reklama


28.5. 2015 Jan Mička Jan Mička

Produkční Renault Eolab je hotov, trh pro něj ale není připraven

 

Plug-in hybridní koncept Renault Eolab se stal jednou z hvězd loňského autosalonu v Paříži. Produkční verze je prý připravená, v prodeji se ale jen tak neobjeví.

Na koncept Renault Eolab si z loňského autosalonu v Paříži jistě dobře vzpomínáte. Tvary karoserie trochu připomínají Clio, celkové vzezření ale netají velký důraz na snížení aerodynamických odporů. Jedná se o plug-in hybrid, konkrétně první model takového ražení od Renaultu, který má díky litrové spotřebě paliva na sto kilometrů pomoci značce splnit drsná evropská nařízení ohledně emisí.

Od začátku bylo jasné, že Renault nevyvíjí takový automobil jen tak pro nic za nic. Že je s ním ale v tuto dobu bude až tak daleko, nikdo netušil. Když jsme totiž na podzim loňského roku vyrazili do Francie za účelem první krátké projížďky, řídili jsme jediný plně funkční prototyp s cenou v řádu milionů korun. Někdo by řekl, že přerod v produkční verzi zabere ještě spoustu let, opak je ale pravdou – Renault Eolab je hotov a pouze čeká na správnou chvíli, kdy bude nejlepší vyrazit mezi lidi. Ta zřejmě nastane někdy kolem roku 2020.

Renault Eolab: Jízdní dojmy z Francie

Za překvapivým tvrzením stojí Jérôme Stoll, člen výkonného výboru, ředitel pro výkonnost a obchodní ředitel Skupiny Renault, který jej vyřknul na výroční valné hromadě koncem minulého měsíce. Pokud by ale Renault vyrukoval s produkčním plug-in hybridem v současné době, pravděpodobně by splakal nad výdělkem, protože evropský trh pro něj ještě není připraven. Automobily podobné koncepce ještě nemají zavedenou tradici, což nepředstavuje dobré podmínky pro rozjetí masové výroby, která by snížila cenu automobilu.

Nedá se očekávat, že by sériový Renault Eolab maximálně těžil z materiálů jako je hliník, hořčík, a kompozity, ze kterých je vyroben výstavní koncept. V rámci zachování rozumné ceny bude pravděpodobně přistoupeno ke kompromisům, pohotovostní hmotnost se přehoupne přes tunu (koncept váží 955 kilogramů), a poroste také spotřeba. Pro úplnost dodáme, že koncept pohání elektromotor o výkonu 50 kW a tříválcový turbomotor TCe z Clia, což stačí k tomu, aby se rozjel až na 160 km/h.

Renault Eolab Concept: Se spotřebou 1 l na 100 km

Spolupracujeme s TipCars.com
Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
Zdroj: Autonews.com
 

Přidat názorDiskuse: Produkční Renault Eolab je hotov, trh pro…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

Týden Františky: Halucinace na plese prezidenta, spory o výchovu a poptávka po tragédiích

Týden Františky: Halucinace na plese prezidenta,…

Pan Miloš Zeman spolu s chotí Ivanou opět na Hradě uspořádal charitativní bál. Na plese po inauguraci tančil i…

 

iSport.cz

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve Spartě se dere do sestavy

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve…

Jsem zpátky a musíte se mnou počítat! Tiémoko Konaté vyslal sparťanské obci jasný vzkaz. V sobotní přípravě s…

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila penalta, Chelsea slaví

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila…

Fotbalisté mistrovského Leicesteru se topí v krizi. Na hřišti Southamptonu prohráli 0:3 a ztratili body v šestém…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama