Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Známe české ceny Alfy Romeo Tonale! Nejlevnější verze se vešla do 900 tisíc

Filip Melich
Diskuze (84)

Italská automobilka Alfa Romeo do svého nového SUV Tonale vkládá velké naděje. Nepokouší se objevovat Ameriku a hraje to dost opatrně. Čerstvě spuštěný konfigurátor prozradil české ceny.

Webová stránka modelu Tonale českého zastoupení automobilky Alfa Romeo působí lehce zanedbaně. Hned v úvodu například kombinuje český a slovenský jazyk, stejně jako uvádí informaci, že vozidlo zatím není k dispozici, ale že je zahájení prodeje v České republice plánováno „přibližně“ na červen. Ceník byste na stránce také hledali těžko.

Vypomoci si však můžeme čerstvě spuštěným konfigurátorem modelu, ze kterého se dají ty nejpodstatnější informace vyčíst. Figuruje zde pětice výbav a dvojice motorizací, avšak ne všechny výbavy lze spojit se všemi motory. Začněme ale postupně, od základní výbavy:

Super od 894.000 Kč

Alfu Romeo Tonale ve výbavě Super pořídíte za 894.000 Kč, přičemž ohledně motorizace nemáte na výběr. V dalším kroku konfigurátoru je totiž nabízeno pouze hybridní ústrojí s 1,5litrovým čtyřválcem o celkovém výkonu 96 kW (130 k). To zároveň znamená sedmistupňovou automatickou převodovku a pohon předních kol.

Ve výbavě auta se můžete těšit například na Full-LED světlomety, 12,3palcový digitální přístrojový štít tvořený TFT displejem, infotainment Alfa Connect s 10,25palcovou dotykovou obrazovkou, 6 airbagů, bezklíčkové startování, dvouzónovou automatickou klimatizaci a systém nouzového brzdění s rozpoznáváním chodců a cyklistů. Červený pastelový lak karoserie je v základu, za bílé či černé provedení se připlácí 13.000 Kč. Šedá metalíza Vesuvio pak přijde na 27.000 Kč.

Kola jsou dostupná jen jedna – 18palcová s pneumatikami 235/50 R18. Stejně tak interiér dostanete pouze v jednom, černém látkovém provedení. Připlatit jde pouze za zadní parkovací senzory, které vyjdou na 5.100 Kč.

Sprint od 957.000 Kč

Výbava Sprint znamená odskok 63 tisíc korun, ale více motorizací na výběr stále nedostanete. Počítejte se stejným hybridním ústrojím o výkonu 130 koní, automatem i pohonem přední kol nápravy. Navíc dostanete přední sedačky manuálně nastavitelné v šesti směrech, přičemž řidičovo sedadlo je vybaveno bederní opěrkou elektricky nastavitelnou ve čtyřech směrech. Dále se můžete těšit na bezklíčkový přístup do vozu, zadní sedačky dělené v poměru 60:40 nebo sportovní kožený volant s tlačítkem Start.

V oblasti asistenčních a bezpečnostních prvků Alfa Romeo zmiňuje přibytí adaptivního tempomatu, GPS informací o dopravních značkách a předních i zadních parkovacích senzorů. Schopnosti infotainmentu jsou navíc rozšířeny o navigační systém a bezdrátovou nabíječku chytrého telefonu. Z hlediska laků přibyla modrá metalíza Misano za 27.000 Kč a třívrstvý zelený lak Montreal za 38.200 Kč. K dostání jsou také 19palcová kola (27.000 Kč) a brzdy s červenými brzdovými třmeny (17.600Kč), nebo černý kožený interiér za 61.000 Kč.

Ti od 1.066.000 Kč

S cenovkou přes milion korun už Tonale dostanete se silnějším motorem, respektive jde o stejnou hybridní soustavu, ovšem naladěnou na vyšší výkon, konkrétně 118 kW (160 k). Tedy stále žádné terno. Poháněna jsou stále přední kola a sedmistupňový automat také zůstává. Je možné si navíc připlatit za 20“ kola za 37.800 Kč. S rostoucími výbavovými stupni také rostou možnosti příplatkové výbavy.

