Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf 1.6 TDI - Na oko sportovcem

Jan Mička Jan Mička 23. 9. 2013
38
309
Zobrazit náhledy (38)
Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf
Volkswagen Golf sedmé generace již v naší redakci několikrát prokázal své nesporné kvality. Bude varianta se sportovním paketem v něčem jiná?

Sáhodlouze rozebírat oblíbenost a přednosti aktuálního Volkswagenu Golf by bylo nošením dříví do lesa. Sedmá generace kultovního hatchbacku je lehčí, větší a dostala novou generaci zážehových a vznětových motorů. Jistě si vzpomínáte, že jsme verzi s turbodieselem 1.6 TDI vyzkoušeli již na jaře letošního roku. Tentokrát se testovaný kousek liší líbivým sportovním paketem a především osmnáctipalcovými litými koly, které vozu dodávají neuvěřitelný šmrnc. Zachoval si i takto upravený Golf své univerzální kvality, nebo je z něj nyní naftový rádoby sporťák?

Design: Trefa do černého

Volkswagen Golf je již v základu tvarově velmi povedený automobil. Testovaná verze s originálním optickým paketem je však na první pohled z jiného soudku. Nárazníky dostaly decentní spoilery, nechybí ani rozšířené prahy a křídlo na víku zavazadlového prostoru. Nejvíce parády však dělají použitá kola. Tmavé osmnáctky Preston s pneumatikami o rozměru 225/40 vozu neuvěřitelně sluší a perfektně dotahují sportovní atmosféru. S titanově černým lakem karoserie v noci Golf vypadá jako přízrak.

Za všechno se ale platí a v případě originálního příslušenství to nebývá málo. Za podobně vyšperkovaný Golf si totiž oproti standardní verzi připlatíte více jak 90.000 korun. Největší investicí jsou přitom zmíněná kola obutá pneumatikami Pirelli za 44.500 korun. O jejich koupi bychom však rozhodně uvažovali.

Interiér: Nic více nepotřebujete

Po usednutí do testovaného Golfu jsme se ihned cítili jako doma. Ergonomicky je všechno perfektně zvládnuto, za což vděčíme hlavně systému Composition Media s dotykovým displejem o úhlopříčce 5,8”. Do jeho menu se schovaly všechny důležité funkce vyjma ovládání klimatizace a vyhřívání sedadel.

Jako jeden z nejlepších počinů hodnotíme sedadla ergoActive s výrazným bočním vedením, masážní funkcí a elektrickým nastavením bederní oblasti. Stísněně se v nich necítí ani objemnější postavy, v zatáčkách navíc tělo výborně podrží a na delších cestách nepocítíte únavu. K testované výbavě Comfortline se dodávají za příplatek 14.100 korun, což je vzhledem k odváděným službám plně adekvátní.

vw golf testy nizsistredni vw golf testy nizsistredni
 

Na prostornost interiéru si nebude stěžovat drtivá většina zákazníků. Za sportovním tříramenným volantem ideálního průměru jsme si ihned našli kýženou pozici a v nastavení pro 190 centimetrů vysokého řidiče stále zbývalo dostatek místa i na zadních sedadlech. Kokpit je na tom podobně i do šířky. Dozadu se bez větších ústupků usadí trojice dospělých, komfort v těchto místech zvyšují výdechy ventilace integrované do středového tunelu. Zavazadlový prostor má základní objem 380 l, sklopením zadních opěradel do roviny dosáhnete zvětšení na 1270 litrů.

Motor: Vyhoví snad každému

Testovaný Golf měl pod kapotou přeplňovaný vznětový čtyřválec 1.6 TDI o výkonu 77 kW a točivém momentu 250 N.m. Maximální příval síly je dostupný v rozmezí tří až čtyř tisíc otáček za minutu, ani při nešikovném přeřazení jsme nepocítili silnější turboefekt.

Přestože parametry motoru se shodují s předchůdcem z šesté generace Golfu, je zcela nový. S předstihem splňuje emisní normu Euro 6 a potěší zajímavými provozními náklady. Tedy pokud se zaměříte na tabulkové hodnoty. Výrobcem udávané kombinované spotřeby 3,8 l na 100 km se nám v praxi dosáhnout nepodařilo. Vzhledem k tomu, že však testovaný Golf jezdil na 18” kolech a v době testu neměl najeto ani 1000 kilometrů, považujeme průměrný odběr 4,8 l nafty za vynikající výsledek. Hodnota se navíc rapidně nezvedne ani v městském provozu, zde jsme naměřili 5,8 l na 100 km.

vw golf testy nizsistredni vw golf testy nizsistredni
 

Zkoušený agregát byl spřažen s manuální pětistupňovou převodovkou, připlatit si také můžete za sedmistupňový automat DSG. Rychlostní skříň překvapí přesnými a krátkými drahami, horší je to však v oblasti zpřevodování. Samozřejmě, delší stupně jsou klíčem k nižší spotřebě paliva, především při jízdách po městě si však musíte vybrat, zda budete motor na čtyřku podtáčet nebo se spokojíte s vyššími otáčkami třetího stupně. Na dálnici oceníte dlouhou pětku: při 130 km/h motor točí 2500 min-1 a nárokuje si 5,4 l na 100 km. Na palubě je přitom překvapivý klid, který narušuje pouze jemné ševelení větru kolem vnějších zpětných zrcátek.

