Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zajímavosti o loňském evropském trhu s auty: Tesla padá, Toyota se dere vpřed

Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI
56 Fotogalerie
Roman Šitner
Diskuze (31)

V Evropské unii se loni prodalo 10,6 milionů nových aut. Vybrali jsme hlavní jevy, které se vyplatí sledovat.

1.

Prodeje aut v Evropské unii loni meziročně vzrostly o 0,8 procenta na 10,6 milionu vozů. Celkový růst nebyl takový kvůli poklesu v Německu, Francii a Itálii, tedy na trojici největších trhů.

2.

Prodeje čistých elektromobilů v Evropské unii klesly o šest procent na 1,45 milionu vozidel. Pokles stále táhne Německo. Bez tamního propadu by se elektromobilů v Evropě meziročně prodalo více.

Nejprodávanější značky v EU (2024)
PořadíZnačkaProdeje (ks)Meziroční změna
1.Volkswagen1.165.148+1.3 %
2.Toyota798.556+16.2 %
3.Škoda659.665+13.6 %
4.Renault631.108+0.3 %
5.BMW620.669+5.2 %
6.Peugeot565.151-0.3 %
7.Mercedes559.597-0.1 %
8.Dacia538.850+3.7 %
9.Audi517.195-9.4 %
10.Hyundai426.725-1.3 %
11.Kia407.576-10.1 %
12.Opel/Vauxhall330.864-5.6 %
13.Citroën325.301-2.6 %
14.Ford309.441-13.7 %
15.Fiat285.14-20.8 %
16.Volvo282.087+28 %
17.Tesla242.945-13.1 %
18.Seat230.045+9.6 %
19.Nissan198.801+1.4 %
20.Cupra183.274+10.3 %
21.Suzuki174.128+12.0 %
22.SAIC Motor/MG157.340+6.7 %
23.Mazda137.818-5.3 %
24.Jeep119.663-1 %
25.Mini97.782-26.5 %

3.

Škoda Auto dál rychle roste. Už je nejen před Audi, ale i před Renaultem. Obojí bylo ještě nedávno nemyslitelné. Koncernu Volkswagen může dělat radost i dvojice Seat a Cupra, obě tyto značky také výrazně zvyšují prodeje.

4.

Skupina Toyota se v prodejích dostala před skupinu Hyundai-Kia, která loni naopak ztrácela. Pokračuje tak nástup japonského gigantu na evropském trhu.

5.

Stellantis dál ztrácí podíl na trhu. Viníkem je hlavně propad italských značek skupiny, nedaří se ani Opelu/Vauxhallu.

6.

V prémiových vozech roste BMW na úkor Audi. Mercedes zůstává na svém. Rychle ale zvyšuje prodeje skokan v podobě Volva, které vedoucí trojici zkouší dohnat.

7.

Britsko-čínské MG si už získalo výraznou pozici a prodává v Evropě více aut než třeba Honda a Mitsubishi dohromady. Je to jediná čínská automobilka s výraznějším zářezem v evropských prodejích.

Video placeholder
Ford Mustang Dark Horse zpoza volantu • Zdroj: Marek Bednář/Auto.cz

8.

Tesla padá a ztrácí i podíl na evropském trhu s elektromobily. Raketový růst Tesly je pryč. Loni v EU prodala o 13 procent méně aut než v roce 2023. Letos by ale mohl pomoci modernizovaný model Y.

9.

Pokračuje pokles Fordu na evropském trhu. Jeho podíl už klesl pod tři procenta, před dekádou šlo o více než sedm procent.

Vstoupit do diskuze (31)