28.5. 2015 Jan Mička Jan Mička

Produkční Renault Eolab je hotov, trh pro něj ale není připraven

 

Plug-in hybridní koncept Renault Eolab se stal jednou z hvězd loňského autosalonu v Paříži. Produkční verze je prý připravená, v prodeji se ale jen tak neobjeví.

Na koncept Renault Eolab si z loňského autosalonu v Paříži jistě dobře vzpomínáte. Tvary karoserie trochu připomínají Clio, celkové vzezření ale netají velký důraz na snížení aerodynamických odporů. Jedná se o plug-in hybrid, konkrétně první model takového ražení od Renaultu, který má díky litrové spotřebě paliva na sto kilometrů pomoci značce splnit drsná evropská nařízení ohledně emisí.

Od začátku bylo jasné, že Renault nevyvíjí takový automobil jen tak pro nic za nic. Že je s ním ale v tuto dobu bude až tak daleko, nikdo netušil. Když jsme totiž na podzim loňského roku vyrazili do Francie za účelem první krátké projížďky, řídili jsme jediný plně funkční prototyp s cenou v řádu milionů korun. Někdo by řekl, že přerod v produkční verzi zabere ještě spoustu let, opak je ale pravdou – Renault Eolab je hotov a pouze čeká na správnou chvíli, kdy bude nejlepší vyrazit mezi lidi. Ta zřejmě nastane někdy kolem roku 2020.

Renault Eolab: Jízdní dojmy z Francie

Za překvapivým tvrzením stojí Jérôme Stoll, člen výkonného výboru, ředitel pro výkonnost a obchodní ředitel Skupiny Renault, který jej vyřknul na výroční valné hromadě koncem minulého měsíce. Pokud by ale Renault vyrukoval s produkčním plug-in hybridem v současné době, pravděpodobně by splakal nad výdělkem, protože evropský trh pro něj ještě není připraven. Automobily podobné koncepce ještě nemají zavedenou tradici, což nepředstavuje dobré podmínky pro rozjetí masové výroby, která by snížila cenu automobilu.

Nedá se očekávat, že by sériový Renault Eolab maximálně těžil z materiálů jako je hliník, hořčík, a kompozity, ze kterých je vyroben výstavní koncept. V rámci zachování rozumné ceny bude pravděpodobně přistoupeno ke kompromisům, pohotovostní hmotnost se přehoupne přes tunu (koncept váží 955 kilogramů), a poroste také spotřeba. Pro úplnost dodáme, že koncept pohání elektromotor o výkonu 50 kW a tříválcový turbomotor TCe z Clia, což stačí k tomu, aby se rozjel až na 160 km/h.

Renault Eolab Concept: Se spotřebou 1 l na 100 km

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo…

Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí

Elektronizace zdravotnictví vázne. Poslanci uvažují…

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

 
Zdroj: Autonews.com
 

Přidat názorDiskuse: Produkční Renault Eolab je hotov, trh pro…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na otravu alkoholem

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na…

Přibližně čtvrtina mužů a pět procent žen pije v Česku pravidelně přes míru. Akutní otrava alkoholem ale nehrozí…

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Barťákem je samozřejmě myšlen jedinečný filmový a divadelní herec, také producent a ředitel Mezinárodního…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…