Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Cee’d vs Hyundai i30: Co koupit?

Diskuze (140)
Korejští sourozenci jsou si vzájemně silnými soupeři. Který z nich je výhodnější koupě?

Česko-korejský a slovensko-korejský hatchback prošly v krátké době generační obměnou. Nová i30 je v prodeji od února, Cee’d vstoupil na český trh o necelý čtvrtrok později, v závěru dubna.

Různé kabáty ukrývají v mnoha ohledech stejnou techniku. To z dvojice Hyundai-Kia dělá zajímavé soupeře. Při podobných rozměrech a totožných motorech se totiž mohou zákazníci snadněji zaměřit na další klíčové parametry: vedle designu na cenu a nabízenou výbavu.

Rozhodli jsme se porovnat dvě specifikace. Relativně skromně vybavenou benzinovou čtrnáctistovku (základní motor byl v minulých generacích u Čechů jasnou jedničkou) a nejsilnější turbodiesel takříkajíc v plné výbavě.


Základní stupně výbavy nedávají po doplnění běžně žádaných prvků (klimatizace, rádio) z ekonomického pohledu velký smysl. Proto jsme rovnou přešli o stupeň výš – u Kie na verzi Comfort u Hyundaie ke stěžejní specifikaci Trikolor.

Cenový rozdíl je zde zanedbatelný: Kia je levnější o 1010 korun. Hyundai má ale lehce navrch v rozsahu výbavy. Sice se u třísettisícového auta jedná o prvky více méně zbytné, každopádně i30 dává k dobru přední mlhovky a elektrické stahování zadních oken. Za obojí se v balíčku s tempomatem a koženým volantem u Kie připlácí 15 tisíc.

TEST Hyundai i30 1,6 GDI – Ostře sledovaný hatch

Také Hyundai nabízí výhodný balíček – konkrétně 5 tisíc za tempomat a kožený volant. U obou aut lze ještě připlatit metalický lak a litá kola, v případě Hyundaie navíc i automatickou klimatizaci. Tu Kia dodává až pro nejvyšší výbavu Exclusive, a proto ji nebudeme ve výsledné ceně zohledňovat.

Výsledkem je tedy dle platných ceníků o 14 tisíc korun nižší cena u i30. Cee’d proti tomu staví výhodu o dva roky delší záruky a evropštějšího designu.

Kia Cee'd a Hyundai i30 - srovnání cen benzinových motorů
ModelKia Cee'dHyundai i30
Motor1,4 CVVT (73 kW)1,4 CVVT (73 kW)
VýbavaComfortTrikolor
Cena [Kč]314.980,-315.990,-
Airbagy čelní, boční, okenníSS
Centrální zamykání s DOSS
El. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátkaSS
El. stahování předních okenSS
El. stahování zadních okenPlusS
ESPSS
Klimatizace automatická-10.000,-
Klimatizace manuálníSS
Kola z lehké slitiny10.000,-5.000,-
Kožený volantPlusKomfort
Metalický lak13.000,-13.000,-
Přední mlhovkyPlusS
Rádio s CD/MP3/USBSS
TempomatPlusKomfort
paket Komfort-5.000,-
paket Plus15.000,--
Záruka7 let5 let
Cena [Kč]352.980,-338.990,-

Druhý příklad bereme z nejvyšších pater ceníku. Oba modely mají dieselový motor 1,6 CRDi ve verzích 81 a 94 kW. Zajímavostí Cee’du je nulový příplatek za silnější verzi a další cenovou předností je nižší příplatek za automatickou převodovku.

Nový Cee’d navíc nabízí v provedení Exclusive lepší výbavu než i30 Trikolor, což snadno vyrovná vyšší startovací cenu.

Následující tabulka dobře ilustruje rozdílné politiky obou značek. Možnosti individualizace jsou u i30 vedle paketů Premium, resp. méně bohatého Style nebo Parking, téměř nulové. Zvlášť jde přiobjednat jen navigaci nebo panoramatické střešní okno.

Kia Cee´d: Jízdní dojmy ze všech motorizací (+video) sledovaný hatch

Naopak Cee’d se chlubí celou plejádou volně kombinovatelných výbav. Pak má v rukávu ale ještě jeden trumf: paket Ultra za 90 tisíc korun, který nabídne vše v jednom balíku. A najednou je Cee’d levnější než i30.

