Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Test letošní motonovinky: Honda NT1100 DCT. Je to dálniční expres!

Leoš Káňa Leoš Káňa 12. 5. 2022 • 21:35
30
Zobrazit náhledy (30)
Honda NT1100 DCT Listování v palubních systémech má na starosti levý ovladač. V jeho spodní části jsou i dvě páčky na manuální řazení pro palec a ukazovák. Kromě startování je na pravé rukojeti důležitý také blok pro řazení. Tlačítko tempomatu je od rukojeti příliš daleko, takže si ho zapněte před jízdou. Honda NT1100 DCT Honda NT1100 DCT Honda NT1100 DCT Honda NT1100 DCT Honda NT1100 DCT Honda NT1100 DCT Honda NT1100 DCT Honda NT1100 DCT Honda NT1100 DCT Honda NT1100 DCT Řadový dvouválec s výkonem 75 kW pochází z endura CRF1100L Africa Twin a z nízkých otáček táhne bravurně. U cestovní motorky bychom ale chtěli větší kultivovanost. Honda NT1100 DCT Honda NT1100 DCT Honda NT1100 DCT Honda NT1100 DCT Honda NT1100 DCT Kromě klasického nastavitelného štítu má NT i drobné aerodynamické deflektory po stranách, které odvádějí vzduch kolem rukojetí Honda NT1100 DCT Honda NT1100 DCT Honda NT1100 DCT Bohatou základní výbavu prezentují i standardní kufry. Levý má objem 33, pravý 32 litrů, protože je pod ním výfuk.

Další novinkou Hondy pro letošní sezonu je motocykl NT1100, který rozšiřuje skupinu cestovatelských strojů Touring. My jsme ho vyzkoušeli s dvouspojkovým automatem DCT.

Pokud jste loni u Hondy hledali silný a pohodlný stroj na dlouhé cesty, neměli jste moc na výběr. Úžasný Gold Wing je enormně drahý a pak už zbývala jen „Afrika“, u níž ale komfort a pohodlí nehrají tak důležitou roli. Finančně dostupného Honda nenabízela nic, byť v historii se to u ní „obyčejnými“ cestovními motocykly jen hemžilo. Nové NT1100 má tuto mezeru zacelit. Je navrženo, aby oslovilo nadšence, kteří si podobné stroje Hondy pamatují z minulosti, a díky bohaté výbavě chce přilákat i mnohem mladší jezdce.

Dobrodružný základ

Základem Hondy NT1100 je CRF1100L Africa Twin. Novinka od ní převzala ocelový dvoukolébkový rám s přišroubovanou hliníkovou podsedlovkou. S ohledem na všestrannost a sportovní zaměření NT1100 bylo terénní odpružení nahrazeno silniční výbavou a strmější geometrií řízení. 43mm kazetová inverzní vidlice Showa disponuje na cesťáky nadprůměrným zdvihem 150 mm a nabízí možnost nastavení předpětí pružiny. Stejný zdvih poskytuje i zadní centrální tlakový tlumič Showa.

Rozvor kol má hodnotu 1535 mm, sklon přední vidlice a závlek pak 26,5°/108 mm, světlá výška dosahuje 175 mm. Pohotovostní hmotnost verze NT1100 s manuální převodovkou je 238 kg, s dvouspojkovým automatem DCT pak 248 kg.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Vyzkoušet za 1 Kč

Už mám předplatné -

Související články

Témata
Články odjinud