Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V západní Evropě nejvíc narostl prodej Dacii, Škoda je pátá

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 25. 5. 2018 • 17:03
9
Na západoevropském trhu si za posledních deset let nejvíce z prodávaných automobilových značek polepšila Dacia. Její prodej vzrostl o 305.000 vozů, tedy o 444 procent, na 373.628 aut.

V absolutních nárůstech následují Nissan, Kia, Hyundai a Škoda Auto. Vyplývá to z analýzy společnosti EY.

Druhý Nissan zvýšil prodej o 236.000 vozů, Kia rostla o 187.000, značka Hyundai prodala o 186.000 aut více a Škoda zvýšila za deset let prodej v západní Evropě o 174.000 vozů na celkových téměř půl milionu.

Celkově prodej v zemích západní Evropy ovšem klesl za deset let o 475.150 aut na 14,32 milionu vozů. Nejprodávanější jsou VW, Renault a Ford. Škoda je absolutně na 13. místě.

Složení prodaných vozidel podle značek na západoevropských trzích se tak podle partnera EY Petra Knapa za posledních deset let podstatně pozměnilo. "Jasným premiantem růstu je rumunská Dacia, ale dobře se dařilo i Škodě, korejským výrobcům a prémiovým značkám. Celkově se však v roce 2017 oproti 2007 v západní Evropě prodalo o půl milionu aut méně," podotkl.

Novodobá značka Dacia pod křídly francouzského Renaultu začala ve větší míře působit na trhu v roce 2004. Od počátečního jediného modelu Solenza se rozrostla na pět modelových řad: Logan, Sandero, Duster, Dokker, Lodgy. "Celkově značka těží z velmi konkurenceschopné ceny, je vnímána jako solidní hodnota za skvělou cenu a přitom nabízí širokou modelovou nabídku. Tak se stala pro zákazníky, kteří chtějí maximální užitek za minimální cenu, velmi preferovanou volbou," podotkl Knap.

Česká Škoda oproti roku 2007 obměnila generace svých tradičních modelových řad, na módní vlnu SUV naplno vsadila teprve v loňském roce. Zejména na trzích jižní Evropy má značka potenciál k dalšímu růstu, k tomu ji do budoucna může pomoci i chystaný crossover.

Na ústupu podle počtu prodaných aut jsou naopak podle EY Opel, Citroën, Toyota, Ford a Fiat. Největší propad zaznamenal Opel, kterému klesl prodej o 305.000 vozů, Citroën klesl o 353.000 a Toyota loni prodala o 268.000 aut méně. V relativním srovnání se nejméně dařilo Hondě, která zaznamenala pokles prodeje o 55 procent, Lancii (-50 procent) a Alfě Romeo (-42 procent). "V souhrnu se dá zobecněně říci, že se nedařilo značkám, které pozdě vsadily na módní vlnu crossover/SUV anebo nasadily globální modely, které náročným evropským zákazníkům nebyly zcela po chuti. To se týká zejména evropského Fordu (-21 procent). Společným jmenovatelem neúspěchu může být i kvalita vnímaná zákazníky," doplnil Knap

Související články

Témata
Avatar - Emel
28. 5. 2018 11:43
Re: stale je to o tom istom
Například design - podívej se na Duster, to je reálně moc pěkné auto... ale i ostatní auta jsou minimálně ok.

Nebo nějaké porozumění tomu, že soukromý kupec nečeká v autě miliony asistentů, ale vyžaduje jednoduchý funkční produkt. Překvapivě i některé technologie za dostupné ceny - navi nemusí stát 50, kamery kolem auta 20 apod.

S tím se pojí i image. Kupec Dacie tím vlastně říká "nevyhazuju peníze za blbosti". BTW, tuhle image razí i Škodovka svým Simply clever.