Mezi oběma plně vybavenými modely najdeme několik detailních rozdílů. Cee’d nemůže mít přední parkovací senzory a jeho couvací kamera není krytá. i30 zase (zatím) nemůže mít vyhřívaný volant a systém varování před opuštěním jízdního pruhu. Tyto položky Hyundai v současné době nabízí jen pro větší model i40.

Kia Cee'd a Hyundai i30 - srovnání cen dieselových motorů
ModelKia Cee'dKia Cee'dHyundai i30
Motor1,6 CRDi (81 kW)1,6 CRDi (81 kW)1,6 CRDi (81 kW)
VýbavaExclusiveExclusiveTrikolor
Cena [Kč]434.980,-434.980,-395.990,-
Motor 1,6 CRDi (94 kW).0,-.0,-20.000,-
Automatická převodovka30.000,-30.000,-40.000,-
Airbagy čelní, boční, okenníSSS
Bezklíčový vstup10.000,-UltraPremium
BluetoothSSPremium
Centrální zamykání s DOSSS
El. nastavení sedadla řidiče15.000,-UltraPremium
El. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátkaSSS
El. sklopná zrcátkaSSPremium
El. stahování předních okenSSS
El. stahování zadních okenSSS
ESPSSS
Klimatizace dvouzónováSSPremium
Kola z lehké slitiny R16SS-
Kola z lehké slitiny R178.000,-UltraPremium
Kožené čalounění25.000,-UltraPremium
Kožený volantSSPremium
LDWS - hlídání jízdních pruhů10.000,-Ultra-
Metalický lak13.000,-13.000,-13.000,-
Navigace35.000,-Ultra25.000,-
Panoramatické střešní okno25.000,-Ultra25.000,-
Parkovací brzda elektronická5.000,-UltraPremium
Parkovací kameras naviUltraPremium
Parkovací senzory P/Z- / S- / SPremium
Přední mlhovkySSS
Rádio s CD/MP3/USBSSS
Světla adaptivní bi-xenon20.000,-UltraPremium
Světla LED denníSSS
TempomatSSS
Vyhřívání předních sedadelWinterUltraPremium
Vyhřívaný volantWinterUltra-
paket Premium--99.900,-
paket Winter15.000,---
paket Ultra-90.000,--
Záruka7 let7 let5 let
Cena [Kč]645.980,-567.980,-618.890,-



Diskuze (140)
21. 8. 2016 11:05
Pěkná auta
Opravdu pěkná auta, ale kvalita je to nejhorší, co jezdí po evropských silnicích. Tak na čtyři roky a potom urychleně, aby to jelo do šrotu. Náhradní díly jsou oproti jiným značkám nepřiměřeně drahé. A záruka v případě Hyundaje je jenom reklama. Klepe vám v řízení? Tak jeďte do servisu a dozvíte se, že všechno je v pořádku a že to klepání je provozní hluk. Máte rýhované brzdové kotouče? Také v pořádku, vždyť to brzdí ne? A tak je to se vším. Cíl Hyundaje není spokojený motorista, ale zisk firmy. A dělají to hnusným a odporným způsobem. Takže jakékoliv evropské auto udělá lepší službu. Hyundai už NIKDY!!!
Avatar - qwert88
30. 9. 2012 12:50
i30 nebo ceed
diseignově se mi líbí více ceed i interér má hezčí,ale nakonec bych asi koupil hyandáy >:D
6. 5. 2012 22:46
Re: Co vybrat...?
Z dvojice Hondé a Kia radši něco jiného >:D
5. 5. 2012 20:55
Re: Až tak lehké to není...
Ještě bych k tý OIII a Golfu 7 přiřadil Rapida hlavně pokud by byl v combi. Ale mimo toho Rapida to bude asi fakt mimo mísu s těma cenama. Bojim se že Rapid bude trošku ve výbavě stát jako dneska Octávka, no OIII a Golf 7 budou tak ještě o 100000kč dražší. Ale jsem si jistej že to budou parádní auta!
5. 5. 2012 13:22
Re: Testovací jízda Cee´d
Strycku,bacha na tvoju retaz na TSičku...kolko si ich uz musel menit? 2-3?