Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hvězdy a zklamání Ženevy 2017 podle redakce Auto.cz

David Bureš
Diskuze (154)
Na letošním ženevském autosalonu nás zaujali hlavně noví zástupci střední třídy. Zklamalo nás naopak SUV od Alfy nebo nový swift.

Letošní ročník ženevského autosalonu se pro novináře nachýlil ke konci. Novinářské dny končí a ve čtvrtek už brány výstaviště Palexpo otevírají pro veřejnost. Nastal tak ideální čas na zhodnocení toho, co je letos v Ženevě k vidění. V redakci jsme dali hlavy dohromady a vybrali pět automobilů, které nás nadchly, a pět aut, které nás naopak něčím zklamaly.

Pořadatelé výstavy letos lákali na 148 světových a evropských premiér, a tak opravdu bylo z čeho vybírat. V Ženevě se navíc prezentovaly hodně různorodé vozy, vedle drahých supersportů (mimo jiné Lamborghini Huracán Performante a McLaren 720S) nebo množství tuningových speciálů (od Brabusu, DMC a dalších) tam nechybělo ani hodně aut pro běžné zákazníky, ať už nový Seat Ibiza nebo modernizovaná Toyota Yaris. K vidění tak toho bylo hodně, přičemž ty nejzajímavější exponáty jsou podle našeho názoru ty následující:

Kia Stinger

Značka Kia v uplynulých letech prošla radikální proměnou. Ještě přednedávnem nabízela nudné automobily, které dokázaly nalákat leda tak na zajímavý poměry ceny a výkonu, zatímco dnes to jsou povedená auta se zajímavým designem. Jistým vrcholem tohoto vývoje je nový stinger, sportovně střižený fastback střední třídy s pohonem zadních kol, který chce zatopit modelům prémiových značek. Opravdu se už nemůžeme dočkat, až se se stingerem svezeme.

Opel Insignia

V případě Opelu se aktuálně nejvíce hovoří o jeho spojení se Skupinou PSA, jenže zapomínat bychom neměli na jeho hlavní ženevskou novinku v podobě druhé generace insignie. Ta je naživo krásná, díky atletickým křivkám je na první pohled zřetelné, že liftback mezigeneračně shodil až 175 kilogramů. Už se těšíme na to, až novou insignii porovnáme s passatem, superbem a dalšími konkurenty.

Škoda Kodiaq Sportline

Letošní ženevský stánek Škody Auto je hlavně ve znamení faceliftů, nechybí tu ale ani nové deriváty kodiaqu. A v případě Kodiaqu Sportline je opravdu na co se koukat, protože vystavenému exempláři v červeném laku to vážně sekne. Jestliže vás nový medvěd zatím moc nenadchl, dejte šanci alespoň Sportlinu, která tvary decentně oživuje.

Volkswagen Arteon

Střední třída na letošním ženevském autosalonu hrála na povedenou notu, protože mezi nejhezčí vozy letošního ročníku patřil i další její zástupce, Volkswagen Arteon. Nástupce CC dostal výraznou příď, která naživo opravdu vynikne. Jestliže se o volkswagenech hovoří jako o designérsky nudných automobilech, pro arteon to rozhodně neplatí. Jen škoda, že k výrazné přídi více neladí i záď. Ta totiž byla prakticky převzata z předchůdce.

Volvo XC60

Druhá generace XC60 je dalším důkazem, že se současný designérský styl Volva povedl. Čistý design a světlomety s tzv. Thorovým kladivem nové XC60 vážně sluší, navíc vypadá elegantněji než jiná SUV. Z optického hlediska nepůsobí jako vysoké auto, ale spíše jako běžný kombík.

To byla pětka těch povedených automobilů. Jaké vozy nás naopak zklamaly?

Alfa Romeo Stelvio

První sériové SUV od Alfy Romeo by mohlo patřit mezi nejhezčí exponáty letošní Ženevy, jen pokud by výrobce prezentoval výhradně jeho vrcholnou verzi Stelvio Quadrifoglio Verde. Šestiválcový sportovní model díky agresivní vizáži stojí za to, jenže běžné varianty, kterých na silnicích bude jezdit výrazně více, je jiný případ. Jakmile z auta zmizí výrazný nárazník, vytažené blatníky nebo velká kola, rázem je to naprosto nudné auto, které navíc z některých úhlů vypadá opravdu otyle. Od Alfy bychom čekali větší odvaz.

