Audi Q3 vs. Q5 v.s Q7: Designový trojboj

Audi Q3 vs. Q5 v.s Q7: Designový trojboj

 
 

Automobily dnešního trojboje mají stejný druh karoserie, totožného výrobce, reprezentují však tři odlišné designérské postupy. Řeč je o sportovně-užitkové trojici Q3, Q5 a Q7 od Audi.

Porovnávaná trojice skýtá vozidla tří různých velikostních segmentů a na každém je zřetelný stylistický záměr automobilky v kontextu s dobou vzniku toho kterého modelu.

Q7 je ze skupinky vozů nejstarší (2005), představuje odlišné estetické pojetí od obou modelů.

Nejnovější Q3 se od středně velkého Q5 odlišuje typickými rysy soudobého trendu Audi, který ovlivnil zejména čelní masku chladiče, jež se zříká jednoduchosti a experimentuje s tvarem šestiúhelníku.

Velikostní rozdíly jsou mezi všemi třemi modely výrazné. Nejvýraznější jsou přirozeně mezi Q3 a Q7, přičemž větší model je o celých 701 mm delší, než kompaktní vůz.

Audi Q3, Q5 a Q7 - srovnání rozměrů
ModelAudi Q3Audi Q5Audi Q7Rozdíl
Délka [mm]438546295086+701/+457
Šířka [mm]183118801983+152/+103
Výška [mm]159016531737+147/+84
Rozvor [mm]260328073002+399/+195

Q3 tvoří nejmenší automobil třídy SUV firmy Audi. Jde o vůz, oficiálně představený letos v Šanghaji, který je konkurencí například pro BMW X1, z hlediska mainstreamové oblasti je model sokem pro Volkswagen Tiguan (který je však koncernovým sourozencem Q3).

Jak bylo řečeno úvodem, čelní partie reprezentují nejnovější tvarový styl Audi. Nutno však říci, že jeho základ (jednotná maska chladiče či pokusy o kreativní ztvárnění optiky světlometů) je již řadu let etablován. Jde spíše jeho o obměnu, provedenou v evolučním smyslu. Dominantou čelní partie je zmíněná maska, jež je ohraničena šestiúhelníkem. Zpestřením jsou linky, plynoucí od A-sloupků přes kapotu a ústící v dolní části nárazníku.

Poměrně tradiční proporce, vynikající při bočním pohledu na karoserii, jsou ozvláštněny zadní části profilu. Zde dochází k výraznému sklonu, který evokuje styl automobilů karoserie kupé. Křivka, protínající vůz po jeho délce, je oživením hladké plochy s minimem karosářských zásahů.

Záď vykazuje značnou míru vizuální dynamiky. Tvarově sportovnímu sklonu zadního okna, který je na poměry kategorie SUV nadprůměrný, sekundují svítilny dravé vnitřní optiky a atypického tvaru.

Nový trend Audi pronikl i do interiéru, kde došlo ke zřetelnému dělení přístrojové desky na dvě části. Hladké a čisté plochy jsou zde zpestřovány poměrně masivními lištami dekoru, na palubě panuje lehce sportovní atmosféra, která je doplněna apelem na útulnost.

Audi Q3: Kompaktní SUV oficiálně

JAKE.AUTO.CZ: Audi Q3 (všechny články, videa a testy)

O třídu větší model Q5 se oficiálně představil v roce 2008 na autosalonu v Pekingu. Jde o autentického zástupce středně velkých SUV, jehož oponenty jsou BMW X3, Mercedes-Benz GLK či Volvo XC60.

Podstatným rozdílem v porovnání s Q3 je ztvárnění masky chladiče. Namísto šestiúhelníkového tvaru je u většího SUV k vidění čistý tvar se zaměřením na jednoduchost. A zatímco stěžejní linky kapoty přecházejí do spodní části přídě přes světlomety, u Q5 tyto útvary plynou vedle jejich vnitřní strany. I zde se však pracuje s optikou světlometů, ačkoli u Q5 je kladen důraz na samostatné bodové diody, oproti plynulým pásům v případě Q3.

Profil již není tak sportovní jako u předchozího modelu. Podstata tvarů je založena na pravidelnosti a věrnosti tradicím, což mimo jiné dokládá sklon zadního skla, který není tak intenzivní jako u Q3. Čistota a nekomplikovanost tvarů je zde na vyšší úrovni.

Přejdeme-li k zádi, je zde patrné specifikum, které Q5 podědila po vyšší Q7 (o které bude řeč později). Je jím integrace všech podstatných prvků do víka zavazadlového prostoru, jež zasahuje do boční části modelu. Kreativně vyhlíží prohlubeň pro registrační značku, která je velmi široká. Jde však o ryze estetický prvek, který nemá praktický význam.

