Volkswagen opět láká na nový Multivan T7. Představí se již zanedlouho
Volkswagen Užitkové vozy postupně uvolňuje informace o nové generaci Multivanu, s interním označením T7. Nejnověji byl potvrzen základ v platformě MQB.
Divize Volkswagen Užitkové vozy má před sebou klíčovou premiéru. Již zanedlouho představí novou generaci Multivanu s interním označením T7, která oproti předchůdci bude znamenat zásadní změny. Nový Volkswagen Multivan T7 se světu oficiálně představí v polovině června.
Ještě před premiérou však automobilka postupně uvolňuje informace o této novince. Naposledy tak potvrdila spekulace, že technickým základem bude modulární platforma MQB známá z osobních vozidel. Po kompaktním Caddy tak půjde o další užitkový Volkswagen s touto architekturou.
Automobilka zdůrazňuje, že toto řešení umožnilo prodloužit rozvor auta a také rozšířit karoserii, což má pomoci proporcím. Hlavně to ale vůz charakterově ještě více přiblíží osobním automobilům, Multivan T7 totiž svým způsobem bude také náhradou za velké MPV Sharan. Navíc se tím odliší od sourozeneckého Transporteru, který bude do budoucna sdílet technický základ s Fordem Transit Custom.
Nejnovější designérské skici každopádně potvrzují, že základní koncepce bude evolucí předchůdců, lišit se budou hlavně detaily, díky nimž má Multivan působit moderněji. Karoserie nicméně má být nižší než dosud.
„Tím, že jsme udělali zásadní krok vpřed, jsme dále posílili nezaměnitelný charakter tohoto ikonického vozidla, přičemž jsme i nadále věrní typické linii Bulli,“ prohlašuje šéfdesignér VW Užitkové vozy Albert Kirzinger. Vybrané detaily přitom mají odkázat na předchozí generace řady T. Charakteristická vodorovná linka připomíná T3, tvar kapoty navazující na čelní sklo zase T4. Světelný pás vpředu však navazuje na aktuální osobní Volkswageny.
Právě na ty podle dřívějších zpráv naváže také interiér. Konkrétně Multivan T7 využije až 10palcový dotykový displej multimediálního systému. Počítá se také s minimalistickým voličem dvouspojkové převodovky DSG.
Interiér bude až sedmimístný, mezera mezi předními sedadly se má rozšířit, pro lepší přístup dozadu. Zadní lavice bude zase nahrazena samostatnými sedadly, díky čemuž budou lehčí, což má usnadnit manipulaci při jejich vyjmutí z kabiny. Sedačky uprostřed pak bude možné nadále otáčet proti směru jízdy.
S modulární platformou MQB pak bude souviset také nabídka motorů. Její gros bude postaveno na turbodieselu 2.0 TDI Evo, potvrzen už je ale rovněž příchod plug-in hybridu.
Co dalšího nový Volkswagen Multivan T7 konkrétně nabídne, se dozvíme nejpozději v polovině června 2021 při oficiální premiéře.