Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW zvažuje konec modelů Up!, Touran a Golf Sportsvan. I kvůli emisím!

David Bureš
Diskuze (36)
Portfolio Volkswagenu by do budoucna mohly opustit miniauto a dvojice MPV. Důvodem nejsou jen měnící se preference zákazníků.

Když Volkswagen v roce 2011 představil model Up!, sliboval si, že díky dospěle působícímu autu konečně prorazí v segmentu miniaut. V Evropě ale není tak prodejně úspěšný, jak se původně předpokládalo, a tak by se nemusel dočkat přímého nástupce. Skončit by mohlo i duo velkoprostorových modelů Touran a Golf Sportsvan, které by v takovém případě nahradil crossover.

„V segmentu miniaut stále vidíme potenciál, ale musíme zvážit, na kolik by byl takový model profitabilní a zda by pomáhal v Evropě snížit naše flotilové emise,“ přiznává šéf značky Volkswagen Herbert Diess, že v době politického brojení proti spalovacím motorům nejde jen o to, co zákazníci skutečně chtějí.

„U miniaut je velice těžké snížit jejich emise pod 93 g/km, aniž by to razantně nezvedlo jejich cenu. V Evropě by tak větší smysl dával elektrický Up!,“ dodává Diess. Up! by tak mohl pokračovat na zámořských trzích, kde je podle generálního ředitele Volkswagenu hodně populární, zatímco v Evropě by značka v segmentu miniaut nabídla jen elektromobil. Ostatně elektřinou poháněný e-Up! je nabízen od roku 2013.

Volkswagen Up! není jediné koncernové miniauto, které podle všeho čeká konec. Už dříve vyšlo najevo, že se nástupce nedočká ani bratr Upu!, Škoda Citigo. U něj rozhodly hlavně nízké prodeje, na druhou stranu je zvažováno, zda nevznikne nějaký levný minimodel pro rozvojové trhy. Třeba v Indii by miniaturní Škodovka za nízký peníz rozhodně mohla zaujmout.

Změny můžeme čekat i v nabídce MPV. Volkswagen má aktuálně jednu z nejširších nabídek velkoprostorových aut v Evropě (Golf Sportsvan, Touran, Sharan a k tomu osobní verze dodávek Caddy a Multivan), což v době klesající poptávky o tento typ aut není zrovna ideální. Proto výrobce zvažuje, že by podobně velké modely Touran a Golf Sportsvan nahradil jedním vozem. Místo MPV by však šlo o crossover, což je stále populárnější kategorie.

Automobil zatím označovaný Variosport by měl nabídnout až tři řady sedadel a ve srovnání s Touranem mnohem zajímavější tvary, které ale na druhou stranu budou podle všeho méně praktické. Z logiky věci vyplývá, že uvnitř sportovně tvarované karoserie nemůže být tolik místa jako v krabicoidním Touranu. Základem 4,7 metru dlouhého auta bude platforma MQB, v nabídce nebudou chybět ani mildhybridní verze.

Pravděpodobný konec Golfu Sportsvan a Touranu ale neznamená, že by Volkswagen kategorii MPV zcela zavrhl. Součástí chystaného portfolia elektromobilů bude totiž i velkoprostorový model I.D. Buzz připravovaný pro rok 2022, který bude vycházet ze stejnojmenného letošního konceptu.

David Bureš
Diskuze (36)
16. 9. 2017 01:07
Re: VW se asi zbláznilo
Řekl bych, že název Sportsvan, je rozporuplný jen na první pohled (který vidí slovo sport jen v jeho čistém významu). Připadá mi, že chtěl VW zdůraznit to, že se jedná o malé MPV jezdící jako klasické osobní auto a zároveň není odvozeno od dodávky. (Podobná myšlenka jako např. u Mercedesu B).
Avatar - Jaros71
16. 9. 2017 00:23
Re: Tak už i VW hrabe z SUV...
Scenic je nyní crossover...bez 4*4 nejde nikdy o SUV !

To jsou jen PR KECY FRANCOUZŮ..
Avatar - Jaros71
16. 9. 2017 00:20
Re: Cross Touran?
To jsou ale auta jízdně těžko srovnatelná..
Bez multilinku vzadu naložené rodinné auto jede dost blbě.. :no:
Avatar - speedfred
15. 9. 2017 22:30
Re: Tak už i VW hrabe z SUV...
to áno,aké občas sa treba aj uskromniť priateľu :-)
hlavne keď s tým autom jazdia iný
Avatar - woody-alien
15. 9. 2017 21:14
Re: Nech nefňukajú
U Fordu ještě S-Max.... ;-)