Nový Nissan Qashqai má na mušce i prémiová SUV
Ač byli mnozí odborníci velmi skeptičtí, Qashqaiem se Nissan nakonec doslova trefil do černého. Nahrazení tvarově usedlé, ale technicky velmi zdařilé Almery kompaktním crossoverem bylo odvážné, ale vyplatilo se. Problémy se nevyskytly ani s jeho prazvláštním jménem. „Kočovník“ se od roku 2007 prodal jen v domovské Británii ve 160 tisících exemplářích - v tomto čísle jsou započteny i prodloužené sedmimístné modely +2.
Jaký bude nástupce? Podle britského Auto Expressu se nijak dramaticky nezmění jeho rozměry. Délka základní verze by se od aktuálních 4,33 m příliš vzdálit neměla. Totéž platí o zavazadlovém prostoru, který u stávající řady nabídne maximálních 860 l. I Qashqai s pořadovým číslem II bude mít znovu britské rodiště, konkrétně továrnu v Sunderlandu.
Základní tvary by měly vycházet ze ženevského konceptu Hi-Cross, pouze v trochu menším balení. Očekávejme tedy sportovnější vzhled s dynamickými bočními prolisy, úzké přední světlomety zasahující do masky a mohutný střešní spoiler.
Ani Nissan se nevyhýbá trendu downsizingu. Zážehová šestnáctistovka tak odejde do historie, nahradí ji turbodmychadlem přeplňovaný agregát 1,2 l s 84 kW a 190 Nm. Na 100 km jízdy si vezme zhruba 5,7 l benzinu. Turbodiesel 1,6 dCi se pochlubí 95 kW a průměrnou spotřebou nafty menší než 4,7 l/100 km.
Bude se tedy konkurence v podobě Kie Sportage, Škody Yeti a Peugeotu 3008 (byť ten je řazen také do středních MPV) muset začít znovu bát? Určitě ano. Nissanu to ale nestačí a pošilhává po německé „prémii“ v podobě Audi Q3 nebo BMW X1. Alespoň co se dojmu z interiéru týče. Doufejme, že nebude následovat také cenovou politiku těchto výrobců.
Sériovou podobu nového Qashqaie spatříme již v Ženevě 2013, ale do prodejen se dostane až na začátku roku 2014.