Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Nissan Qashqai má na mušce i prémiová SUV

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Nissan Qashqai je na trhu přes pět let a chystá se nová generace. Pošilhává ovšem trochu výše než ta stávající.

Ač byli mnozí odborníci velmi skeptičtí, Qashqaiem se Nissan nakonec doslova trefil do černého. Nahrazení tvarově usedlé, ale technicky velmi zdařilé Almery kompaktním crossoverem bylo odvážné, ale vyplatilo se. Problémy se nevyskytly ani s jeho prazvláštním jménem. „Kočovník“ se od roku 2007 prodal jen v domovské Británii ve 160 tisících exemplářích - v tomto čísle jsou započteny i prodloužené sedmimístné modely +2.

Jaký bude nástupce? Podle britského Auto Expressu se nijak dramaticky nezmění jeho rozměry. Délka základní verze by se od aktuálních 4,33 m příliš vzdálit neměla. Totéž platí o zavazadlovém prostoru, který u stávající řady nabídne maximálních 860 l. I Qashqai s pořadovým číslem II bude mít znovu britské rodiště, konkrétně továrnu v Sunderlandu.

Základní tvary by měly vycházet ze ženevského konceptu Hi-Cross, pouze v trochu menším balení. Očekávejme tedy sportovnější vzhled s dynamickými bočními prolisy, úzké přední světlomety zasahující do masky a mohutný střešní spoiler.

Ani Nissan se nevyhýbá trendu downsizingu. Zážehová šestnáctistovka tak odejde do historie, nahradí ji turbodmychadlem přeplňovaný agregát 1,2 l s 84 kW a 190 Nm. Na 100 km jízdy si vezme zhruba 5,7 l benzinu. Turbodiesel 1,6 dCi se pochlubí 95 kW a průměrnou spotřebou nafty menší než 4,7 l/100 km.

Bude se tedy konkurence v podobě Kie Sportage, Škody Yeti a Peugeotu 3008 (byť ten je řazen také do středních MPV) muset začít znovu bát? Určitě ano. Nissanu to ale nestačí a pošilhává po německé „prémii“ v podobě Audi Q3 nebo BMW X1. Alespoň co se dojmu z interiéru týče. Doufejme, že nebude následovat také cenovou politiku těchto výrobců.

Sériovou podobu nového Qashqaie spatříme již v Ženevě 2013, ale do prodejen se dostane až na začátku roku 2014.


Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - Dinar
18. 5. 2012 07:17
Re: Prémie
Lidé, kteří kupují kvašku, nic takového nečtou, chtějí "teréňák", obrážejí autosalony a tam, kde jim dají nejlepší cenu, koupí. Jestli yeti, qushqai nebo to malé mistu například, je čistě otázka akt. ceníků, u nás v případě yetiho trochu deformace domácí značkou, v U.K. podobně s nissanem, ale mluvíme-li o Evropě jako celku, pak je to odvislé čistě od ceny.
Kvaška vypadá furt dobře, čistý nekomplikovaný design, pomohl jí fl, ale vnitřek už je hrubě za zenitem. Tohle nové, podle těch malůvek, je dle mého cesta do většího průměru než jakým je model současný, typický "mladistvě sportovní" design, jenže takhle vypadala už kuga pět let zpátky, je to takový ten asijskoamerický design, a ten momentálně nejlíp zvládá mazda. Na druhou stranu vnitřek, myslím základní tvary přístrojovky v tom konceptu, vypadá poměrně dobře, až nenisanovsky. No, a ty řeči o premii, marketing něco dělat musí, ale jak říkám, cílová skupina "teréňák do čtyř kil" se o auta nezajímá. ;-)
Avatar - Emel
17. 5. 2012 16:45
Prémie
Ale jo, to jsou jen takové marketingové kecy... prémiový interiér, auto na rozhraní vyšší střední, čtyřdveřové kupé, 1.7 na úrovni 2.0, supermainstream... vážně to nikdo nebere, ale semínko pochybnosti je zaseto a spousta lidí se chce alespoň přesvědčit o své pravdě :-).
17. 5. 2012 16:38
Re: Ilustrace
Taky si říkám.
17. 5. 2012 16:33
17.5.-19.5.
Ted ma Nissan 17.5.-19.5. Den otevrenych dveri. Sleva na Quashqai je 40 tisic.
Avatar - Jethro
17. 5. 2012 15:54
Ilustrace
Ve článku se píše o ilistracích ale ve fotogalerii je starej Qashqai. Nevíte kde se daj ty ilustrace najít? :-( :-( :-( :-( :-(