Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar Land Rover se vyhne přísným limitům CO2, proto s hybridy tolik nespěchá

David Bureš
Diskuze (0)
Britský výrobce už nabízí Range Rover s hybridním pohonem. V budoucnu se hybridní verze dočkají i další jeho modely.

Automobilky kvůli zpřísňujícím se emisním limitům stále hledají možnosti, jak snížit spotřebu paliva u svých automobilů. Jedním z řešením jsou modely s hybridním pohonem. Těm se nevyhne ani anglický výrobce Jaguar Land Rover zaměřený na velké a silné vozy.

Jaguar Land Rover s automobily s hybridním pohonem do budoucna počítá, nemusí s nimi ale až tolik spěchat. Automobilka prodává v Evropské unii méně než 300.000 vozů ročně (během loňského roku zde prodala 131.707 aut), a tak se na ní vztahují nižší regulace.

Do roku 2020 musí Jaguar Land Rover své flotilové emise oxidu uhličitého snížit o 45 procent z úrovně v roce 2007. Větší automobilky musí do roku 2021 dohromady mít flotilové emise o průměru 95 gramů CO2 na ujetý kilometr, což by pro Jaguar Land Rover bylo těžké splnit.

Hlavní inženýr automobilky Wolfgang Ziebart sdělil britskému Autocaru, že hybridní ústrojí bude v budoucnu u luxusnějších modelů dominantní ústrojí kvůli zavádění předpisů o spotřebě paliva na hlavních globálních trzích.

Britská automobilka se na to již pomalu připravuje. Zákazníkům už nabídla Range Rover s hybridním pohonem, vedle toho dokonce testuje offroad Defender poháněný elektřinou. Nedávno představila také nové úspornější čtyřválce.

Segment elektromobilů blíže sleduje Land Rover, a to především kvůli chystanému SUV Tesla Model X. Ziebart tvrdí, že automobilka zatím o elektromobilu nerozhodla, pečlivě však sleduje segmenty, které by mohly být z hlediska prodejů perspektivní. Šéfinženýr si myslí, že o elektrické modely by mohl být větší zájem mimo Evropu.

Jaguar Land Rover v následujících letech chystá expanzi, kvůli zvýšení prodejů nabídne více modelů. V plánech je sedan střední třídy Jaguar XE, Land Rover zase pracuje na větší verzi Range Roveru Evoque.

Ziebart v rozhovoru pro Autocar prohlásil, že mateřská automobilka Tata dává britskému výrobce volný prostor, a tak Jaguar Land Rover investuje většinu svého zisku do dalšího vývoje. Ve vývojovém oddělení aktuálně pracuje 6.000 lidí, poslední tři roky toto číslo vzrostlo o 30 procent.

David Bureš
Diskuze (0)