Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda Civic Type R už se rýsuje. Elektrifikace se nebojte

David Bureš
Diskuze (51)

Honda Civic se letos v Evropě začne prodávat ve své nové generaci. Opět přitom dorazí i ve vrcholné verzi Civic Type R.

Honda Civic je už desítky let nedílnou součástí této japonské značky, vždyť do prodeje se chystá už její 11. generace. Ta se zatím představila ve formě prototypu blízkého sériové verzi, do prodeje však vstoupí již letos. V Evropě pak bude klíčovou součástí strategie značky na elektrifikaci její nabídky.

Právě příchodem nového Civicu bude pokračovat realizace plánu Hondy mít v Evropě do roku 2022 všechny klíčové modely s elektrifikovaným pohonem. Už dříve se tak hybridní verze dočkalo SUV CR-V, Jazz na evropské trhy dokonce dorazil výhradně ve formě hybridu, maličké e je pak bateriový elektromobil. Plán se pak završí právě novým Civicem a elektrifikovaným SUV HR-V, které též dorazí v nové generaci.

Tento plán mohl přitom vyděsit všechny milovníky Hondy Civic Type R, ultimativního hot-hatche, který se charakterově skoro až podobá závodnímu speciálu. Nebojte, budoucnost tohoto derivátu ohrožena není, a co víc, Type R si zachová čistě benzinový pohon. Tvrdí to alespoň britský Autocar, na základě interních informací. Má být výjimkou v plánech Hondy, které ostatně počítají s elektrifikací „jen u klíčových modelů“. Mohlo by tak jít o jeden z posledních vozů značky s konvenčním pohonem.

Očekává se nasazení evoluce dnešního turbodmychadlem přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce. Ten už prakticky dosahuje limitů pohonu předních kol, a tak další výrazné navýšení dnešního výkonu 235 kW moc neočekávejme. Mohlo by však dojít k dalšímu zlepšení reakcí a ještě lepšímu dávkování výkonu.

Fotografie zamaskovaných hatchbacků s výrazným přítlačným křídlem na zádi naznačují, že Type R opět dorazí výhradně jako pětidveřový model. Výchozí Civic nicméně nabídne také karoserii sedan. Naopak třídveřový model dříve dostupný v USA už nahrazen nebude, stejně tak se nevrátí někdejší kombík.

Stylistické úpravy proti výchozímu Civicu jsou zatím velkou neznámou, agresivní tvary předchůdců ale naznačují, že v tomto směru se nic měnit nebude. A co víc, aktuálně je Civic Type R dostupný i bez toho obřího přítlačného křídla, což je derivát, který by mohl pokračovat také v případě nástupce.

Honda Civic jedenácté generace se představí na jaře s tím, že do prodeje v Evropě se dostane někdy na konci roku. Nově se bude do Evropy dovážet z Japonska, výroba v britském Swindonu má být ukončena. Vnější vzhled bude na základě odhaleného prototypu evolucí dnešního stylu, avšak v umírněnější podobě. Vnitřek pak vsadí na dnes typickou kombinaci digitálního přístrojového štítu a volně stojícího displeje multimediálního systému na vrchu palubní desky. Vnější rozměry mají zůstat prakticky stejné jako dnes, rozvor se však má natáhnout.

David Bureš
Diskuze (51)

Doporučujeme

13. 1. 2021 14:06
Re: Evropa
Tesim sa na novu generaciu. Sedadla ma sklamali ale v novej generacii to moze byt trochu ine a urcite sa nan pojdem pozriet:D Prekvapilo ma, ze pride tak skoro nova generacia, ale celosvetovo je na trhu uz dlhsie ako u nas.
Avatar - .StenLi.
13. 1. 2021 09:32
Re: Smutna zaujatost ACZ
Teraz som ti pisal za je na vyrobcovi ci pojde po vykone alebo po spotrebe a ty porovnavas setriace riesenie THS (byvale HSD) so sportovym Typer R a aj to nespravne. Preco by bol Typre R ktory ma nizsi vykon, nizsiu spotrebu a lepsie zrychlenie solidne v haji? :) Samozrejme ze by ho spravili tak ako som uz raz pisal vyssie: lepsie reakcie na "plyn", mensie turbo s mensou dierou, rychlejsie stupanie otacok, krajsi zvuk a vyssi celkovy vykon a atkinson cyklus - mensi objem tam kde ho netreba.

