Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot odhaluje nejhezčí kombík současnosti. Přivítejte shooting brake 508 SW

David Bureš
Diskuze (148)

Půl roku po premiéře nové 508 debutuje i odvozená verze 508 SW. Jestliže výchozí model je fastback, novinka se inspirovala světem shooting braků.

Krátce po zveřejnění tajuplné upoutávky Peugeot oficiálně odhaluje podobu nové generace modelu 508 SW. Debutuje několik měsíců po výchozím fastbacku a podle očekávaní se inspiroval světem shooting braků. Oficiálně představen bude na říjnovém autosalonu v Paříži, na evropských trzích do prodeje zamíří v lednu 2019.

„Po radikálním fastbacku tady máme kombi. A je stejně poutavé a úchvatné. Naše ambice udělat z Peugeotu vedoucí prémiově mainstreamovou značku se tak dobře vyvíjí,“ říká na adresu novinky šéf Peugeotu Jean-Philippe Imparato.

Video se připravuje ...

Kombíky jsou v době rostoucí popularity SUV trochu na ústupu, a tak se Peugeot rozhodl postavit novinku jinak než konkurence. 508 SW tak není tradiční praktik s možná praktickou, ale ne zcela hezkou karoserií, místo toho se chce stát objektem touhy a zkombinovat praktičnost se stylem. To se rozhodně povedlo, protože minimálně na prvních fotkách vypadá nová 508 SW prostě skvěle.

Zároveň to ale samozřejmě znamená menší zavazadelník než u jiných kombi střední třídy, jeho objem činí 530 litrů, zatímco někteří konkurenti dokážou překonat šestisetlitrovou hranici. Kvůli sportovnější siluetě je to dokonce o 30 litrů méně místa než u minulé generace. Po sklopení zadních sedadel vznikne prostor velký 1.780 litrů.

Kombík byl vyvíjen po boku fastbacku, a tak se nedočkal podivně tvarované zádě, jak to u některých kombi bývá. Rovněž byly zachovány bezrámové dveře výchozího auta, což u kombíků nebývá typické řešení.

Uvnitř samozřejmě zůstává tzv. i-Cockpit s vysoko umístěným přístrojovým štítem a maličkým volantem, Peugeot však vyzdvihuje jeho praktičnost. Do chladicí schránky před spolujezdcem se tak vejdou dvě 1,5litrové lahve, litrová lahev se pak vejde do odkládacího prostoru v předních dveřích. Konečně tu pak nechybí ani držáky na kelímky ve středovém tunelu.

S délkou 4.780 mm je jen o 30 milimetrů delší než fastback a s výškou 1.420 mm prakticky shodně vysoký. Nízká silueta tak znamená, že nová 508 SW je asi o 60 mm nižší než předchůdce.

Výbava kopíruje nabídku dříve odhaleného fastbacku. To znamená, že k dispozici jsou adaptivní full-LED světla, bezdotykové otevírání víka kufru, sedačky s certifikátem AGR a masážní funkci nabízející pět režimů nebo hudební systém Focal s 10 reproduktory. O bezpečnost se zase postará adaptivní tempomat s funkcí stop & go, noční vidění, hlídání mrtvého úhlu, udržování v jízdním pruhu, aktivní parkovací asistent a další elektroničtí pomocníci.

Také motory jsou převzaty z výchozího auta. Na straně benzinových agregátů je tu tak 1.6 PureTech ve verzích se 132 kW a 165 kW, turbodiesely zastupuje patnáctistovka s 95 kW a dvoulitr ve variantách s 118 kW a 132 kW. Pouze 95kW vznětový motor 1.5 BlueHDi je kombinován s manuálem, zbytek jednotek se spoléhá na osmistupňový automat. V druhé polovině roku 2019 nabídku doplní plug-in hybrid s bateriemi pod zadními sedadly, které vozu umožní ujet až 50 kilometrů v elektrickém režimu.

David Bureš
Diskuze (148)
Avatar - Emel
8. 6. 2018 14:10
Re: Nejhezčí kombi
Myslím, že převaha Insi bude větší v naftě, tam by to asi bylo celkem jednoznačné... pokud nepotřebuješ prostornost Superbu, ten kufr u Insi GS fakt není nic moc a kombík se mi nelíbí.

V těch benzínech je vidět, že 2.0TSI je lepší motor a že ten 8st. Aisin je laděný spíš na pohodu... což samo o sobě sice není chyba, ale ve finále rozdíl 1.5s v 0-100 je propastný a spotřeba TSI je taky lepší. Pro mě je hnací řetězec asi to nejpodstatnější na autě, takže bych při stejné ceně mírně favorizoval Superb.
8. 6. 2018 13:53
Re: oplastovaný a zvýšený?
Přestali dělat i tu hybridní naftovou verzi minulé 508, kdy je zadní náprava poháněna elektromotorem. Důvod? Takřka nulový zájem zákazníků... :-O :-O :-O
7. 6. 2018 14:42
Re: Nejhezčí kombi
No ve skutecnosti na body vyhrala Ins hlavne diky brzdam (32,7 vs 36,9 - zahrate).
A proto, ze i pres deficit 20k je na okruhu rychlejsi.

Podle me, kdyz chces jezdit jen na dalnici, bude rychlejsi Superb - v primce.
No a samozrejme ma Sup vetsi kufr :-)
Jinak je podle me Ins lepsi auto. Minimalne jako GSi.
7. 6. 2018 10:29
Re: I-cockpit
Ale ja tomu rozumiem, akurat jediny rozdiel medzi F1 a zavodnym rally specialom voci seriovemu autu je len to, ze ten special ma skoro rovnaku karoseriu - tj len dizajnom, vsetky creva su aj tak ine, takze prirovnavat zavodne auto s beznou seriovkou, ktora ide do premavky (a naopak special casto do beznej premavky nemoze) je uplne scestne - to je to, na co poukazuje aj traveldrive rovnako ako ja a niektori nie a nie pochopit.
Avatar - miromen
7. 6. 2018 10:24
Re: I-cockpit
Webpaja tim chtěl zřejmě řict to, že bylo zapotřebi většich uprav kokpitu a zřejmě i technickych než u jinych značek tak aby se docililo potřebne ergonomie k dosaženi co nejlepšich jezdeckych vykonu. Nedělam si iluze o tom, že by realně nějake větši procento řidiču jezdilo ergonomicky podle nějakych zakonitosti či v nějakych jejich tolerancich. Ale zase těch co maji třeba volant v klině nebude mnoho tedy pokud to pravě nebude majitel nějakeho toho peugeotu, kde to k tomu bohužel dost vybizi.
A co se tyče F1 tak nejsi prvni kdo to k ni přirovnava stejně tak opačny otačkoměr u AM.
Snad ti musi byt jasne, že F1 je na hony vzdalena běžnym autum. Pokud si někdy F1 viděl tak určitě i to jak se piloti do kokpitu soukaji s tim, že volant je nandavaci, proč asi. A třeba takova rychlost převodu řizeni u F1 bude na hony vzdalena od běžnych aut.