Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Menší SUV Seatu by se mohlo vyrábět v Bratislavě

Aleš Dragoun
Diskuze (10)

Seat plánuje vstup mezi crossovery, a to hned dvojitý. Rodištěm menšího z nich by se mohla stát bratislavská továrna.

Vstup Seatu do segmentu SUV není žádným tajemstvím. Ibize i Leonu se sice nebývale daří, ale španělská automobilka potřebuje další stěžejní modely, aby na tom byla ještě lépe. Vzhledem k tomu, že trh aut do městské džungle stále roste, není se čemu divit. Plány odhalil nový předseda představenstva Jürgen Stackmann již v červenci letošního roku. Tento muž v nejvyšší funkci nahradil Jamese Muira.

Chystají se dvě SUV, mini jako dvojče Volkswagenu Taigun a větší kompaktní na základě konceptu IBX. Šasi prvního tedy vezme svůj základ v minivozu Mii. Druhý jmenovaný bude postaven na platformě MQB a doplní řadu Leon, tedy pětidveřový hatchback, třídveřový SC a kombi ST. Přijde v roce 2015.

Právě takové auto si totiž zákazníci, ale i prodejci značky přejí. Problémem je místo výroby obou modelů. Továrna v Martorellu je momentálně vytížená produkcí Ibizy, Leonu, Altey a Audi Q3. Konec MPVAltea zatím oznámen nebyl, takže volná kapacita neexistuje. A beztak se chystá nová generace minivanů. Řešením je možný přesun do závodu Volkswagenu v Bratislavě vedle nejmenší koncernové trojice. Vždyť nový Seatu Toledo se také nerodí doma ve Španělsku, nýbrž v Mladé Boleslavi. Zatím není jasné, který ze zmiňované dvojice by měl ve slovenské metropoli vznikat, zda sourozenec Taigunu, nebo konkurent Nissanu Qashqai a dalších podobných vozů.

Volba může padnout na menší model, už kvůli sdílené, jen prodloužené platformě s minivozy. Právě Taigun je pro Volkswagen jako koncern dosud pole neorané. V evropské nabídce žádné automobilky totiž takový vůz nenajdete. Konkurence podobných rozměrů, se kterou by se mohla prý trojčata od VW, Seatu a Škody porovnávat, tedy alespoň na starém kontinentu v tuto chvíli prostě neexistuje.

Crossovery však můžou Seat zachránit, jinak stále hrozí, že z automobilové mapy světa zmizí nadobro. Byť blízká budoucnost se zdá být poněkud růžovější. Na oficiální oznámení z úst zodpovědných si musíme počkat minimálně do listopadu.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Avatar - twistedTSD
25. 10. 2013 23:11
Re: Až 2015..?
Ne, to už tady mělo být asi tak v roce 2008.
25. 10. 2013 22:52
Re: výroba v ČR ?
To velke SUV by mohlo byt jedno a to same s tim planovanym skodovackym.
Avatar - leone
25. 10. 2013 17:02
Re: Až 2015..?
ONO nejde jen o SUVéčko,....ale Leon ST už tu měl být také dávno,...prý až koncem listopadu,....

dát o 30 tis. méně než OIII combi, nepříplácet za každou ***** a NEBUDOU STAČIT VYRÁBĚT !!!!!!!!!,.....ale VW asi nákazalo jinak :'-( :'-( ...........pak se ale nelze divit že existence SEATu je na vážkách :'-(
Avatar - Jaros71
25. 10. 2013 14:51
Až 2015..?
To je pozdě..už tady měly být 2014! >:D
Seat by to katapultovalo v prodejích pěkně nahoru.
25. 10. 2013 13:34
Re: výroba v ČR ?
Tie naklady nebudu az take vysoke. PSA tam tlaci svoju vyrobu, pritom Trnava nie je naplnena. Japonci tam tiez zvysuju investicie.