3.9. 2017 Svět motorů

Poprvé za volantem Lexusu LC: Luxusní kupé nás hodně překvapilo!

 

U nového luxusního kupé od Lexusu máme po pár kilometrech pocit, že jej konstruktéři navrhovali bez všetečných zásahů ze stran marketérů a firemních ekonomů. To už se dnes nevidí.

Zástupci prémiové odnože automobilky Toyota nové kupé berou jako gran turismo. Proti konkurentům v podobě pomalu se loučícího BMW řady 6 nebo Mercedesu třídy S kupé je ale uvnitř Lexusu LC málo místa. Pracoviště řidiče je příjemně stísněné, spolujezdec si už musí dávat pozor na masivní držadlo na středovém tunelu, jež ubírá pár centimetrů. A zadní sedadla jsou spíš provizorní. Běžně urostlý člověk si totiž za sebe prakticky nesedne. Tomu ovšem odpovídá proklamovaná koncepce 2 + 2. Příliš nepotěší ani zavazadelník, jenž u osmiválcové verze pobere jen 192 litrů, u hybridu ještě o 25 l méně. V praxi tak dozadu nacpete maximálně dvě palubní zavazadla standardních rozměrů a příruční tašku. Novinka nám tak spíš připomíná křížence GT se sporťákem.

Video

Emoce u Lexusu?

Vůz postavený na nové platformě GA-L (Global Architecture-Luxury), již sdílí s podobně čerstvým sedanem LS, vychází z krásného konceptu LF-LC z roku 2012. Už jen samotný design vyvolává pozitivní pocity, které umocňuje použitá technika. Vedle hybridní varianty s atmosférickým šestiválcem 3,5 l totiž můžeme sáhnout po pětilitrovém osmiválci bez turbodmychadla, který známe třeba z modelů RC F či GS F. Hned po startu agregát krásně bublá do koncovek výfuků a láká k rychlým přesunům po dálnici. Na nich nás překvapila nízká hladina hluku od motoru, naopak třeba utlumení kol by mohlo být lepší. Moc se nám líbí membrána přivádějící zvuk motoru do kabiny. Pokud přišlápnete plynový pedál, můžete si vychutnávat hutnou symfonii osmi válců, kterou pro jistotu podporuje salva z dvojice rour výfuku.

Technické údaje 500h 500
Motor 3.5 V6 + elektro 5.0 V8
Výkon (kW při ot./min) 220/6600 + 132 351/7100
Točivý moment (N.m při ot./min) 348/4900 + 300 540/4800
Převodovka10 AT
Poháněná kola zadní
Nejvyšší rychlost (km/h) 250 270
Zrychlení 0-100 km/h (s) 4,7 4,4
Normovaná spotřeba (l/100 km) 6,4 11,5
Pohotovostní hmotnost (kg) 1985 1935
Vnější rozměry, rozvor (mm) 4770 x 1920 x 1345, 2870

Zážehová jednotka s označením 2UR-GSE o výkonu 351 kW má kvůli atmosférickému plnění trochu hluchý spodek. Při plné akceleraci nás tedy do sedadel nezatlačí s takovou razancí jako třeba sekvenčně přeplňovaný šestiválec z BMW M4 Coupé nebo nové biturbo 2.9 V6 v Audi RS5 Coupé. Zrychlování je ovšem lineárnější a ani ve vyšších otáčkách nás neděsí masivní příliv newtonmetrů putujících výhradně na zadní kola. Sílu tedy můžeme dávkovat předvídatelněji, což se hodí třeba na klikatých silnicích.

Lexus LC 500h poprvé na vlastní oči: Hybridní kupé má čtyřstupňový automat!

Na nich oceníme na poměry Lexusu přesně řízení. Proti jalové odezvě ostatních modelů značky se jedná o velký skok kupředu. Informací od předních kol sice neputují gigabity, jistou představu o jejich práci ovšem máme. Také je řízení příjemně tuhé a například při jízdě na dálnici i trochu strmé. Dynamika je i navzdory vlažnějšímu nástupu parádní. Na německé dálnici jsme nízké kupé rozjeli až na tachometrových 286 km/h a vysloužili si uznání i od místního motorkáře, který se nám během chvíle ztratil ze zpětného zrcátka. Pochvalu zasluhuje také spotřeba. S lehkou nohou nám palubní počítač ukazoval hodnoty lehce nad 9 l, při trhání rychlostních rekordů se odběr vyšplhal téměř na 16 litrů.

