Volkswagen v Ženevě: Bulli, Golf Cabrio, Tiguan a spol.
Evropská jednička ve výrobě automobilů a značka, která hodlá v nejbližších letech výrazně růst, nemohla ani letošní Ženevu nechat bez povšimnutí. Zásadní sériovou novinku jsme neviděli, ale studií nebo nových variant známých modelů bylo hned několik.
Už to vypadalo, že VW na novodobého nástupce slavného mikrobusu zapomněl, ale nakonec se jeho příznivci přeci jen asi dočkají. Po 10 letech od představení studie VW Microbus se v Ženevě 2011 ukázal pokračovatel původní myšlenky – studie VW Bulli.
Proti aktuálnímu VW T5 je Bulli velmi malý, jde spíše kompaktní MPV formátu zkráceného VW Touran. Na čtyřech metrech se nedalo šest cestujících umístit jinak než do dvou řad po třech, karoserie je tedy kvůli tomu relativně široká (1750 mm).
Největší sériovou novinkou Volkswagenu byl v Ženevě VW Golf Cabriolet. Mělo by jít o dostupnější alternativu k plnohodnotně čtyřmístnému a delšímu VW Eos, který na rozdíl od klasického Golfu Cabrio klene nad posádkou kovovou střechu. Otevřený Golf sice zůstává u soft-topu, ale poprvé se obejde bez ochranného oblouku za předními sedadly. S ohledem na blížící se termín příchodu sedmé generace Golfu lze předpokládat, že Cabrio bude přesluhovat tak jako ve všech předešlých případech.
VW Golf Cabriolet: První dojmy
Velkosériová produkce a velká popularita Tiguanu posunuje modernizaci této modelové řady v žebříčku důležitosti skoro na úroveň Golfu Cabrio. Změnil se především vzhled. Podle očekávání došlo na sjednocení masek se zbytkem modelové škály VW. Už před faceliftem měl Tigi pouze přeplňované čtyřválcové motory, na čemž se ani teď nic nemění.
K dalším novinkám jen velmi stručně. Amarok se představil v provedení Double Cab osazeném továrně dodávaným hardtopem na korbě.
Multivan bude od letoška v nabídce s benzinovým motorem 2,0 TSI (150 kW, 350 Nm), ale taky jako úsporná verze Multivan BlueMotion (84 kW, 6,4 l/100 km).
Ve verzi BlueMotion se představilo taky modernizované provedení Passatu a Passatu Variant.
Golf R se ukázal ve čtyřech provedeních, označovaných prozatím jako studie. Postup do sériové výroby nebude ale v těchto případech velkým problémem.
Giugiaro připravil pro Ženevu dvojici konceptů Go! a Tex. Jejich design příliš nezapadá do stylu vozů z pera Waltera de Silvy, což může sloužit jako ilustrační příklad složitosti integrace designové ikony do relativně homogenního koncernového portfolia.
To nejdůležitější ukázala VW Group už na velkolepém koncernovém večeru, ještě před začátkem autosalonu.