Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testujeme čínskou stylovku CFMoto 700CL-X Heritage: Hra na city!

Jiří Baborský
Diskuze (2)

V září se rozběhne prodej nádherné stylové sedmistovky za super peníze. Jmenuje se CFMoto 700CL-X Heritage, pochází z Číny a dobře ví, jak udělat na našince dojem.

Čínská značka CFMoto, u nás známá hlavně díky čtyřkolkám Gladiator, pokračuje po spojení s rakouským KTM v intenzivním nájezdu na evropský motocyklový trh. Chrlí novinku za novinkou, k racionálním naháčům a cesťákům nižších tříd letos přidala zábavné kapotované tříkilo, v květnu jsme jako první na světě otestovali prototyp chystaného cestovního endura 800MT a teď sedíme v sedle novinky 700CL-X Heritage, která má v první řadě za úkol rozbušit motorkářovo srdce. Hned vzápětí pak hodlá oblažit i jeho racio skvělým poměrem ceny a výbavy. Za 175.990 Kč dostanete mašinu s plně nastavitelným podvozkem, antihoppingovou spojkou (zabraňuje zablokování zadního kola při podřazení), osvětlením LED, tempomatem, samočinným vypínáním blinkrů a pětiletou zárukou. Zní to až příliš lákavě, v tom přece musí být nějaký háček…

Úspory, kde jste?

Co je čínské, musí být odfláklé, tvrdí zažité klišé. Jenže před námi stojí parádně zpracovaná mašina s vymazlenějšími detaily, než mají leckteré základní modely renomovaných značek. Dokonce plochy na bocích nádrže, které vypadají jako broušený hliník, jím skutečně jsou – žádná plastová imitace! Z řídítek nevedou lanka, ale hadice, na brzdách čteme J-Juan, na tlumičích KYB, na obutí Pirelli… sešla se tu zkrátka osvědčená parta.

Svět motorů 35/2021 Svět motorů 35/2021

Emoční vodotrysk

Číňané vědí, že pokud chtějí na starém kontinentu uspět, potřebují designéry s evropským vkusem. CFMoto už nějaký čas spolupracuje s rakouským studiem Kiska, u CL-X ale dalo přednost jižanskému temperamentu. Už asi začínáte tušit, proč vypadá heritage tak fantasticky. Navrhl jej Španěl Carles Solsona Marti. Stačí zmínit, že se podílel na designu krásek MV Agusta, a víc asi není třeba dodávat. CL-X je mistrovské dílo s promyšlenými křivkami, krásnými detaily a písmenem X prokopírovaným na každé myslitelné místo.

„Iksko“ má být symbolem individualize, pro kterou je motorka stvořena. Na testovaném stroji můžete vidět první dávku originálního příslušenství, která dorazila do Česka – podvěšená zrcátka, ve kterých je nečekaně dobře vidět, perfektně sladěnou brašnu Shad, chránič chladiče, designovou rozetu a kryt řetězu… Výsledek je prostě velká bomba a při testu nám nikdo nechtěl věřit, že to je čínská motorka.

Čínské srdce

Možná si říkáte, co vlastně na CL-X tedy pochází ze země pandy. Předně zbrusu nový motor. Řadový, kapalinou chlazený dvouválec s výkonem 51,5 kW a točivým momentem 68 Nm. Potravu mu dávkuje jemně vyladěný elektronický plyn od Bosche, tentokrát žádné problémy s prodlevou ani zbrklými rozjezdy.

Dvouválec produkuje hezký jadrný zvuk a zdravou dávku vibrací, mimochodem parádní krátká koncovka výfuku je v ceně. Do šesti tisíc otáček pod sebou máte nezáludnou přítulnou společnici pro zamilované korzování. Jakmile ale pustíte ručičku otáčkoměru výš, zblázní se a začne vyvádět jak pominutá. Do omezovače v 9500 min-1 vám předvede tóčo, na které hned tak nezapomenete.

Zrušte rovinky!

Super motor samozřejmě není všechno. Hlavně musí fungovat zbytek. A světe div se, CL-X má naprosto skvělý podvozek, a navíc příjemnou hmotnost 196 kg při plné nádrži. Trubkový rám je pevný jako skála, ani náznak kroucení. Odpružení je lahůdkově vyladěné, mnohem pečlivěji než u prvních naháčů řady NK, které jsme před lety zkoušeli. Ty byly prvoplánově tvrdé. Podvozek CL-X máme při testu naplno našponovaný, takže na rozbité okresce nás dost natřásá, ale nekope, neuskakuje, drží se asfaltu a opájí nás pocitem absolutní jistoty. Pro pohodové výlety pak stačí tlumení trochu změkčit.

V serpentinách s hezkým povrchem dovádíme jak malé děti v bazénu bonbonů a při každé cestě záměrně vyhledáváme co nejklikatější trasu. Sice tu máme tempomat, ale proč jezdit rovně, když v zatáčkách můžeme zažít tolik zábavy.

Použité španělské brzdy jsou adekvátní, dobře poslouží, nicméně nenadchnou, což ani není u nejlevnější mašiny svého druhu účelem. Ta přední s jedním kotoučem vyžaduje víc síly na páčce, zato potěší výborně naladěným ABS od Continentalu, zatímco na zadku je protiblokovací systém dost splašený. Jestli má být tohle jediná vážnější výtka odrážející cenovku 175.990 Kč, pak smekáme helmu. Zbytek CL-X Heritage v mnohém přesahuje standardy motorek za dvě stě tisíc a víc, stejně jako pětiletá záruka.

Plusy

  • Parádní design
  • Skvělý podvozek
  • Zábavný motor
  • Skvělá cena, dlouhá záruka

Minusy

  • Panikařící ABS na zadním kole
  • Tužší a méně citlivá přední brzda
CFMoto 700CL-X Heritage
Motor čtyřdobý řadový dvouválec DOHC
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 693
Výkon (kW/min-1) 51,5/8750
Točivý moment (Nm/min-1) 68/6500
Převodovka, sek. převod 6°, řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 320/240
Pneumatiky P a Z 110/80 R18 a 180/55 R17
Rozvor (mm) 1435
Výška sedla (mm) 800
Pohotovostní hmotnost (kg) 196
Objem nádrže (l) 13,0
Základní cena (Kč) 175 990
Jiří Baborský
Diskuze (2)

Doporučujeme

5. 9. 2021 16:54
neviem...
fakt mám strach zo spoľahlivosti... predsa len na motorku sa musím vedieť spoľahnúť. Inak vyzerá fajn.