Trend PHEV ma prave opacny dovod. Chces nizke emisie, oklames ich PHEV ktore ma na prvych 100km z ktorych sa rataju emisie zazracne nizku spotrebu. Takze daju tam velku drahu baterku, auto bude drahe a zaroven bude schopne zivit velky elektromotor. Velkost 50kWa 300kW elektromotora nie je velmi rozdielna takze ak uz ma zakaznik platit vela za auto kvoli baterke, vyvazia mu to vysokym vykonom a potom skoncia s nezmyselne vykonnym a sialene drahym PHEV ako 3008. Takze je to skor: chces PHEV? Dostanes vykon.

Najvacsia vyhoda HEV v sportiakoch je zachovanie atmosfery ktora ma ovela krajsi zvuk ako turba, najviac by sa elektrifikacia hodila autam ako MX-5 a GT86, ale aj pre Type R existuje podarena elektrifikacia ktora by nadchla skutocnych petrolheadov ako v hypersportoch.
Avatar - twistedTSD
12. 1. 2021 21:51
Re: Smutna zaujatost ACZ
Celé vlákno začalo debatou o tom, jestli se obávat hybridu v Civicu Type-R. Kdyby hybrid v Type-R znamenal stejné "zlepšení", jako HSD proti 1.5 ICE v Yarisu, tak by to bylo solidně v háji.

A uváděl jsem PHEV, protože trend ze strany některých výrobců jde tímto směrem. Chceš výkon? Dostaneš PHEV.
Avatar - .StenLi.
12. 1. 2021 21:12
Re: Smutna zaujatost ACZ
Nechapes preto, lebo si z nejakeho dovodu myslis ze hybrid musi byt vykonnejsi. Hybrid vylepsuje kazde ICE, kedze zvysuje efektivitu. To ci bude hybrid uspornejsi ako ICE alebo vykonnejsi a uspornejsi zaroven, je uz na konkretnej automobilke co potrebuje.
Aby si pochopil, hybrid je lepsi ako ICE aj ked je menej vykonnejsi. Napr. Yaris 1.5 ICE ma vyssi vykon ako Yaris 1.5 hybrid, pritom ma vyrazne horsiu spotrebu v meste, na okreske aj na dialnici, v meste az o 1,8 litra a dokonca ma lepsie zrychlenie. Je to jedno z mala aut kde sa da porovnat ICE vs Hybrid, pretoze pri postaveni hybridu uz nema velmi vyznam ist do nehybridnej verzie. Yaris je male auto kde ide o kazde euro a preto si ponechava aj nehybridny motor ktory vie sparovat so stale ziadanym manualom a dosiahnut minimalnu cenu. Hybrid je iba o 35kg tazsi a o 1000e drahsi ako ICE s automatom, takze predaje vyrazne v prospech hybridnej verzie asi sposobia ze to je posledna nehybridna verzia Yarisu.
Taktiez si predstav Prius, 918 alebo La Ferrari bez elektrifikacie, boli by to horsie auta. Aby 981 a La Ferrari stihali konkurencnemu P1, museli by pouzit turbo a prisli by o krasny zvuk atmosfery.
Spat k Civicu. Ten mohol elektrifikaciou odstranit turbo lag, znizit spotrebu, zlepsit reakciu na plyn, skratit akceleraciu a znizit emisnu pokutu Hondy, ktora by so spotrebou vyvazila mierny priplatok za techniku navyse, taktiez by mohlo byt pouzite mensie a lacnejsie turbo, Proste win win, ale ACZ zase raz zapojilo nezmyselny HEV hate. Som zvedavy ci to budu kritizovat ak sa im raz podari previezt na hypersportoch..
12. 1. 2021 19:50
Re: Smutna zaujatost ACZ
Tak za 1. Co se týče toho zvuku. Již jsem měl možnost se svézt v hybridní corolle s nejvýkonnějším motorem se 180 koňmi a tím že se auto rozjíždí na elektro a spalovák se připojí až v ňáké rychlosti vzniká zvuk o kterém tu celou dobu mluvím-VYSAVAČ. Motor totiž vyletí do nějakých 5 tis. ot. a tak je to pro posádku úporné, už jen z důvodu nekultivovanosti ale i zvukového doprovodu. Za 2. Jak píšu o snížení výkonu u Tesly (i jiných EV) při vybití baterie. Toto není výmysl ale již známá realita, o které se lze již dočíst, ale i dozvědět od majitelů EV. A za 3. Jak píšeš že P1ka má horší zvuk než 918 kvůli tomu, že má k hybridu navíc turbo, o turbu tu nepadlo ani slovo, takže se příště drž prosím mého komentáře na který reaguješ. Já jsem psal že ČISTĚ SPALOVACÍ MOTOR má lepší zvuk než hybrid. Nic o turbech jsem nepsal. Nehledě na to že na zvuk auta má každý subjektivní názor.
PS: A to chlapče si příště taky odpust