Citroën C3 1.4 16V XTR Sensodrive – Kachna mezi skalami

Citroën C3 1.4 16V XTR Sensodrive – Kachna mezi skalami

 
 

Bráno čistě subjektivně, je C3 v úpravě XTR opravdu jakoby dospělejší a silnější. Na první pohled upoutají zejména tmavá maska chladiče, plastové nárazníky, blatníky a lišty na dveřích, na druhý pohled esteticky významné podélníky střešního nosiče a korunu všemu dodává panoramatické střešní okno.

Modelu Citroën C3 se v českých podmínkách docela daří a to i díky různým akčním modelům. Zatím poslední variantu - optický a funkční kit XTR - představila automobilka loni a autosalonu v Boloni. Ve spojení se silnějšími motory z nabídky má zjevně za úkol zaujmout i mužskou část zákaznictva a narušit tak bonbónkovskou image. Ochranné kryty pod motorem a plastové doplňky vůkol jsme vyzkoušeli na českých okreskách i polních cestách – a nebylo to vůbec špatné.

Bráno čistě subjektivně, je C3 v úpravě XTR opravdu jakoby dospělejší a silnější. Na první pohled upoutají zejména tmavá maska chladiče, plastové nárazníky, blatníky a lišty na dveřích, na druhý pohled esteticky významné podélníky střešního nosiče a korunu všemu dodává panoramatické střešní okno. Ve spojení se standardně dodávanými hliníkovými koly auto jakoby opticky povyrostlo a zvedlo křídla.

Poezie ovšem ještě žádné auto neprodala. S drsnější image souzní i nabídka motorizací, která zahrnuje silnější, šestnáctiventilovou verzi zážehového motoru 1,4/65 kW a šestnáctistovka 81 kW – oba motory jsou přitom standardně spojeny s robotizovanou převodovkou SensoDrive. V nabídce je i šestnáctiventilový turbodiesel 1.4 HDI, který základní cenou atakuje půlmilionovou hranici.

Námi testovaný vůz byl vybaven nejslabším agregátem z nabídky, benzínovým 1.4 16V. Z tohoto pohledu je zajímavé mimo jiné srovnání s osmiventilovou verzí, kterou jsme zkoušeli v modelu C2, taktéž s převodovkou SensoDrive. Rozdíl ve výkonu je jen malý, ovšem SensoDrive, zdá se, prodělal nikoli nevýznamnou úpravu směrem k většímu komfortu. C3 se s relativně silným motorem a stále ještě netypickou převodovkou chovala o poznání kultivovaněji, i když cukání při přeřazování v automatickém režimu se zcela vymýtit nepodařilo. Plynový pedál je ve voze přece jen větším pánem a manévry na malém prostoru jdou už zvládat i citlivěji než stylem přískok-brzda. Velmi dobře odhlučněný interiér navíc utlumí většinu hluku při vyšších otáčkách, takže ani vytáčení motoru k červenému poli není vyloženě nepříjemné. C3 s touto kombinací motoru a převodovky není samozřejmě závodnické nářadí, v porovnání s ostatními motorizacemi i s lehkým dynamickým handicapem robotizované převodovky se neztratí ani v hustém městském provozu. Mimo město je výhodnější automat vypnout – tady teprve vynikne velký rozsah použitelných otáček šestnáctiventilu, kterému stačí pátý stupeň téměř na veškerou jízdu. Spotřeba se odvíjí od stylu jízdy a mimo město není problém dosáhnout výrobcem deklarovaného průměru kolem 5,5 litru, ve městě je pochopitelně žíznivěji, 8,5-9 l je skoro normou a při snaze o svižný pohyb spotřeba ještě o litr vzroste.

Oplastovaný C3 se sice tváří téměř jako čtyřkolka, ve skutečnosti ale jeho drsnost spočívá spíše v kontaktní ochraně. Neprojede tedy bahnitou roklí, ale majitel má větší šanci, že na polní cestě neprorazí díky krytům motoru olejovou vanu. Vyzkoušeli jsme i poměrně hluboké lesní „koleje“ a kontakt se spodkem vozu se nekonal, nebo jsme jej aspoň neslyšeli. Zejména v městském provozu jsou užitečná i plastová obložení po celém obvodu auta. Pocitově výborná je dvoudílná skleněná střecha, jejíž přední část se dá elektricky odsouvat. I v zavřené poloze poskytuje interiéru nadbytek světla, posádce dostatek výhledu na vrcholky stromů. Masivní střešní nosič s nosností 60 kg jsme nevyzkoušeli, už jeho optický efekt je ale nesporný. Zavazadlový prostor obohacený o dělicí systém přepážek Moduboard disponuje základním objemem 279 litrů, po sklopení zadních sedadel pak vzroste na 1155 litrů. Pro cestující vzadu se v prostoru pro kolena oproti základní verzi bohužel nic k lepšímu nezměnilo, za praktické ale můžeme považovat sklopné ministolečky v předních opěradlech.

Citroën C3 ve verzi XTR je bezesporu zajímavým oživením nabídky, jedinou spornou stránkou může být snad jen striktní vazba zážehových verzí na převodovku SensoDrive. Nedostatky ve zpracování či výdrži použitých „oživovacích“ prvků jsme během týdenního běžného používání nezaznamenali, nezbývá tedy než spoléhat na spolehlivost značky a modelu a „drsný“ C3 jít koupit bez obav…

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën C3 1.4 16V XTR Sensodrive

Cena v základní výbavě: 437 900 Kč Cena v testované výbavě: 514 800 Kč

Základní výbava:čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku (EBD), elektronický posilovač brzdného účinku (EBA), akustický a vizuální signál nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče, zvuková výstraha při překročení naprogramované rychlosti, bezpečnostní kontrolka stavu dětské pojistky na přístrojové desce, automatické uzamčení dveří a zavazadlového prostoru za jízdy, elektronický imobilizér, variabilní posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické a sekvenční ovládání předních oken, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, palubní počítač, přední mlhové světlomety, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů (funkce „Follow Me Home“), robotizovaná převodovka SensoDrive se sekvenčním řazením, audio systém s přehrávačem CD, odděleným displejem a ovládáním pod volantem (6 reproduktorů), přední sedadla se zesíleným bočním vedením a s loketními opěrkami, Baby Pack (přídavné vnitřní asferické zpětné zrcátko, výklopné odkládací stolky na zadní straně předních opěradel, elektrické ovládání dětské pojistky na palubní desce), výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, upravení úložné plochy zavazadlového prostoru vyjímatelnou deskou MODUBOARD, paket XTR: rozšířené ochranné kryty nárazníků a podběhů kol v černé barvě, boční dotykové lišty lakované v barvě karoserie, variabilní střešní nosič, ochranný kryt pod motorem, kola z lehkých slitin 15“ „Coyotte“

Výbava testovaného vozu:automatická klimatizace, automatické stěrače s dešťovým senzorem, samočinná aktivace světlometů, klimatizovaná schránka u spolujezdce, atermické čelní sklo (+42.000,-), elektricky ovládané střešní okno s protislunečními roletkami (+24.900,-), metalický lak (+10.000,-)

Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 
Technické údaje
Motor Citroën C3 1.4 16V XTR Sensodrive
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1360
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 65 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 133 / 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 5.2 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 279 / 1155
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1058 / 467
Rozměr pneu:180/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3850
b) šířka (mm): 1667
c) výška (mm): 1519
d) rozvor (mm): 2460
e) rozchod vpředu (mm): 1439
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 730 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Citroën C3 1.4 16V XTR Sensodrive
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Ojetý Citroën C3 Mk1 (2002 - 2010):  Ženská záležitost Ojetý Citroën C3 Mk1 (2002 - 2010): Ženská záležitost

Citroën si za léta vybudoval pověst výrobce avantgardně…

Citroën C3 First a Furio: Doprodej skladových zásob za 219.900,- Kč Citroën C3 First a Furio: Doprodej skladových zásob za 219.900,- Kč

Ceny Citroënu C3 první generace se v obou verzích…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan (ne)vzal jeho sedmičku

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan…

Vždycky jsem chtěl hrát za váš klub, je to můj sen od dětství... Hloupá PR fráze, která je nutným zlem každého…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…