Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tipnete, za kolik se nakonec vydražil Ford Escort princezny Diany?

Dominik Kovář
Diskuze (7)

Včetně prodejní ceny vozu musel nový majitel uhradit také licenční poplatek v nemalé výši.

Princezna Diana řídila ráda. Mezi lety 1985 až 1988 se ulicemi Londýna proháněla ve Fordu Escort RS Turbo S1 vyrobeném v roce 1985. Pod kapotou Escortu RS Turbo S1 se ukrýval čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 98 kW (133 k) a točivým momentem 180 Nm a pohonem zadních kol. Tato pohonná jednotka byla spárována s pětistupňovou manuální převodovkou. Z 0 na 100 km/h se vůz dostal za 8,3 vteřiny.

Před tímto modelem řídila princezna Diana červený Ford Escort 1.6i Cabriolet. Ten byl však považován vzhledem k popularitě princezny za nevhodný, křiklavý a svým způsobem nebezpečný. Manuální plátěná střecha nabízela minimum ochrany a také méně soukromí.

Video se připravuje ...

Volba tak nakonec padla na zmíněný Ford Escort RS Turbo S1. Všechny tyto exempláře továrna vyráběla v bílé barvě, na žádost Dianiných bodyguardů byl tento Escort kvůli diskrétnosti přelakován na černou. Do vozu bylo přidáno druhé zpětné zrcátku pro bodyguarda, kterého měla neustále při sobě. Ve schránce v palubní desce byla ještě přidána vysílačka pro komunikaci s ostatními členy královského doprovodu.

Po třech letech už údajně nechtěli členové královské rodiny vidět Dianu v “lidovém” voze, a tak Escort RS Turbo S1 zamířil zpět do továrny Fordu s nájezdem téměř 11 tisíc kilometrů. Vůz byl v roce 1993 použit jako výhra v soutěži akce Kiss FM. Poté vůz změnil majitele ještě jednou, než se v roce 2008 dostal do rukou sběratele Fordů RS.

Dnes má Ford Escort RS Turbo S1 princezny Diany na tachometru 40 tisíc a pár kilometrů k tomu. Samotný automobil stál přes aukční síň v Silverstone 650.000 liber (18.673.000 korun), licenční poplatky pak nového majitele stály dalších 72.000 liber (2.068.000 korun). Celková částka se tedy za tento ojedinělý kousek vyšplhala na více než 20 milionů korun. Nekoupili byste si za tyhle peníze raději Ford GT a Explorer jako rodinný vůz k tomu?

Dominik Kovář
Diskuze (7)

Doporučujeme

2. 9. 2022 08:25
Re: FWD
Ne...píší tam v prvním odstavci o technice motoru a pohonu zadních kol u tohoto auta z roku 85. A Escort se v letech 1980-1986 vyráběl ve své třetí generaci (Mk3, zvaný též Erika) a ta byla vždy předokolkou. Nicméně i kdyby se to vztahovalo k předchozímu autu, tak to byl Escort Kabriolet. A kabrio verzi dostal Escort poprvé právě s příchodem třetí generace, takže i ten její předchozí Escort byl Mk3 a FWD.
Avatar - Ja Prvni 123
1. 9. 2022 10:12
Re: FWD
Oni ale pisou, ze tenhle Ford nahradil puvodni, zadokolku.
Ne ze tenhle je zadokolkou.

Ne?
1. 9. 2022 06:53
FWD
Jsem si celkem jistý, že tahle generace Escortu už nebyla zadokolka.
31. 8. 2022 21:21
Re: Kdybych mel volnych 20 milionu, tak asi jo.
Já měl ovšem na mysli hlavně tu volbu nejsilnější sportovní verze. Hot-hatch by u mladé ženy asi málokdo čekal. :-)
Avatar - 3_diamanty
31. 8. 2022 18:37
Re: Kdybych mel volnych 20 milionu, tak asi jo.
V tych casoch bola britania samy ford ( a na escorte jazdila tusim aj Makepeceova ) .... az dnes uz slabne vplyv fiesty a celkovo ford v britanii a v eu klesa .... takze nic prekvapive .. uz vacsie prekvapko by bolo keby mala toledo alebo ibizu... alebo keby jazdila nejakym saabom...