Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen ID.3 R čeká na zelenou. Dorazí v roce 2024

Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3
103 Fotogalerie
Diskuze (4)

Od uvedení elektromobilu ID.3 se hovoří o sportovnější variantě s odznáčkem R. Její příjezd máme očekávat za čtyři roky.

Koncept elektromobilu VW ID.3 se světu prvně představil na pařížském autosalonu v roce 2016. Loni ve Frankfurtu jsme si prohlédli jeho sériovou podobu a nyní už čekáme na to, až se první kusy objeví na českých cestách. Od představení kompaktního elektrického hatchbacku se hovoří o příjezdu sportovní varianty s odznakem R.

Ladění budoucích plánů by mělo být v poslední fázi a už se jen čeká, až Volkswagen projekt sportovního elektromobilu odklepne. Britský Autocar pak dodává informaci z vlastních zdrojů, podle které bychom se takového vozu měli dočkat v roce 2024.

Volkswagen si uvědomuje důležitost vozu a říká, že elektrický hot hatch by měl v nabídce divize R klíčovou roli. „Je to něco, o čem už delší dobu diskutujeme. Nápad se mi líbí, ale musíme se rozhodnout, jestli je trh na takový model připraven,“ uvedl na adresu ID.3 R Frank Welsch, vedoucí vývoje značky Volkswagen.

Video placeholder
Volkswagen ID.3 oficiálně představuje svůj zvuk • Zdroj: Volkswagen

Nepřekvapí, že Volkswagen ID.3 R by byl absolutním vrcholem nabídky tohoto modelu a jedinou variantou s pořádnou porcí výkonu. VW si pro sportovní elektromobily nechal před časem zaregistrovat název GTX. Takový štítek ale na ID.3 očekávat nemáme, protože je vyhrazen ostrým elektrovozům se dvěma elektromotory a pohonem všech kol. “Trojka” na trh přijíždí výhradně s jedním elektromotorem a coby zadokolka.

„ID.3 může dostat pohon všech kol, ale je nepravděpodobné, že by k tomu došlo v první generaci,“ uvedl Welsch v rozhovoru pro Autocar. „Nedostane variantu GTX, ale přemýšlíme o verzi R s pohonem zadních kol,“ prozradil dále přední zástupce značky Volkswagen. Ještě před rokem se přitom nechal slyšet, že pokud ostrý elektromobil přijede, pak určitě s pohonem všech kol.

Volkswagen ID.3 přijíždí ve dvou výkonnostních variantách se 110 a 150 kW, přičemž točivý moment má v obou případech hodnotu 310 newtonmetrů. Vůz nabízí tři různé kapacity baterií - 45, 58 a konečně 77 kWh, přičemž s tou nejvyšší zvládne dle WLTP až 550 kilometrů na jedno nabití. Na technické podrobnosti ID.3 R je zatím příliš brzy, ale aby bylo auto reprezentativním zástupcem divize R, mělo by prý atakovat hranici 300 koní (221 kW).

Do avizovaného roku 2024 se navíc technika elektromobilů a akumulátorů ještě zlepší, což stavbě sportovního elektromobilu rovněž hraje do karet. Šéf divize R Jost Capito před časem prozradil, že Volkswagen čerpá data získaná z projektu sporťáku ID.R, která může posléze promítnout do svých silničních vozů.

Vstoupit do diskuze (4)