Vybíráme auta do 400.000 Kč: Tady je 18 vyvolených, včetně skladovek
Před deseti lety jsme našli na trhu nových aut přes dvě desítky těch s cenovkou pod dvě stě tisíc, do tří set jich bývalo i padesát. Teď jsme museli hranici zvednout na 400.000 Kč – a ani tak se nedostaneme na zmíněné počty.
Jedním z pravidelných témat Světa motorů bývaly přehledy nových vozů do 300.000 Kč. I kdybychom se k tradici i rádi vrátili, nejde to.
To bývaly časy!
Důkaz? Věřte, že třeba před čtrnácti lety vypadala titulní strana našeho časopisu, z níž šel tehdy nastupující šéfredaktor Zbyšek Pechr do kolen, opravdu takhle:
Do sumáře aut pod hranicí 300.000 korun se tehdy vešlo šestašedesát modelů – a my jsme je tehdy skutečně všechny nacpali na titulku.
Dnes bychom to mohli udělat znovu – zbyly totiž pouhopouhé čtyři: Hyundai i10, Dacia Sandero, Mitsubishi Space Star a Kia Picanto.
Zato se tenkrát pod 300.000 korun vešli příslušníci nižší střední třídy typu Fordu Focus, Kie Ceed, Opelu Astra, Renaultu Mégane, Seatu Leon či Škody Octavia Tour, vozy MPV jako Citroën C3 Picasso, Kia Soul, Nissan Note, Opel Meriva, Renault Grand Modus, Škoda Roomster, kříženci Ford Fusion či Suzuki SX4. A nechyběly třeba ani dva volkswageny – dnes absolutně nemyslitelné.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.