Zmiňme například Paket Zima za 12.600 Kč (vyhřívané ostřikovače čelního skla, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant) nebo Paker Driver Assistance Plus za 38.200 Kč (360° kamera, monitoring mrtvého úhlu s funkcí upozornění na pohyblivé překážky při couvání, parkovací asistent, vnější zrcátka s funkcí stmívání atd.). V základní výbavě přibyla zadní parkovací kamera, zadní středová loketní opěrka a 3 opěrka hlavy, ambientní podsvícení interieru nebo elektrické otevírání víka zavazadlového prostoru.

Veloce za 1.129.000 Kč

Tady je základem stejný motor jako ve verzi Ti, přičemž v základu jsou již 19palcová kola s možností příplatku za dvacítky. Barva brzdičů je výhradně červená a interiér je černou kůží a Alcantarou. Alternativou je výhradně kožený interiér za 61.000 Kč, což zahrnuje balíček Paket Premium, jehož součástí jsou odvětrávané přední sedačky, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče v osmi směrech s pamětí a prémiový audiosystém Harman/Kardon. Ve standardní výbavě nechybí ani pádla řazení na sloupku volantu nebo hliníkové pedály a prahy.

Edizione Speciale za 1.000.000 Kč

Specialitkou je Edizione Speciale, která jako jediná umožní volbu pohonné jednotky. Žádnou unikátní motorizaci však nečekejte – na výběr je ze dvou výkonových provedení výše zmíněného hybridního pohonu. Rovný milion zaplatíte za 130koňovou variantu, zatímco 160koňová vyjde na 1.046.000 Kč. V základní výbavě pak najdete například bezdotykové otevírání pátých dveří nebo 20palcové disky kol.

Alfa Romeo Tonale: Dostupné technické údaje a české ceny
Motor 1.5 Hybrid 130 1.5 Hybrid 160 TCT
Zdvihový objem (cm3) 1469 1469
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 96 118
Točivý moment [N.m/min] 240 240
Převodovka 7A 7A
Maximální rychlost 200 212
Zrychlení 0-100 9,6 8,8
Délka x šířka x výška, rozvor 4528 x 1841 x 1601 x 2636
Cena Super [Kč] 894.000 -
Cena Sprint [Kč] 957.000 -
Cena Ti [Kč] - 1.066.000
Cena Veloce [Kč] - 1.129.000
Cena Edizione Speciale [Kč] 1.000.000 1.046.000

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (84)

Doporučujeme

7. 7. 2022 16:35
Re: Výhodný kup
"Už nastavili zrcadlo?" :-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - Emel
7. 7. 2022 13:09
Re: Dobe je zla.
GLB je větší, tohle je asi spíš konkurent GLA... a tam jsou ty ceny asi tak podobné. Skromnou konfiguraci se 120kW jsem skončil někde 1,020...
Avatar - Avanti
6. 7. 2022 22:57
Re: Ty ceny...
Je to tak, 1.33 s jej ostrým charakterom a výkonom 180 koní by sa Tonale náramne hodila. Avšak od 1.5 som čakal kvôli Millerovmu cyklu, dlhému zdvihu a emisnému naladeniu veľké "prodlevy", no nič také sa nedialo. Tá 130tka je naozaj promptná!

K riadeniu by som ešte rád dodal, že je naozaj špecifické, niekomu môže prísť necitlivé oproti S/G. Naopak na S/G sa niektorí recenzenti/zákazníci sťažujú, že vyžaduje až príliš pozornosti. V Tonale mi neprišlo, že v stredovej polohe bola vôľa, to riadenie je ostré od prvého mihnutia, ale reaguje komfortnejšie.

Treba skúsiť, rád si prečítam taktiež dojmy ostatných. Zatiaľ sa Tonale javí ako výborný produkt a po zoznámení mu ja osobne nemôžem nič zásadné vyčítať. Čerstvý výsledok 5 hviezdičiek v NCAP mu rozhodné len pridá na popularite a nebude to žiaden prázdny dojem.
6. 7. 2022 20:22
Re: Osobná skúsenosť
https://uloz.to/file/InxmYnghtn91/tonale-faul-jpg#!ZGqvBQR1BGywAQZ5ZQNkAJVlZ2VmZGyhqREuqQAhYI9KZmt1
Avatar - Ja Prvni 123
6. 7. 2022 18:47
Re: Osobná skúsenosť
Pujdu se podivat.
Jestli mas pravdun tak je to drsna ostuda.

A jestli to pravda neni, tak je to na facku.
:-)