3.9. 2017 Svět motorů

Poprvé za volantem Lexusu LC: Luxusní kupé nás hodně překvapilo!

 

U nového luxusního kupé od Lexusu máme po pár kilometrech pocit, že jej konstruktéři navrhovali bez všetečných zásahů ze stran marketérů a firemních ekonomů. To už se dnes nevidí.

Zástupci prémiové odnože automobilky Toyota nové kupé berou jako gran turismo. Proti konkurentům v podobě pomalu se loučícího BMW řady 6 nebo Mercedesu třídy S kupé je ale uvnitř Lexusu LC málo místa. Pracoviště řidiče je příjemně stísněné, spolujezdec si už musí dávat pozor na masivní držadlo na středovém tunelu, jež ubírá pár centimetrů. A zadní sedadla jsou spíš provizorní. Běžně urostlý člověk si totiž za sebe prakticky nesedne. Tomu ovšem odpovídá proklamovaná koncepce 2 + 2. Příliš nepotěší ani zavazadelník, jenž u osmiválcové verze pobere jen 192 litrů, u hybridu ještě o 25 l méně. V praxi tak dozadu nacpete maximálně dvě palubní zavazadla standardních rozměrů a příruční tašku. Novinka nám tak spíš připomíná křížence GT se sporťákem.

Video

Emoce u Lexusu?

Vůz postavený na nové platformě GA-L (Global Architecture-Luxury), již sdílí s podobně čerstvým sedanem LS, vychází z krásného konceptu LF-LC z roku 2012. Už jen samotný design vyvolává pozitivní pocity, které umocňuje použitá technika. Vedle hybridní varianty s atmosférickým šestiválcem 3,5 l totiž můžeme sáhnout po pětilitrovém osmiválci bez turbodmychadla, který známe třeba z modelů RC F či GS F. Hned po startu agregát krásně bublá do koncovek výfuků a láká k rychlým přesunům po dálnici. Na nich nás překvapila nízká hladina hluku od motoru, naopak třeba utlumení kol by mohlo být lepší. Moc se nám líbí membrána přivádějící zvuk motoru do kabiny. Pokud přišlápnete plynový pedál, můžete si vychutnávat hutnou symfonii osmi válců, kterou pro jistotu podporuje salva z dvojice rour výfuku.

Technické údaje 500h 500
Motor 3.5 V6 + elektro 5.0 V8
Výkon (kW při ot./min) 220/6600 + 132 351/7100
Točivý moment (N.m při ot./min) 348/4900 + 300 540/4800
Převodovka10 AT
Poháněná kola zadní
Nejvyšší rychlost (km/h) 250 270
Zrychlení 0-100 km/h (s) 4,7 4,4
Normovaná spotřeba (l/100 km) 6,4 11,5
Pohotovostní hmotnost (kg) 1985 1935
Vnější rozměry, rozvor (mm) 4770 x 1920 x 1345, 2870

Zážehová jednotka s označením 2UR-GSE o výkonu 351 kW má kvůli atmosférickému plnění trochu hluchý spodek. Při plné akceleraci nás tedy do sedadel nezatlačí s takovou razancí jako třeba sekvenčně přeplňovaný šestiválec z BMW M4 Coupé nebo nové biturbo 2.9 V6 v Audi RS5 Coupé. Zrychlování je ovšem lineárnější a ani ve vyšších otáčkách nás neděsí masivní příliv newtonmetrů putujících výhradně na zadní kola. Sílu tedy můžeme dávkovat předvídatelněji, což se hodí třeba na klikatých silnicích.

Lexus LC 500h poprvé na vlastní oči: Hybridní kupé má čtyřstupňový automat!

Na nich oceníme na poměry Lexusu přesně řízení. Proti jalové odezvě ostatních modelů značky se jedná o velký skok kupředu. Informací od předních kol sice neputují gigabity, jistou představu o jejich práci ovšem máme. Také je řízení příjemně tuhé a například při jízdě na dálnici i trochu strmé. Dynamika je i navzdory vlažnějšímu nástupu parádní. Na německé dálnici jsme nízké kupé rozjeli až na tachometrových 286 km/h a vysloužili si uznání i od místního motorkáře, který se nám během chvíle ztratil ze zpětného zrcátka. Pochvalu zasluhuje také spotřeba. S lehkou nohou nám palubní počítač ukazoval hodnoty lehce nad 9 l, při trhání rychlostních rekordů se odběr vyšplhal téměř na 16 litrů.