Na druhou stranu, myslím, že někde trošku chybují s motory. Sandero pouze s 0.9TCe, to byl podle mě přešlap.
26. 5. 2018 23:40
Re: stale je to o tom istom
Skvělý marketingový tah. Stará osvědčená technika, líbivé kastle a levná rumunská pracovní síla. Bingo! Úspěch je na světě!
Avatar - Plautus
26. 5. 2018 07:38
Re: stale je to o tom istom
Jasne píše, že Dacii sa taký úspech za ďalších 100 rokov nepodarí. Nepíše za všetky automobilky. Stačí pozornejšie čítať.
Za mňa má ale Duster úplne hrozné sedačky. Asi najhoršie do čoho som sa kedy v živote posadil a to som sa do Dustera posadil tento rok prvýkrát v živote na autosalóne z čistej zvedavosti, keď sa všade píše o úspechu “takmer bez výhrad” (samozrejme vnímam to odjakživa s ohľadom na cenu). O zadných sedačkách a priestore pre nohy cestujúcich a celkovej polohe pri sedení nehovoriac, vzhľadom na natiahnutie auta to hodnotím ako prúser, ktorý rodina s malými deťmi môže prekusnúť. Ale že sedačky vodiča a spolujazdca sú úplné mäkké a nepohodlné šunty, tak to hodnotím ako väčší problém. Nechcel by som v nich denne absolvovať ani 5 km do práce, nieto nejaké rodinné výlety. A prekvapuje ma, že aj napriek cene, je také množstvo zákazníkov ochotné tolerovať takýto prešľap. Sedel som asi v jednej z najdrahších verzií, kde cenovka atakuje 20tis. eur, ale pre mňa čistá katastrofa. Samozrejme, že som nečakal posed na úrovni prémie, ale to auto, keď by už neexistoval žiadny iný dôvod, tak tie sedačky to u mňa úplne zabíjajú. Lada Vesta Cross SW bola, na počudovanie, v tomto ohľade k pasažierom na tom oveľa lepšie. A naživo v peknej farbe to Veste celkom seklo. Ak by som lovil v tejto kategórii, tak beriem Vestu a ešte ušetrím. :-) Nie je to však “moderné” SUV, iba v Rusku zbúchaný oplastovaný kombík :*)
26. 5. 2018 00:29
Re: stale je to o tom istom
Krize Dacii jedině pomůže (určitě se shodneme, že dříve nebo později přijít musí), protože v každé krizi roste počet sociálně slabých a to jsou jejich potenciální zákazníci.
Jestli něco může Dacii ohrozit, tak je to nástup čínských značek, protože Číman nebude konkurovat Mercedesu, ale prostě zbouchá totéž co Dacia s ještě nižšími náklady a tedy i cenou. A samozřejmě nejméně věrní jsou zákazníci low-costu, ten kdo jde po cenovce bez mrknutí oka změní dodavatele, když mu jiný nabídne ještě nižší cenu, tak jako změní jednu vietnamskou tržnici za druhou když se rozkřikne, že tam mají trička o pětku levnější.
Avatar - Bubáq
25. 5. 2018 23:22
Re: stale je to o tom istom
Těžko dělat prognózy na léta dopředu, kdo bude dále růst a kdo se potichu vytratí z čela žebříčků. Auta samotná a jejich kupci se mění tak rychle, jako nikdy dříve.
Pokud se ale zamyslím na možnými scénáři příštích 5 let, kdy lze očekávat nástup další ekonomické krize, rozhodně o úspěchu snad jedině věrnost zákazníků značce (zákazníků firemních i soukromých). auto ještě pořád není mobilní telefon, je to mnohem větší hodnota, a rozum i emoce hrají při nákupu pořád velkou roli. A rozumem v tomto případě nemám na mysli jen samotnou cenu.
Nabízí Dacia kromě velmi dobré ceny (o poměru hodnota/cena si dovolím u této značky pochybovat; ale zlepšují se, to ano), ještě něco jiného, co by podpořilo zákazníkovu věrnost? To bych docela rád věděl, neboť to nevím, protože nejsem zákazníkem této značky. Třeba mi někdo otevře oči.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku