Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy A: Nová fotogalerie

David Bureš
Diskuze (23)
Nový hatchback od Mercedesu bude nabízen se třemi zážehovými a třemi vznětovými motory.

Zahájení prodeje nové generace Mercedesu-Benz třídy A se blíží, a tak automobilka zveřejnila novou sadu fotografií tohoto automobilu. Na nich je představen doslova ze všech úhlů.

Hlavní novinkou auta je ta, že už nemá zvýšenou karoserii, nýbrž je typickým pětidveřovým hatchbackem. Mercedes-Benz uvádí koeficient aerodynamického odporu 0,27.

Sám Mercedes vzniká, že s vývojem se začínalo na čistém papíře. Tolik se vůz od předchozí generace liší. Oproti předchůdci je například o 16 centimetrů nižší. Řidič má dokonce sedět o 17,4 cm níže.

Nová třída je 4.292 mm dlouhá, 1.780 mm široká a 1.433 mm vysoká, rozvor náprav je dlouhý 2.699 mm. Objem zavazadlového prostoru pak činí 341 litrů.

V nabídce je šest motorů – tři zážehové a tři vznětové. Benzinové čtyřválce patří do generace M270, mají tedy přeplňování a přímý vstřik. Základní verzi představuje A 180 s 1,6litrovým agregátem s 90 kW a 200 Nm.

A 200 uvádí do pohybu stejná šestnáctistovka, naladěná ovšem na 115 kW a 250 Nm. Třešničku na dortu představuje A 250 s dvoulitrem o 155 kW a 350 Nm.

Zajímavost najdeme u naftových agregátů. A 180 CDI s manuální převodovkou má totiž v útrobách úplně jiný motor než varianta s dvouspojkovou skříní. Turbodiesel s objemem 1,5 l nabízí 80 kW a 260 Nm. Verze vybavená ústrojím 7G-DCT poskytuje tentýž výkon, ale o 10 Nm méně. Tentokrát se jedná o agregát řady OM 651 objemu 1,8 l.

Uprostřed vznětového portfolia leží A 200 CDI, což je opět pohonná jednotka 1,8 l, ale naladěná na 100 kW a 300 Nm. Později dorazí ještě A 220 CDI s objemem 2,2 l. 7G-DCT zde bude standardem, přenášet bude 125 kW a 350 Nm.

Na českém trhu bude základní výbava zahrnovat elektricky ovládaná okna, klimatizovanou přihrádku před spolujezdcem, přední loketní opěrku, palubní počítač, manuální klimatizaci, vyhřívaná a elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka nebo částečně elektricky nastavitelná přední sedadla.

Z bezpečnostních pomocníků tu je sedm airbagů včetně kolenního řidiče, indikace opotřebení brzdového obložení a úniku tlaku v pneumatikách nebo asistent pozornosti řidiče. Ceny startují na částce 599 tisíc korun.

První generace třídy A na trh dorazila v roce 1997, druhá generace následovala v roce 2005. Té se prodalo více než milion exemplářů. První exempláře třetí generace třídy A vyjedou z německé továrny Rastatt v září 2012.

David Bureš
Diskuze (23)
27. 6. 2012 08:21
Re: Motorová tragédie?
Nějak nerozumím. Ve kterém starším modelu byl turbobenzín? Nepleteš si ho s kompresorem? ;-)
26. 6. 2012 20:05
Re: AUTO-KLASSE
Koukám na to a říkám si, zda by to nebylo lepší bez vlnobití na dveřích ...
26. 6. 2012 17:58
AUTO-KLASSE
[odkaz] :yes: :yes: :yes: :-!
26. 6. 2012 14:41
Re: Motorová tragédie?
Gracia ;-)
Avatar - Andromeda
26. 6. 2012 13:10
Re: Motorová tragédie?
Tak tady jsi nepochopil autora - nejen první věta byla narážka na "toporného" jedince ;-) ...