CeníkLC 500h, LC 500
Luxury 2 790 000 Kč
Luxury Top 2 890 000 Kč
Sport 2 890 000 Kč
Sport Top 2 990 000 Kč
Sport+ 3 130 000 Kč

Rozverný hybrid

Nakonec usedáme také za volant hybridní verze LC 500h se systémovým výkonem 264 kW. Slibujeme si od ní hlavně pohodovou jízdu. Jaké je ale překvapení, když je v prvních zatáčkách přetáčivější než jinak velmi jistý osmiválec. Stačí málo a pneumatiky pískají jako fotbalový rozhodčí při derby. A zadní část roztancujeme nijak zvlášť agresivním přidáním plynu. Na první pohled je tedy hybrid zábavnější a také lépe splňuje kritéria kategorie GT: má o něco málo komfortnější podvozek a utlumenější, avšak velmi příjemný zvukový projev. Přitom stojí na chlup stejně jako výkonnější LC 500, jež je v objednávkách v Česku zatím úspěšnější (cca 70 : 30 %). Chybu ovšem neuděláte ani s jednou variantou. Obě nabízejí velkou dávku emocí, na které jsme u Lexusu dosud nebyli zvyklí.

Plusy

  • Zvuk obou motorů
  • Relativně přesné řízení
  • Vynikající brzdy
  • Nízká spotřeba při klidné jízdě

Minusy

  • Stísněná kabina a slabší přepravní kapacita
  • Komplikované ovládání multimédií

Autor: Ondřej Šámal

Spolupracujeme s TipCars.com
Vedení ČEZ chce odměny z loňského zisku, tři roky je nedostalo Vedení ČEZ chce odměny z loňského zisku, tři roky je nedostalo

Vedení energetické společnosti ČEZ navrhuje červnové…

Stát si bude více půjčovat od lidí. Ti budou moci kupovat dluhopisy kdykoliv Stát si bude více půjčovat od lidí. Ti budou moci kupovat dluhopisy kdykoliv

Úrok požadovaný velkými hráči za půjčku Česku začíná být…

Sony koupí kontrolní podíl ve vydavatelství EMI. Japonský gigant utratí miliardy dolarů Sony koupí kontrolní podíl ve vydavatelství EMI. Japonský gigant utratí miliardy dolarů

Japonský technologický a zábavní gigant Sony se dohodl na…

KLDR začne s likvidací své jaderné střelnice. Do země přijeli zahraniční novináři KLDR začne s likvidací své jaderné střelnice. Do země přijeli zahraniční novináři

Do Severní Koreje přicestovala malá skupina zahraničních…

 
 

Přidat názorDiskuse: Poprvé za volantem Lexusu LC: Luxusní kupé…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 



Proč má nejlepší auto roku nejdebilnější infotainment? Protože Lexus… Proč má nejlepší auto roku nejdebilnější infotainment? Protože Lexus…

Malá ochutnávka, co vás čeká příští týden. Test…

Lexus začal vyrábět kupé LC pro evropský trh. V rodišti božského LFA Lexus začal vyrábět kupé LC pro evropský trh. V rodišti božského LFA

Továrna, ve které se vyráběl supersport LFA, byla k…

 



 
Automobilová „černá skříňka“: Věděli jste, že ji má i vaše auto?

Automobilová „černá skříňka“: Věděli jste, že ji má i vaše auto?

Dnes 08:00

O černých skříňkách známých z letadel se stále častěji mluví i v souvislosti s auty. Věděli jste, že už se dnes používají?




Blesk.cz

Khamoro oslaví 20 let: Nabídne romskou módní přehlídku i koncerty

Khamoro oslaví 20 let: Nabídne romskou módní…

Romský festival Khamoro letos slaví jubilejní 20. rok působení v Česku. Letošní ročník nabídne jako každoročně…

Cyklistická sezona začíná. Nezapomeňte na správnou výbavu!

Cyklistická sezona začíná. Nezapomeňte na správnou výbavu!

Léto je už v podstatě opět tady. S jeho příchodem se můžeme těšit i na pohodové dlouhé večery a výlety plné…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Sledujte fotbalové přestupy, jednání i spekulace ONLINE na iSport.cz.

 

Reflex.cz

Maturitní katastrofa: Z matematiky měla téměř půlka studentů čtyřku nebo pětku, brzy přitom bude povinná

Maturitní katastrofa: Z matematiky měla téměř půlka…

V minulém týdnu dorazily do škol výsledky didaktických testů státní maturity. Celkové statistiky zatím CERMAT…

Jsme, jaké jsme: Fotografie stoletých žen, které promlouvají o vlastní kráse

Jsme, jaké jsme: Fotografie stoletých žen, které…

Ženy často touží splňovat standardy krásy, i když je jim více než 100 let. Dokumentární fotografka Arianne…