Jízda: Táta sporťák

Volkswagen Golf bude vždy hlavně rodinný automobil, testovaná verze ale v šikovných rukou dokáže přinést také trochu řidičské radosti. Podvozek je díky osmnáctipalcovému obutí docela tvrdý, ne však natolik, aby snižoval jízdní komfort. Potěšilo přímo ukázkové chování v zatáčkách, stejně jako nezvykle vysoká míra přilnavosti díky pneumatikám Pirelli Zero Nero. Řízení s elektronickým posilovačem poskytuje dostatečné množství informací o aktuálním natočení kol, a pokud se vám už povede některou ze zatáček přepálit, zasáhne perfektně nastavený stabilizační systém. Obecně vzato lze říci, že se Golfu jízdně vyrovná jenom málokterý kompakt, přičemž je navíc úplně jedno, zda řídíte základní verzi s turbomotorem 1.2 TSI nebo vrcholné GTI Performance.

Závěr

Testovaný Golf se sportovním paketem je ideální ukázkou toho, kolik parády můžete udělat i s relativně běžným automobilem. Přestože se výrobci hatchbacků neustále perou o prvenství na trhu (mnohdy ne zcela korektními způsoby), Golf se o své místo na výsluní prozatím bát nemusí. Ten si svou kvalitu zachovává i po letech.

Turbodiesel 1.6 TDI považujeme za ideální volbu v případě, že trávíte většinu času na dálnici. Kultivovaný motor překvapí výbornou spotřebou a pružností, limitován je však manuální pětistupňovou převodovkou. Již z toho důvodu bychom tedy raději sáhli po agregátu 1.2 TSI s výkonem 77 kW. Jeho koupí ušetříte 50.000 korun a provozní náklady přitom o mnoho nevzrostou.

vw golf testy nizsistredni vw golf testy nizsistredni
 

Nejlevnější verze modelu349.900 Kč (1.2 TSI / 63 kW Trendline)
Základ s testovaným motorem458.900 Kč (1.6 TDI / 77 kW Comfortline)
Testovaný vůz s výbavou590.078 Kč (1.6 TDI / 77 kW Comfortline)

Plusy

  • Vnější design, prostorný interiér
  • Perfektní zpracování, bohatá výbava
  • Pružný a úsporný turbodiesel 1.6 TDI
  • Precizní kulisa řazení
  • Vyvážené jízdní vlastnosti

Mínusy

  • Pětistupňový manuál kazí charakter motoru
  • Menší výkonnost hlavních světlometů
  • Cena příplatku za sportovní paket

Foto: Petr Homolka

Témata
Volkswagen Golf 1.6 TDI
Cena základní sestavy 458 900 Kč
Cena testované sestavy 590 078 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.6 / 3.3 / 3.8
Emise CO2: 99
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1270
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1295 / 580
Rozměr pneu: 225/40 R18
Volkswagen Golf 1.6 TDI
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4255
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1452
d) rozvor (mm): 2637
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 505
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 660
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Emel
| 26. 9. 2013
Běžně se zohledňuje region a věk řidiče, bonusy / malusy jsou za bezškodní průběh. No a některé pojišťovny berou v potaz i stáří vozu nebo výkon... takže podle mě už to na zákonné úpravě úplně nezávisí a pojišťovny si to dělají víceméně po svém.
Avatar - white label
Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
white label
| 26. 9. 2013
Myslel jsem, že zrovna u zák. pojištění to nějak moc alternativně dělat nejde. Já to platím i s havarijním, takže v tom zák. nemám moc přehled.
Avatar - Emel
Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Emel
| 26. 9. 2013
Někde je to výkon, některé pojišťovny to dělají... hm, alternativně. Ale já si nestěžuju, 1.3 je lepší než 170kW :-) .
Avatar - white label
Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
white label
| 26. 9. 2013
jj, to tu bývá v diskusích velmi pádný/zásadní argument... >:-[] ;-)

P.S. Na "západě" logicky rozhoduje o výši povinné pojistky hlavně výkon motoru, u nás nesmyslně objem, teda pokud se u nás už něco konečně (v tomto ohledu) nezměnilo.
Avatar - Emel
Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Emel
| 26. 9. 2013
Naja, povinné ručení bych málem zapomněl >:D