím takovým autem španělské značky. Ve výrobním programu doplňuje již vzpomínanou Atecu a dále dynamičtěji střižený model Formentor, který se stal prvním modelem exkluzivně navržený a vyráběný cuprou.
Zcela nový model Terramar míří výše než oba zmíněné modely. Jeho jméno je složeninou španělský slov „země a moře“. Terramar se navíc jmenuje jeden z nejstarších závodních okruhů na světě (Autòdrom de Sitges-Terramar), nacházející se poblíž Barcelony. Právě tady se údajně značka cupra zrodila. A v hlavním městě Katalánska bylo pro změnu testované SUV navrženo. Jeho výroba je ale svěřena závodu Audi v maďarském Rábu.