Ford Fiesta

Nová generace fiesty je jakožto jedno z nejprodávanějších aut v Evropě velice očekávanou novinkou, jenže Ford s její prezentací v Ženevě dělá velké ofuky. První novinářský den byly na stánku značky vystaveny jen dva kousky nové fiesty (plus jeden rozřezaný exemplář), které navíc nebyly vůbec přístupné. Druhý novinářský den sice počet vystavených aut stoupnul na pět, jenže když jsme si do horké novinky chtěli sednout a detailně ji prozkoumat, od pracovníků Fordu jsme slyšeli ne. Proč se tak očekávaný automobil prezentuje takovou formou, opravdu nechápeme.

Mitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi se na posledních ročnících ženevského autosalonu chlubil hlavně koncepty, letos ale konečně na výstavišti Palexpo vystavuje zcela nový model, crossover Eclipse Cross. Představitelé značky nám před jeho příchodem slibovali opravdu hodně, jenže výsledek je trochu zklamáním. Tohle není hezké auto, navíc se z některých úhlů až příliš podobá Hondě CR-V.

Suzuki Swift

Suzuki Swift patřilo mezi nejhezčí automobily svého segmentu, které i po více než šesti letech na trhu vypadá stále svěže. Jenže nástupce se z designérského pohledu moc nepovedl. Příď s šestiúhelníkovou maskou chladiče má vyděšený výraz, boky jsou kvůli klikám zadních dveří v C sloupků podivné a záď je naprostá nuda. Za tohle mají designéři Suzuki palec dolů.

Volkswagen Sedric

Budoucnost automobilů je patrně v autonomní jízdě. Jenže jestli tato budoucnost bude vypadat podle vize Volkswagenu, opravdu není na co se těšit. Koncept autonomního vozidla nazvaný Sedric je ošklivá krabice jako z nějakého postapokalyptického filmu. Že by chtěl Volkswagen zákazníky od automatizované jízdy odradit?

David Bureš
Diskuze (154)
Avatar - Hammunasakra
12. 3. 2017 08:25
Hvězdy a zklamání
HVĚZDY
Facelift Alpina B3 + B4, nová Alpina B5
Nejrychlejší sedan světa Aston Martin AMR
Eadon Green Black Cuillin V12 = díky za každý takový auto
Honda Civic Type R = i za takový auta díky
VW Arteon = konečně hezký VW = dokud nevíte cenu
Porsche 911 GT3 = díky za každý takový auto
McLaren 720S = i za takový auta díky
Spyker Koenigsegg V8 5,1 = pěkný se super motorem = taky dokud nevíte cenu

ZKLAMÁNÍ
David Bureš, Martin Machala.. atd. prostě ACZ :-|
Avatar - Dinar
11. 3. 2017 11:40
Re: tisíc lidí, tisíc chutí
S vyloženě legrační adorací škodovek na acz souhlas, ale pokud dáš do jedné věty dustera a kodiak, pak se jen přesouváš na opačný pól, ovšem legrační úplně stejně jako je ta adorace. Bude-li někdo tvrdit, že na něj po usednutí dovnitř udělal kodiak stejný dojem jako duster, pak doporučuju diskutovat o autech na nějakém odborném webu, třeba samadoma.cz, tady bude jen k smíchu. ;-)
Avatar - donPedro
10. 3. 2017 20:13
Re: AUTOCZ
Např. viz tuto ;-) [odkaz] - je dobře vidět, že se chlapec neztratil, já ho čet docela rád :yes:
Avatar - Hammunasakra
10. 3. 2017 20:10
Re: tak to je fofr...
Jj koncernovej kanibalismus nadvakrát = Chiron a Bentayga sou bez šancí >:-[]
10. 3. 2017 19:20
tak to je fofr...
Arabsky sejkovia udajne akonahle uvideli na salone Kodjak sportsline tak zacali vo velkom rusit objednavky na Bugatti Chiron.. >:D >:D >:D