Tipnete, za kolik se nakonec vydražil Ford Escort princezny Diany?
Včetně prodejní ceny vozu musel nový majitel uhradit také licenční poplatek v nemalé výši.
Princezna Diana řídila ráda. Mezi lety 1985 až 1988 se ulicemi Londýna proháněla ve Fordu Escort RS Turbo S1 vyrobeném v roce 1985. Pod kapotou Escortu RS Turbo S1 se ukrýval čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 98 kW (133 k) a točivým momentem 180 Nm a pohonem zadních kol. Tato pohonná jednotka byla spárována s pětistupňovou manuální převodovkou. Z 0 na 100 km/h se vůz dostal za 8,3 vteřiny.
Před tímto modelem řídila princezna Diana červený Ford Escort 1.6i Cabriolet. Ten byl však považován vzhledem k popularitě princezny za nevhodný, křiklavý a svým způsobem nebezpečný. Manuální plátěná střecha nabízela minimum ochrany a také méně soukromí.
Volba tak nakonec padla na zmíněný Ford Escort RS Turbo S1. Všechny tyto exempláře továrna vyráběla v bílé barvě, na žádost Dianiných bodyguardů byl tento Escort kvůli diskrétnosti přelakován na černou. Do vozu bylo přidáno druhé zpětné zrcátku pro bodyguarda, kterého měla neustále při sobě. Ve schránce v palubní desce byla ještě přidána vysílačka pro komunikaci s ostatními členy královského doprovodu.
Po třech letech už údajně nechtěli členové královské rodiny vidět Dianu v “lidovém” voze, a tak Escort RS Turbo S1 zamířil zpět do továrny Fordu s nájezdem téměř 11 tisíc kilometrů. Vůz byl v roce 1993 použit jako výhra v soutěži akce Kiss FM. Poté vůz změnil majitele ještě jednou, než se v roce 2008 dostal do rukou sběratele Fordů RS.
Dnes má Ford Escort RS Turbo S1 princezny Diany na tachometru 40 tisíc a pár kilometrů k tomu. Samotný automobil stál přes aukční síň v Silverstone 650.000 liber (18.673.000 korun), licenční poplatky pak nového majitele stály dalších 72.000 liber (2.068.000 korun). Celková částka se tedy za tento ojedinělý kousek vyšplhala na více než 20 milionů korun. Nekoupili byste si za tyhle peníze raději Ford GT a Explorer jako rodinný vůz k tomu?