Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ve Francii vznikl unikátní Alpine A110 Hybrid, má 400 koní a pohon všech kol

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Jaká škoda, že se značka Alpine rozhodla jít čistě elektrickou cestou. Tenhle kousek totiž mohl být hodně zajímavý!

Nový Alpine A110 je bezpochyby zajímavým sportovním vozem, který dokázal oslovit fanoušky elegantním vzhledem i skvělými jízdními vlastnostmi. Přesto by mohl být tento vůz ještě zajímavější, jak ukazuje jedinečný koncept z dílny francouzské společnosti Technomap.

Projekty této společnosti jsou obvykle ukryty za nálepkou Top Secret, neboť jde často o vývojové prototypy. Ostatně společnost Technomap pomáhala před mnoha lety i s vývojem samotného sporťáku A110, pro který ladila elektrickou architekturu, integraci veškeré mechaniky a ladění na okruhu.

Video se připravuje ...

Tehdy však společnost o své práci nemohla mluvit, jak v exkluzivním rozhovoru pro francouzský magazín Actu.fr prozradil Christophe Vergneault, jeden z nejvyšších manažerů společnosti. Předminulý rok byl však pro společnost velmi náročný a proto se rozhodla zvýšit povědomí o své práci speciálním vozem, jehož fotky zatím mají pouze francouzští kolegové.

Rozestavěný prototyp by však i po svém dokončení měl vypadat jako klasický Alpine A110, ovšem s několika velmi zajímavými překvapeními pod kapotou. V rámci prezentace svých dovedností v oblasti elektrifikace a ladění totiž společnost Technomap, ležící v Martin-Eglise poblíž Dieppe (kde se A110 vyrábí), vytvořila ze sporťáku hybrid s pohonem všech kol a citelně vyšším výkonem.

Uprostřed dvoumístného vozu zůstal 1,8litrový přeplňovaný motor TCe, díky úpravám a spalování etanolu se však povedlo jeho výkon zvýšit z původních 185 kW na 294 kW, což znamená zhruba 400 koní. Zřejmě se tak bavíme o nejvýkonnější A110 na světě.

Pod přední kapotu pak technici instalovali elektromotor pohánějící přední kola, který je napájen z baterie umístěné mezi sedadly – její integrace se přitom měla obejít bez větších designových zásahů. Kompletně přepracovaná však musela být přední náprava.

Vývoj jedinečného projektu měl vyjít na cca 500.000 euro, tedy cca 12,2 milionu korun, o náklady se však společnost Technomap podělila se společností ID Concept, která se na vývoji spolupodílela a je tak spoluvlastníkem vozu.

Bohužel pro veřejnost však společnosti nemají v úmyslu nechat vůz homologovat pro uvedení na trh, přesto se ho chystají náležitě otestovat a následně i prezentovat automobilkám jako ukázku svých schopností. Vůz by se tak měl brzy objevit také na různých tratích, včetně okruhů Dreux nebo Le Mans. Je však otázkou, kdy a zda vůbec se dočkáme i veřejné prezentace.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

10. 1. 2022 18:28
Re: Co je to za informace?
Přesně tak, Alpina vždy sázela hlavně na svoji minimální hmotnost. Hybridizovat a "čtyřkolkovat" toto auto je to nejabsurdnější, co mohli udělat. Jediné, co totiž tomuto lehounkému a krásnému kupátku chybí, je manuální převodovka! :-( :no: :no:
10. 1. 2022 14:23
Tohle me vážně pobavilo:)
Diskuse z roku 2008 při uvedeni iPhone na trh:)
https://www.idnes.cz/…fony_ada/diskuse
Úplně k nicemu, kdo si to koupí?
Avatar - kari.laz
10. 1. 2022 14:08
Co je to za informace?
Vznikl hybrid, co má 400 koni a 4x4.
V článku se pak dozvíme toto:

Uprostřed dvoumístného vozu zůstal 1,8litrový přeplňovaný motor TCe, díky úpravám a spalování etanolu se však povedlo jeho výkon zvýšit z původních 185 kW na 294 kW, což znamená zhruba 400 koní.

Tak na co tam je ten elektromotor, když 400 koní má dle tohoto už samotný spalovací motor?
A pokud má pohon předku na starosti elektromotor, tak těžko bude mít nulový výkon.


A hlavně: opravdu někdo chce u tak řidičského auta místo skvělého jízdního zážitku díky pohonu zadních kol a nízké hmotnosti něco, co bude těžší a ještě 4x4?

Když chtěli něco víc, mohli jen poladit motor na vyšší výkon a maximálně jako bonus klidně nabídnout i manuál. Ale ne, oni vyberou tu horší z možností.