Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Už sháníte auto na letní sezonu? Máme několik dostupných tipů. A Miata mezi nimi není

Martin Tolar Martin Tolar Stanislav Švarc Stanislav Švarc 23. 4. 2019
36
14
Zobrazit náhledy (36)
Honda S200 Honda S200 Jaguar XK8 Convertible Jaguar XK8 Convertible Jaguar XK8 Convertible Jaguar XK8 Convertible Jaguar XK8 Convertible Jaguar XK8 Convertible Jaguar XK8 Coupé Jaguar XK8 Coupé Jaguar XK8 Coupé Jaguar XK8 Coupé Jaguar XK8 Coupé Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Porsche Boxster Porsche Boxster Porsche Boxster Porsche Boxster Porsche Boxster Porsche Boxster Hyundai Genesis Coupé Hyundai Genesis Coupé Hyundai Genesis Coupé Hyundai Genesis Coupé Hyundai Genesis Coupé Hyundai Genesis Coupé

Léto už je skoro za rohem, takže pokud se chcete v letošní "sezoně" pořádně svézt, už abyste pomalu vybírali ten správný vůz. 

Možná vám pomůžou i naše tipy, které jsme rozdělili do několika kategorií. A protože si uvědomujeme, že všichni nemůžeme být milionáři, zaměřili jsme se hlavně na ojeté a dostupné kousky.

Cena vlastně hraje hlavní roli hned v první kategorii. Takže, co koupit, když sháníte například...

Něco s dobrým poměrem cena/výkon?

Známe to všichni, peněz není nikdy dost a kupovat si auto jen na třetinu roku je i za sebemenší peníze drahé. Ani u auta za desítku váš soused nepochopí, proč vám proboha nestačí Fabia, když on dojede kamkoliv i s ní.

Jenže vy možná toužíte po nějakém tom víceválci s pohonem zadních kol, ale nechcete olítané trojkové BMW, radši byste jezdili v něčem novějším.

Pak by se vám mohl líbit Hyundai Genesis Coupé s atmosférickým šestiválcem a manuální převodovkou. Za cenu kolem dvou stovek tisíc můžete mít neokoukané kupé (jistě, ne každému se líbí) s velmi slušnými 300 koňskými silami. Takový výkon v autě do stáří deseti let nemá moc ojetin v nabídce.

Genesis Coupé navíc není špatný vůz, svým projevem je někde na hranici amerických pony cars a gétéček.

Americké sporťáky jsou ostatně další možností, jak si dopřát spoustu koní za relativné málo peněz - koukejte po Fordu Mustang minulých generací, Chevroletu Camaro či Challengeru od Dodge. A jestli chcete něco "víc do zatáček", vrátíme se k BMW. Generace E46 v provedení 330Ci také nebude špatná volba.

Něco rychlého?

Pátrání po kupé od Hyundai nás přivedlo k něčemu ještě ryzejšímu. Za podobné peníze totiž můžete mít Porsche. Jistě, někteří se vám budou smát, že to není pravé Porsche a že nemáte na pořádnou 911, ale vám to za volantem Boxsteru první generace může být fuk.

Tenhle roadster je totiž skvělý, je lehký, kompaktní a díky plochému šestiválci uprostřed skvěle vyvážený. Věřte mi, že když řídíte Boxster, je vám fuk, co si o vás kdo myslí. A na zakroucené silnici se spoustou zatáček navíc budete velice rychlí.

Bavit byste se mohli i v Nissanu 350Z, který také můžete koupit za ceny okolo 300 tisíc. A pokud jste odvážní, za podobné peníze seženete i BMW 645Ci nebo 650i (generace E63), které bude hodně svižné na všech typech silnic. Otázkou jsou samozřejmě náklady na provoz...

Něco na výlety?

Pokud vám nejde o předvádění se, z kouře od gum jste už vyrostli a jde vám o pohodu, potřebujete auto pro pravého gentlemana. A protože pravý gentleman je také tak trochu rebel a naivní snílek, tak se nerozhoduje hlavou, ale srdcem. Jedině tak totiž může skončit s poměrně nerozumnou, skoro až riskantní volbou, jakou představuje Jaguar XK8 (X100).

Cenové rozpětí je velké od dvou set tisíc do půl milionu, ale vybírejte pečlivě, protože levný Jaguar prý neexistuje. Hlavně si ověřte, že předchozí majitelé již vyřešili slavný nikasilový problém válců. Odměnou vám bude elegantní stroj s ušlechtile bublajícím osmiválcem, který můžete mít jako kabriolet či kupé

Pokud ale přeci jen hraje rozum větší roli, můžete klidně skončit s německým, ale většinou o něco starším Mercedesem SL500 generace R129, tedy se slavnou žehličkou. Svezení je to však prvotřídní. A někteří z vás možná preferují německou kvalitu a spolehlivost. Pokud by vám vadil vítr ve vlasech nebo image Mercedesu, tak se musíte vydat pro BMW 850i generace E31. 

Něco fakt stylového?

