Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota se na olympiádě stahuje do ústraní, obává se o svou image

ČTK
Diskuze (6)

Japonská automobilka patří mezi hlavní sponzory nadcházející olympiády v Tokiu. Tolik prezentovat se ale nakonec nebude.

Automobilka Toyota oznámila, že v domovském japonsku nenechá v televizi vysílat své reklamy související s olympijskými hrami v Tokiu a prezident společnosti Akio Tojoda se koncem tohoto týdne nezúčastní zahajovacího ceremoniálu her. Jeden z hlavních sponzorů sportovní události si nechce poškodit image, olympijské hry se totiž konají navzdory silnému odporu japonské veřejnosti a obavám z dalšího šíření koronaviru, napsala agentura Reuters.

Toyota připravila televizní reklamu, v níž vystupují někteří sportovci, kteří se nadcházející sportovní události zúčastní. Šéf komunikace Toyoty Džun Nagata nicméně naznačil, že olympijské hry v Tokiu se stávají událostí, pro kterou je z „různých důvodů“ těžší získat podporu. „Plně podpoříme sportovce a přispějeme na hry poskytnutím vozidel a dalšími prostředky,“ řekl Nagata.

Olympiáda má být zahájena v pátek a bude se konat v nebývalých podmínkách. V Tokiu nyní kvůli pandemické situaci platí čtvrtý výjimečný stav a na žádné sportoviště v hlavním městě nebudou smět diváci.

Toyota poskytne hrám 3340 vozidel, což je méně než původně plánovaných 3700 aut, protože ta pro diváky nejsou nutná. Přes 90 procent vozů bude mít alternativní pohon, budou jezdit na vodík nebo elektřinu. Největší automobilka světa na olympijských hrách bez diváků zrušila též akce, na kterých měla v plánu propagovat svá auta.

Japonský premiér Jošihide Suga a organizátoři události opakovaně slíbili, že hry budou „bezpečné“, ale průzkumy v médiích ukazují, že veřejnost o tom přesvědčena není.

Ve víkendovém průzkumu agentury Kjódó News vyjádřilo 87 procent respondentů obavy z toho, že se olympijské a paralympijské hry v Tokiu během pandemie konají, a 31,2 procenta dotazovaných si myslí, že se olympiáda měla zrušit.

Pandemie zásadně proměnila situaci, v níž se nacházejí sponzoři her. Vedle Toyoty k těm hlavním patří japonské společnosti Panasonic a Bridgestone.

ČTK
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - KANKUNEN
20. 7. 2021 17:37
Re: Občanská zodpovědnost
Super odkaz, hlavně jak tam píší otech čipech a negativním vyzařování.
Avatar - KANKUNEN
20. 7. 2021 15:40
Re: Dobrý nápad
Někdy je být lepší zodpovědný jedinec, než se řídit stádem krys vykřikujících střídavě o nalažlivosti vakcíny a v době opačné o neschopnosti zajistit vakcíny.
Avatar - xxc
20. 7. 2021 15:24
Pokrytectvo
Sponzorujú ju, podporujú ju, ale nehlásia sa k nej :-)
20. 7. 2021 12:04
Dobrý nápad
Japonsko má velice slabě proočkováno. Snad nejméně z rozvinutých zemí...