Poprvé za volantem Lexusu LC: Luxusní kupé nás hodně překvapilo!
U nového luxusního kupé od Lexusu máme po pár kilometrech pocit, že jej konstruktéři navrhovali bez všetečných zásahů ze stran marketérů a firemních ekonomů. To už se dnes nevidí.
Zástupci prémiové odnože automobilky Toyota nové kupé berou jako gran turismo. Proti konkurentům v podobě pomalu se loučícího BMW řady 6 nebo Mercedesu třídy S kupé je ale uvnitř Lexusu LC málo místa. Pracoviště řidiče je příjemně stísněné, spolujezdec si už musí dávat pozor na masivní držadlo na středovém tunelu, jež ubírá pár centimetrů. A zadní sedadla jsou spíš provizorní. Běžně urostlý člověk si totiž za sebe prakticky nesedne. Tomu ovšem odpovídá proklamovaná koncepce 2 + 2. Příliš nepotěší ani zavazadelník, jenž u osmiválcové verze pobere jen 192 litrů, u hybridu ještě o 25 l méně. V praxi tak dozadu nacpete maximálně dvě palubní zavazadla standardních rozměrů a příruční tašku. Novinka nám tak spíš připomíná křížence GT se sporťákem.
Emoce u Lexusu?
Vůz postavený na nové platformě GA-L (Global Architecture-Luxury), již sdílí s podobně čerstvým sedanem LS, vychází z krásného konceptu LF-LC z roku 2012. Už jen samotný design vyvolává pozitivní pocity, které umocňuje použitá technika. Vedle hybridní varianty s atmosférickým šestiválcem 3,5 l totiž můžeme sáhnout po pětilitrovém osmiválci bez turbodmychadla, který známe třeba z modelů RC F či GS F. Hned po startu agregát krásně bublá do koncovek výfuků a láká k rychlým přesunům po dálnici. Na nich nás překvapila nízká hladina hluku od motoru, naopak třeba utlumení kol by mohlo být lepší. Moc se nám líbí membrána přivádějící zvuk motoru do kabiny. Pokud přišlápnete plynový pedál, můžete si vychutnávat hutnou symfonii osmi válců, kterou pro jistotu podporuje salva z dvojice rour výfuku.
Technické údaje | 500h | 500 |
Motor | 3.5 V6 + elektro | 5.0 V8 |
Výkon (kW při ot./min) | 220/6600 + 132 | 351/7100 |
Točivý moment (N.m při ot./min) | 348/4900 + 300 | 540/4800 |
Převodovka | 10 AT | |
Poháněná | kola zadní | |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 | 270 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 4,7 | 4,4 |
Normovaná spotřeba (l/100 km) | 6,4 | 11,5 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1985 | 1935 |
Vnější rozměry, rozvor (mm) | 4770 x 1920 x 1345, 2870 |
Zážehová jednotka s označením 2UR-GSE o výkonu 351 kW má kvůli atmosférickému plnění trochu hluchý spodek. Při plné akceleraci nás tedy do sedadel nezatlačí s takovou razancí jako třeba sekvenčně přeplňovaný šestiválec z BMW M4 Coupé nebo nové biturbo 2.9 V6 v Audi RS5 Coupé.
Zrychlování je ovšem lineárnější a ani ve vyšších otáčkách nás neděsí masivní příliv newtonmetrů putujících výhradně na zadní kola. Sílu tedy můžeme dávkovat předvídatelněji, což se hodí třeba na klikatých silnicích.
Na nich oceníme na poměry Lexusu přesně řízení. Proti jalové odezvě ostatních modelů značky se jedná o velký skok kupředu. Informací od předních kol sice neputují gigabity, jistou představu o jejich práci ovšem máme. Také je řízení příjemně tuhé a například při jízdě na dálnici i trochu strmé. Dynamika je i navzdory vlažnějšímu nástupu parádní. Na německé dálnici jsme nízké kupé rozjeli až na tachometrových 286 km/h a vysloužili si uznání i od místního motorkáře, který se nám během chvíle ztratil ze zpětného zrcátka. Pochvalu zasluhuje také spotřeba. S lehkou nohou nám palubní počítač ukazoval hodnoty lehce nad 9 l, při trhání rychlostních rekordů se odběr vyšplhal téměř na 16 litrů.
Ceník | LC 500h, LC 500 |
Luxury | 2 790 000 Kč |
Luxury Top | 2 890 000 Kč |
Sport | 2 890 000 Kč |
Sport Top | 2 990 000 Kč |
Sport+ | 3 130 000 Kč |
Rozverný hybrid
Nakonec usedáme také za volant hybridní verze LC 500h se systémovým výkonem 264 kW. Slibujeme si od ní hlavně pohodovou jízdu. Jaké je ale překvapení, když je v prvních zatáčkách přetáčivější než jinak velmi jistý osmiválec. Stačí málo a pneumatiky pískají jako fotbalový rozhodčí při derby. A zadní část roztancujeme nijak zvlášť agresivním přidáním plynu. Na první pohled je tedy hybrid zábavnější a také lépe splňuje kritéria kategorie GT: má o něco málo komfortnější podvozek a utlumenější, avšak velmi příjemný zvukový projev. Přitom stojí na chlup stejně jako výkonnější LC 500, jež je v objednávkách v Česku zatím úspěšnější (cca 70 : 30 %). Chybu ovšem neuděláte ani s jednou variantou. Obě nabízejí velkou dávku emocí, na které jsme u Lexusu dosud nebyli zvyklí.
Plusy
- Zvuk obou motorů
- Relativně přesné řízení
- Vynikající brzdy
- Nízká spotřeba při klidné jízdě
Minusy
- Stísněná kabina a slabší přepravní kapacita
- Komplikované ovládání multimédií