Tady bylo hned jasno, od sportovně laděných aut jsme se přesunuli k teréňákům. Konkrétně k první generaci Jeepu Wrangler, která začíná okolo sta tisíc korun. Nemusíte s ní ani jezdit do terénu, stačí, když budete celé léto jezdit v rozevláté košili jako Nick Slaughter z Vražedného pobřeží (i když ten měl starší CJ).

A je tu také šestiválcový model, (to už se bavíme minimálně o 150 tisících), který lze polepit tak, aby se podobal autu z Jurského parku.

Další varianty? Co takhle Volkswagen Transporter T3? A ne ledajaký, ale takzvaná DoKa (Doppel Kabine, tedy dvojitá kabina) s korbou a ideálně s pohonem všech kol Syncro. To je parťák do nepohody.

Univerzálnější je už jen auto, které zvládne více živlů. Jenže obojživelník, ten nebývá levný, třeba prý příšerný Amphicar je dnes velmi drahá stylovka. Nejméně peněz dáte za sovětský speciál LuAZ 967, na který celkem snadno narazíte i u nás nebo v Německu. A řekněte, je něco stylovějšího, než když svoje auto nenecháte někde u vody, ale "zakotvíte" přímo na hladině?

Něco neokoukaného?

Naším favoritem v téhle kategorii je Honda S2000. Jistě, Miata je vždycky odpovědí na všechno, ale její image se přímo vylučuje s adjektivem "neokoukaný". Takže MX-5 vám v tomto přehledu nedoporučíme...

Honda S2000 je lehká, brilantně vyvážená, má motor uprostřed (ale vpředu uprostřed za přední nápravou) a jeden z nejlepších poměrů výkonu na litr objemu motoru. A když si vzpomeneme na ten její jekot těsně u omezovače ve fantastických 9000 otáčkách, máme husí kůži. 

Ceny kolem dvou set tisíc nevypadají jako tak velká překážka.

Poměrně dost rozruchu ale může zajistit i auto tak plebejské značky, jako je Citroën. Jen nesmíte koupit kachnu, ale připravit si přibližně tři sta tisíc na plážové (nebo spíš četnické?) Méhari. Nebo máte zálibu v retro vzhledu? V tom případě by vás v Německu mohl zaujmout Spartan Roadster. Možná neudělá moc parády a technika obyčejných Fordů Fiesta a Puma vám asi také nezrychlí tep, ale neokoukaný v našich podmínkách rozhodně je.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - rokyta.p
Fun
rokyta.p
| 24. 4. 2019
Felicia Fun nic? To se divím >:-[]
Re: Re: Re: Re: S2000
scadar
| 24. 4. 2019
Muselo by jít o skutečně výjimečné auto, abych u víkendovky uvažoval o předokolce. :-) To 307 úplně nesplňuje..
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: S2000
Ozzman
| 24. 4. 2019
350Z jsem nikdy nechápal, bylo to divné auto, kulaté, v té době v každé počítačové hře........ do té doby, než jsem se svezl ! Jednoznačně nejlepší volba v této cenové, poctivá atmosféra, RWD, ale nikterak zákeřné při klidné jízdě.. kdysi to někdo nazval Porsche pro chudé, což sedí... jen je už málo kusů na prodej a je tu hodně dovozů z US s automatem (to jsem nezkoušel, ale asi bych do takového auta AT nepotřeboval).<br>
<br>
Jediné, co je trochu nemilé je vystupování po zaparkování mezi auty, dveře jsou dlouhé a sedí se proklatě nízko.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: S2000
3_diamanty
| 24. 4. 2019
a co nejaky peugeot 306 cabrio s rukopisom od pininfariny .... ale aj tych je uz dnes ako safranu

ja tu MR2-ku som este donedavna jednu u nas videl a dokonca s ceskou znackou ... krasne nizka malicka... snad este mensia placka ako miata.... a vidaval som aj velku thesis lanciu s ceskou znackou po okoli ... ale akosi uz nikde nic posledny rok ... vek proste nepusti... a taketo auta su tiez len do casu.. potom uz sa ich clovek zbavi a je vymalovane

ono ja sa domnievam ze coskoro uz pride doba ked uz cloveku sa ani neoplati drzat jedno dve starucke auta "navyse" popri nejakom tom hlavnom aute ... jednoducho to bude taka "zataz" pre majitela ( a nielen financna .. rozne poplatky a pod ) ze len kvoli nejakej ten "zabavke" na leto sa to uz vobec neoplati taketo nieco vlastnit a drzat ... ale to uz kusok predbieham
Re: Re: S2000
scadar
| 24. 4. 2019
MR2 se mi bohužel nikdy nelíbila. Jinak do 10k Eur se dá sehnat taky spousta zajímavejch hraček od BMW - Z3, Z4, 1er cabrio, 3er cabrio... všechno imho lepší volby než 6er, která člověka dostane spíš do osobního bankrotu než do řidičský nirvány.

Jinak teda s (350)Z od Ondrise níže se dá souhlasit, podle mně jeden z nejlepších poměrů cena-výkon a ten šestiválec má říz.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku