Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: SEAT Toledo ukazuje, co čekat od Škody Rapid (aktualizováno)

Diskuze (55)
Škoda svůj Rapid do Ženevy nepřivezla, představu o novém modelu ale poskytne i sesterský SEAT Toledo, zatím s přívlastkem koncept.

Aktualizováno 6. 3. 2012 15:57 Přidáno video z oficiálního odhalení

Vedení Škody a SEATu jako by cítilo, že se současná produkce vzdálila ideálu prvních generací modelů Octavia a Toledo: praktický kompaktní vůz s velkým vnitřním prostorem za málo peněz. Přesně taková má být dvojice SEAT Toledo a Škoda Rapid, společně vyráběná v Mladé Boleslavi.

Zatím se prezentuje jen SEAT, a to s přívlastkem koncept. To však znamená prakticky hotovou verzi doplněnou o několik parádiček. Sportovní maska a černá zrcátka by mohly být u sérové verze realitou, kůží obšitá palubní deska nespíš ne.

4,5metrový liftback se drží klasických škodováckých hodnot. Věcné proporce zdůrazňují praktické aspekty auta, jednoduchý design oživuje jen několik detailů s DNA SEATu. Škoda místo nich dostane stylistické prvky z pera Jozefa Kabaně.

Interiér se designem velmi podobá na Škodu Superb. Vnitřní šířka 142 cm patří ke střídmějším, díky krátké palubní desce, velké prosklené ploše a tenkým výplním dveří se ale nedostavuje pocit stísněnosti. Pomáhá i vzpřímenější pozice, která podporuje štědrou nabídku místa v podélném směru.

U pětidveřové karoserie se nezapomnělo ani na obří zavazadelník. Délka u dna činí 103 cm, šířka mezi podběhy 99 cm je limitována použitím úzké platformy. Výklopná zadní stěna zajišťuje královský přístup, který dobře znají majitelé všech Octavií.

Pro SEAT bude pětidveřová karoserie liftback návratem k úspěšné koncepci. Právě takové uspořádání mělo první Toledo (i první Leon). Toledo se postupem času změnilo v sedan a následně v hatchback s rysy MPV. Nová generace, v pořadí čtvrtá, proto znamená doslova návrat ke kořenům.

Naopak v portfoliu Škody půjde už o třetí typově shodný model. Zařadí se pod Octavii a Superb.

Diskuze (55)
Avatar - switch.man
12. 3. 2012 11:21
Re: Interiér
moje řeč.. exterier konzervativni jednoduchy skousnutelny pro kazdeho.. ale interier - to je uz trochu moc. A ten svetly asi_plast od listy dolu.. to je tragedie s ohyzdnou cernou bradavici v podobe zapinani svetel. :no:
10. 3. 2012 20:04
Re: Ne, ENJOYNEERING
A čo teda je? Teda ak niečo?
9. 3. 2012 09:17
Re: Ne, ENJOYNEERING
Nevíš , že SEAT už není Auto Emoción ? ;-)
8. 3. 2012 23:49
Re: JOOO
Poriadny kus auta? Kde?
8. 3. 2012 23:46
Auto emoción... ???
Ďalší VW-produkt bez štipky fantázie, zaujímavosti alebo čohokoľvek, čo už tu ešte nebolo. Nič, na čom by oko rado spočinuli, nič, čo by zaujalo, čo by stálo za zmienku alebo za pochvalu. Dokonalá bezpohlavná šeď a nuda...
:no: