reklama


Citroën C3 1.4 16V XTR Sensodrive – Kachna mezi skalami

Citroën C3 1.4 16V XTR Sensodrive – Kachna mezi skalami

 
 

Bráno čistě subjektivně, je C3 v úpravě XTR opravdu jakoby dospělejší a silnější. Na první pohled upoutají zejména tmavá maska chladiče, plastové nárazníky, blatníky a lišty na dveřích, na druhý pohled esteticky významné podélníky střešního nosiče a korunu všemu dodává panoramatické střešní okno.

Modelu Citroën C3 se v českých podmínkách docela daří a to i díky různým akčním modelům. Zatím poslední variantu - optický a funkční kit XTR - představila automobilka loni a autosalonu v Boloni. Ve spojení se silnějšími motory z nabídky má zjevně za úkol zaujmout i mužskou část zákaznictva a narušit tak bonbónkovskou image. Ochranné kryty pod motorem a plastové doplňky vůkol jsme vyzkoušeli na českých okreskách i polních cestách – a nebylo to vůbec špatné.

Bráno čistě subjektivně, je C3 v úpravě XTR opravdu jakoby dospělejší a silnější. Na první pohled upoutají zejména tmavá maska chladiče, plastové nárazníky, blatníky a lišty na dveřích, na druhý pohled esteticky významné podélníky střešního nosiče a korunu všemu dodává panoramatické střešní okno. Ve spojení se standardně dodávanými hliníkovými koly auto jakoby opticky povyrostlo a zvedlo křídla.

Poezie ovšem ještě žádné auto neprodala. S drsnější image souzní i nabídka motorizací, která zahrnuje silnější, šestnáctiventilovou verzi zážehového motoru 1,4/65 kW a šestnáctistovka 81 kW – oba motory jsou přitom standardně spojeny s robotizovanou převodovkou SensoDrive. V nabídce je i šestnáctiventilový turbodiesel 1.4 HDI, který základní cenou atakuje půlmilionovou hranici.

Námi testovaný vůz byl vybaven nejslabším agregátem z nabídky, benzínovým 1.4 16V. Z tohoto pohledu je zajímavé mimo jiné srovnání s osmiventilovou verzí, kterou jsme zkoušeli v modelu C2, taktéž s převodovkou SensoDrive. Rozdíl ve výkonu je jen malý, ovšem SensoDrive, zdá se, prodělal nikoli nevýznamnou úpravu směrem k většímu komfortu. C3 se s relativně silným motorem a stále ještě netypickou převodovkou chovala o poznání kultivovaněji, i když cukání při přeřazování v automatickém režimu se zcela vymýtit nepodařilo. Plynový pedál je ve voze přece jen větším pánem a manévry na malém prostoru jdou už zvládat i citlivěji než stylem přískok-brzda. Velmi dobře odhlučněný interiér navíc utlumí většinu hluku při vyšších otáčkách, takže ani vytáčení motoru k červenému poli není vyloženě nepříjemné. C3 s touto kombinací motoru a převodovky není samozřejmě závodnické nářadí, v porovnání s ostatními motorizacemi i s lehkým dynamickým handicapem robotizované převodovky se neztratí ani v hustém městském provozu. Mimo město je výhodnější automat vypnout – tady teprve vynikne velký rozsah použitelných otáček šestnáctiventilu, kterému stačí pátý stupeň téměř na veškerou jízdu. Spotřeba se odvíjí od stylu jízdy a mimo město není problém dosáhnout výrobcem deklarovaného průměru kolem 5,5 litru, ve městě je pochopitelně žíznivěji, 8,5-9 l je skoro normou a při snaze o svižný pohyb spotřeba ještě o litr vzroste.

Oplastovaný C3 se sice tváří téměř jako čtyřkolka, ve skutečnosti ale jeho drsnost spočívá spíše v kontaktní ochraně. Neprojede tedy bahnitou roklí, ale majitel má větší šanci, že na polní cestě neprorazí díky krytům motoru olejovou vanu. Vyzkoušeli jsme i poměrně hluboké lesní „koleje“ a kontakt se spodkem vozu se nekonal, nebo jsme jej aspoň neslyšeli. Zejména v městském provozu jsou užitečná i plastová obložení po celém obvodu auta. Pocitově výborná je dvoudílná skleněná střecha, jejíž přední část se dá elektricky odsouvat. I v zavřené poloze poskytuje interiéru nadbytek světla, posádce dostatek výhledu na vrcholky stromů. Masivní střešní nosič s nosností 60 kg jsme nevyzkoušeli, už jeho optický efekt je ale nesporný. Zavazadlový prostor obohacený o dělicí systém přepážek Moduboard disponuje základním objemem 279 litrů, po sklopení zadních sedadel pak vzroste na 1155 litrů. Pro cestující vzadu se v prostoru pro kolena oproti základní verzi bohužel nic k lepšímu nezměnilo, za praktické ale můžeme považovat sklopné ministolečky v předních opěradlech.

Citroën C3 ve verzi XTR je bezesporu zajímavým oživením nabídky, jedinou spornou stránkou může být snad jen striktní vazba zážehových verzí na převodovku SensoDrive. Nedostatky ve zpracování či výdrži použitých „oživovacích“ prvků jsme během týdenního běžného používání nezaznamenali, nezbývá tedy než spoléhat na spolehlivost značky a modelu a „drsný“ C3 jít koupit bez obav…

Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën C3 1.4 16V XTR Sensodrive

Cena v základní výbavě: 437 900 Kč Cena v testované výbavě: 514 800 Kč

Základní výbava:čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku (EBD), elektronický posilovač brzdného účinku (EBA), akustický a vizuální signál nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče, zvuková výstraha při překročení naprogramované rychlosti, bezpečnostní kontrolka stavu dětské pojistky na přístrojové desce, automatické uzamčení dveří a zavazadlového prostoru za jízdy, elektronický imobilizér, variabilní posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické a sekvenční ovládání předních oken, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, palubní počítač, přední mlhové světlomety, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů (funkce „Follow Me Home“), robotizovaná převodovka SensoDrive se sekvenčním řazením, audio systém s přehrávačem CD, odděleným displejem a ovládáním pod volantem (6 reproduktorů), přední sedadla se zesíleným bočním vedením a s loketními opěrkami, Baby Pack (přídavné vnitřní asferické zpětné zrcátko, výklopné odkládací stolky na zadní straně předních opěradel, elektrické ovládání dětské pojistky na palubní desce), výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, upravení úložné plochy zavazadlového prostoru vyjímatelnou deskou MODUBOARD, paket XTR: rozšířené ochranné kryty nárazníků a podběhů kol v černé barvě, boční dotykové lišty lakované v barvě karoserie, variabilní střešní nosič, ochranný kryt pod motorem, kola z lehkých slitin 15“ „Coyotte“

Výbava testovaného vozu:automatická klimatizace, automatické stěrače s dešťovým senzorem, samočinná aktivace světlometů, klimatizovaná schránka u spolujezdce, atermické čelní sklo (+42.000,-), elektricky ovládané střešní okno s protislunečními roletkami (+24.900,-), metalický lak (+10.000,-)

Agrofert buduje v Německu pekárnu za 8,5 miliardy korun Agrofert buduje v Německu pekárnu za 8,5 miliardy korun

Chemický a potravinářský koncern Agrofert buduje v…

České spořitelně loni stoupl zisk na 15,5 miliardy České spořitelně loni stoupl zisk na 15,5 miliardy

České spořitelně loni vzrostl čistý zisk meziročně o 8,1…

Ropy je přebytek, cena může spadnout až na 30 dolarů za barel Ropy je přebytek, cena může spadnout až na 30 dolarů za barel

Ropný trh čekají další trable. Šéfové a analytici…

Zápisník Jana Stuchlíka: Snad nás nesežerou Zápisník Jana Stuchlíka: Snad nás nesežerou

ČEZ začal půjčovat baterky k solárním elektrárnám. Ať si…

 
Technické údaje
Motor Citroën C3 1.4 16V XTR Sensodrive
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1360
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 65 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 133 / 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 5.2 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 279 / 1155
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1058 / 467
Rozměr pneu:180/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3850
b) šířka (mm): 1667
c) výška (mm): 1519
d) rozvor (mm): 2460
e) rozchod vpředu (mm): 1439
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 730 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Citroën C3 1.4 16V XTR Sensodrive
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu

Velké zážitky za minimální náklady - to je smysl expedice…

Mercedes chce konkurovat pick-upům v USA. Začne s třídou X Mercedes chce konkurovat pick-upům v USA. Začne s třídou X

Německá automobilka uvažuje o nasazení svého nového…

 




Ojetý Citroën C3 Mk1 (2002 - 2010):  Ženská záležitost Ojetý Citroën C3 Mk1 (2002 - 2010): Ženská záležitost

Citroën si za léta vybudoval pověst výrobce avantgardně…

Citroën C3 First a Furio: Doprodej skladových zásob za 219.900,- Kč Citroën C3 First a Furio: Doprodej skladových zásob za 219.900,- Kč

Ceny Citroënu C3 první generace se v obou verzích…

 



 
Zapalovací svíčky: Co všechno musí vydržet? A čím se liší teplá a studená svíčka?

Zapalovací svíčky: Co všechno musí vydržet? A čím se liší teplá a studená svíčka?

Dnes 08:00

Bez zapalovací svíčky by současný zážehový motor neběžel. Poměrně nenápadná součástka navíc musí odolávat značným teplotám a tlakům.




Blesk.cz

Řešíte dědictví a děsí vás „úřadování“? Takhle vyřešíte elektřinu i plyn

Řešíte dědictví a děsí vás „úřadování“? Takhle…

Stěhujete se, prodáváte dům nebo jste zdědili nemovitost a čeká vás přepis či odhláška odběrného místa elektřiny…

Origami pro začátečníky: Liška, kterou zvládnou i děti

Origami pro začátečníky: Liška, kterou zvládnou i děti

Liška je v Japonsku symbol úspěchu v podnikání. Vy ji můžete použít jako hezkou dekoraci do bytu, nebo si jen…

 

iSport.cz

New Jersey v krizi, Kučerov z Tampy má hattrick a Češi plusové body

New Jersey v krizi, Kučerov z Tampy má hattrick a…

SOUHRN | Hokejisté New Jersey ztratili v pondělním utkání NHL s Montrealem dvoubrankový náskok, prohráli 3:4 v…

SESTŘIHY: Leicester senzačně skolil Liverpool, Kane táhl Tottenham

SESTŘIHY: Leicester senzačně skolil Liverpool, Kane…

Jak málo stačilo… Fotbalisté Leicesteru po odvolání kouče Claudia Ranieriho přepnuli v dohrávce 26. kola…

 

Reflex.cz

Jsme si v Česku před úřady rovni, nebo jsou senátoři rovnější?

Jsme si v Česku před úřady rovni, nebo jsou senátoři…

M. T. Cicero kdysi trefně napsal: Podstatou rovnosti je spravedlnost. Na co mu o několik set let později…

Amazon prodává antisemitské knihy zpochybňující holocaust. Na výzvy, ať toho nechá, nereaguje

Amazon prodává antisemitské knihy zpochybňující…

Jad vašem, památník obětí holocaustu v izraelském Jeruzalémě, vyzval společnost Amazon, aby přestala šířit…

 
 
reklama