Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Test letošní motonovinky: Honda NT1100 DCT. Je to dálniční expres!

Leoš Káňa
Diskuze (0)

Další novinkou Hondy pro letošní sezonu je motocykl NT1100, který rozšiřuje skupinu cestovatelských strojů Touring. My jsme ho vyzkoušeli s dvouspojkovým automatem DCT.

Pokud jste loni u Hondy hledali silný a pohodlný stroj na dlouhé cesty, neměli jste moc na výběr. Úžasný Gold Wing je enormně drahý a pak už zbývala jen „Afrika“, u níž ale komfort a pohodlí nehrají tak důležitou roli. Finančně dostupného Honda nenabízela nic, byť v historii se to u ní „obyčejnými“ cestovními motocykly jen hemžilo. Nové NT1100 má tuto mezeru zacelit. Je navrženo, aby oslovilo nadšence, kteří si podobné stroje Hondy pamatují z minulosti, a díky bohaté výbavě chce přilákat i mnohem mladší jezdce.

Dobrodružný základ

Základem Hondy NT1100 je CRF1100L Africa Twin. Novinka od ní převzala ocelový dvoukolébkový rám s přišroubovanou hliníkovou podsedlovkou. S ohledem na všestrannost a sportovní zaměření NT1100 bylo terénní odpružení nahrazeno silniční výbavou a strmější geometrií řízení. 43mm kazetová inverzní vidlice Showa disponuje na cesťáky nadprůměrným zdvihem 150 mm a nabízí možnost nastavení předpětí pružiny. Stejný zdvih poskytuje i zadní centrální tlakový tlumič Showa.

Rozvor kol má hodnotu 1535 mm, sklon přední vidlice a závlek pak 26,5°/108 mm, světlá výška dosahuje 175 mm. Pohotovostní hmotnost verze NT1100 s manuální převodovkou je 238 kg, s dvouspojkovým automatem DCT pak 248 kg.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Leoš Káňa
Diskuze (0)

Doporučujeme