CeníkLC 500h, LC 500
Luxury 2 790 000 Kč
Luxury Top 2 890 000 Kč
Sport 2 890 000 Kč
Sport Top 2 990 000 Kč
Sport+ 3 130 000 Kč

Rozverný hybrid

Nakonec usedáme také za volant hybridní verze LC 500h se systémovým výkonem 264 kW. Slibujeme si od ní hlavně pohodovou jízdu. Jaké je ale překvapení, když je v prvních zatáčkách přetáčivější než jinak velmi jistý osmiválec. Stačí málo a pneumatiky pískají jako fotbalový rozhodčí při derby. A zadní část roztancujeme nijak zvlášť agresivním přidáním plynu. Na první pohled je tedy hybrid zábavnější a také lépe splňuje kritéria kategorie GT: má o něco málo komfortnější podvozek a utlumenější, avšak velmi příjemný zvukový projev. Přitom stojí na chlup stejně jako výkonnější LC 500, jež je v objednávkách v Česku zatím úspěšnější (cca 70 : 30 %). Chybu ovšem neuděláte ani s jednou variantou. Obě nabízejí velkou dávku emocí, na které jsme u Lexusu dosud nebyli zvyklí.

Plusy

  • Zvuk obou motorů
  • Relativně přesné řízení
  • Vynikající brzdy
  • Nízká spotřeba při klidné jízdě

Minusy

  • Stísněná kabina a slabší přepravní kapacita
  • Komplikované ovládání multimédií

Autor: Ondřej Šámal

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Nestlé prodává část svých aktivit  Ferreru za desítky miliard korun Nestlé prodává část svých aktivit Ferreru za desítky miliard korun

Švýcarská potravinářská skupina Nestlé se dohodla, že…

Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné

Investice do IT v loňském roce rostly, firmy za ně…

Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty

Ve střední Evropě vydělává člověk na průměrný byt nejdéle…

OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje

Příjemné podnebí, koloniální architektura kontrastující s…

 
 

Přidat názorDiskuse: Poprvé za volantem Lexusu LC: Luxusní kupé…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Proč má nejlepší auto roku nejdebilnější infotainment? Protože Lexus… Proč má nejlepší auto roku nejdebilnější infotainment? Protože Lexus…

Malá ochutnávka, co vás čeká příští týden. Test…

Lexus začal vyrábět kupé LC pro evropský trh. V rodišti božského LFA Lexus začal vyrábět kupé LC pro evropský trh. V rodišti božského LFA

Továrna, ve které se vyráběl supersport LFA, byla k…

 



 
Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Včera

Značku BMW si s pick-upy obvykle nespojíme, a přece pár takových aut vzniklo. Vedle děl z Mnichova jedno navrhlo slavné studio Bertone.




Blesk.cz

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci po zadržení Terezy (21)?

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci…

Opravdu nevěděla, že má v kufru devět kilo heroinu, nebo šlo o zkušenou pašeračku? V případě Češky Terezy (21)…

Smrt zpěvačky Dolores O´Riordan (†46) z The Cranberries: Policie konečně promluvila

Smrt zpěvačky Dolores O´Riordan (†46) z The…

Svět obletěla nečekaná a velmi smutná zpráva. Ve velmi mladém věku zemřela zpěvačka skupiny The Cranberries…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Excesy na Australian Open: Bez banánů nehraju! Počítám už jen miliony

Excesy na Australian Open: Bez banánů nehraju!…

Konečně se fanoušci dočkali. První grandslamový turnaj roku Australian Open se rozjel naplno. A nuda to rozhodně…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Babišův pokus o státní převrat nevyšel

Karel Steigerwald: Babišův pokus o státní převrat nevyšel

Ano, jako státní převrat se dá pokus ANO o menšinovou vládu chápat. Strana, která ve volbách získala 29 procent…

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…