Kabina je jedním z míst, kde je poměrně znatelně vidět mezigenerační rozdíl s vozem Q3. Přístrojová deska, ač disponuje jistými rysy sportovního charakteru (např. lištami dekoru, vyvedenými v nepravidelném tvaru), je orientována na komfort, čemuž odpovídá její obecné estetické ztvárnění. Avšak jeden z podstatným rozdílů oproti Q3 spočívá v absenci horizontálním členění desky na dvě části.

Audi Q5: První informace, fotografie, video

JAKE.AUTO.CZ: Audi Q5 (všechny články, videa a testy)

Nejstarší vůz dnešního srovnání je s ostatními konfrontován jako poslední. Jde o model Q7, největší SUV značky, které bylo představeno v roce 2005 ve Frankfurtu.

Q7 je průkopníkem designu pro modely SUV značky Audi. Stěžejním rysem vozu jako celku je mohutnost, která je znát ze všech úhlů pohledu. Příď je vysoká a na její muskulatuře vyniká dominantní prvek designu Audi, jednotná maska chladiče (oproti Q5 však s tenkým chromovým okrajem a v porovnání s Q3 s čistým tvarem čtyřúhelníku).

Mohutnost vyniká i při pohledu na profil, kde je nejvíce patrná výška přídě a její kolmost (což umocňuje objem karoserie). I přes facelift je zde cítit starší tvarový trend značky, jehož součástí je rovná, přímá linka, protínající bok modelu a navazující na horní linku zadních světlometů.

Q7 představila řešení, kterým se ubírají (byť v modifikovaných podobách) oba menší modely SUV značky. Je jím víko zavazadlového prostoru, v němž jsou sdruženy nosné prvky designu zádě. Svítilny kombinují přímě linky a křivky, čímž se Q7 odlišuje od obou menších SUV téže značky (zvláště od Q3).

Audi Q7: Umírněný facelift a nižní spotřeba

JAKE.AUTO.CZ: Audi Q7 (všechny články, videa a testy)

Všechny designové duely na jednom místě

Audi Q3
 

Audi Q5
 

Audi Q7
 

Anketa

Které SUV od Audi se vám líbí nejvíc?
Spolupracujeme s TipCars.com
Srbsko je na cestě stát se velmocí v těžbě lithia. Pláclo si s těžařským obrem Rio Tinto Srbsko je na cestě stát se velmocí v těžbě lithia. Pláclo si s těžařským obrem Rio Tinto

 Nadnárodní těžařský gigant Rio Tinto se dnes se srbskou…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Energetické koncepce Z energetiky Aleny Vitáskové: Energetické koncepce

V energetice se často setkáváme se zkratkami SEK či ASEK.…

Miliardář Beran rozšiřuje byznys s půjčkami v Rusku a na Filipínách Miliardář Beran rozšiřuje byznys s půjčkami v Rusku a na Filipínách

Skupina Profireal Group miliardáře Davida Berana, která…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi Q3 vs. Q5 v.s Q7: Designový trojboj












Blesk.cz

Proč zavítat do Bulharska? Je to země plná pozitiv!

Proč zavítat do Bulharska? Je to země plná pozitiv!

V zemi, kde ano znamená ne – Bulhar na souhlas zavrtí hlavou, kdežto na vyjádření nesouhlasu přikývne – je…

Jak bankéř Pokluda zametá stopy: Podvedl Bohdalovou, pak se oženil, přepsal byt a zmizel

Jak bankéř Pokluda zametá stopy: Podvedl Bohdalovou,…

Podvodník, který zřejmě naletěl podvodníkům! Příběh VIP bankéře slavných Radka Pokludy (45), který pod falešnou…

 

iSport.cz

Hlinka o pokračování ve Spartě: Ještě bych jednou rád zažil titul

Hlinka o pokračování ve Spartě: Ještě bych jednou…

Matador nesložil zbraně. Velezkušený kapitán hokejové Sparty Jaroslav Hlinka zahodil myšlenky na konec aktivní…

Zápotočný končí v Baníku! Vliv mohl mít také debakl v přípravě

Zápotočný končí v Baníku! Vliv mohl mít také debakl…

Fotbalisté Ostravy vstoupí do nové sezony bez dosavadního kapitána Tomáše Zápotočného. Sedmatřicetiletý stoper…

 

Reflex.cz

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli uprchlíci z Evropy v syrském Aleppu či palestinské Gaze

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli…

Důvody pro migraci bývají po staletí podobné – války, násilí, ekonomické problémy. Jenže toky, kudy uprchlíci…