Renault Trucks: Nový design nejen pro nižší spotřebu

 

V červnu představila společnost Renault Trucks zcela novou generaci všech svých modelových řad a nyní mírně odhaluje vývoj jejich designu.

V jarních měsících letošního roku společnost Renault Trucks oznámila příchod zásadních novinek do své nabídky a v polovině června odhalila čtveřici modelový řad. Nejmenší z nich je rozvážková řada D, zatímco pro dálkovou dopravu je určena řada T a pro stavebnictví je k dispozici řada C a těžká řada K.

První skicy designu nové modelové řady Renault Trucks spatřily světlo světa v roce 2006 v designovém ateliéru výrobce pod taktovkou Hervé Bertranda a definitivní podoba designu byla vytvořena před třemi roky.

Ředitel designu Hervé Bertrand a jeho tým se na počátku vývoje rozhodli hledat inspiraci ve světě osobních automobilů. S výsledky, ale nebyli spokojeni. Jedním z důvodů byla skutečnost, že generační výměny u osobních vozů probíhají ve stále kratších cyklech a s tím souvisí i neustále změny ve vývoji jejich designu.

Cílem designérů při navrhování vzhledu nové modelové řady bylo dosažení trvalého a nadčasového designu. Inspirací pro ně byly různé oblasti průmyslu a řada produktů symbolizujících efektivitu. Mezi těmito inspirativními zdroji byl například fotoaparát Leica nebo populární nůž Opinel, který se vyznačuje jednoduchostí a účelností svého provedení.

Následně došlo i na inspiraci detaily z osobních vozů, ale tentokrát se jednalo spíše o některé obecné prvky používané v první polovině dvacátého století, mezi které patřily například palivové nádrže odhalené zrakům kolemjdoucích. Hervé Bertrand k tomu řekl, že v tomto provedení sloužily výhradně k naplnění své funkce a tým designérů Renault Trucks jen přenesl jejich styl do světa nákladních vozidel.

Koncepce nákladního vozidla coby maximálně efektivního pracovního nástroje se z hlediska designu nejvíce projevuje na kabině, která musí vykazovat co možná nejlepší hodnotu Cx. Při navrhování vzhledu byl proto samozřejmě brán ohled na snižování spotřeby paliva a s tím související aerodynamické vlastnosti vozidla.

Pro jejich zlepšení bylo zvoleno zkosené čelní sklo a sloupek A se sklonem 12°. Hrany vedené po bočních stranách kabiny a profilované světlomety taktéž přispívají ke snižování spotřeby paliva. Všechna zvažovaná řešení byla ověřována zkouškami v aerodynamickém tunelu.

Interiér kabiny je rozdělen do dvou různých oddílů. První z nich je určen k řízení, zatímco druhý je věnován odpočinku. Renault Trucks uvádí, že samotné řízení nezabírá ani polovinu z celkového času, který řidič stráví ve svém kamionu. Ve zbývajícím čase spí, jí, pije nebo telefonuje.

Stejně jako u exteriéru, u něhož byl kladen důraz na odolnost, se i provedení interiéru řídilo stejnou myšlenkou. S ohledem na to, kolik času tráví řidič v kabině svého vozidla, byly vybírány barvy, které jej nebudou unavovat. Proto byly zvoleny převážně odstíny černé a šedé, které neunavují oči.

Do projektu vývoje čtyř modelových řad bylo investováno více než 2 miliardy euro a společnost Renault Trucks prováděla nejpřísnější testování v celé své historii. Vývoj nových vozidel probíhal sedm let a první prototypy vyjely již v roce 2008. Od té doby do letošního roku vzniklo 500 zkušebních vozů, s nimiž bylo najeto 10 milionů kilometrů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům

Elektronická evidence tržeb (EET) půl roku po zavedení…

 
Zdroj: Renault Trucks

Štítky Renault Trucks Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Online: Velká cena Monaka 2017

Online: Velká cena Monaka 2017

Dnes 13:30

V ulicích Monte Carla se jede jeden z klenotů sezóny formule 1, Velká cena Monaka. Šestý závod sezóny sledujeme v online reportáži.




Blesk.cz

Je to tam! Monika Bagárová (22) konečně odmaturovala

Je to tam! Monika Bagárová (22) konečně odmaturovala

Krásná zpěvačka Monika Bagárová (22) to má konečně za sebou. Střední školu završila maturitou a teď už může…

Jedna z tváří projektu »Století« Hana Fejfarová (106): „Vyměnila jsem vilu za štrůdl.“

Jedna z tváří projektu »Století« Hana Fejfarová…

V roce 1911, kdy se narodila Marie Hana Fejfarová, uskutečnil Jan Kašpar historický první dálkový let v Čechách…

 

iSport.cz

Šampion Synek znovu kraluje! V Račicích slaví čtvrtý titul mistra Evropy

Šampion Synek znovu kraluje! V Račicích slaví čtvrtý…

Ondřej Synek se stal v Račicích počtvrté v kariéře mistrem Evropy na skifu. Ve finále zvítězil před obhájcem…

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v češtině, pak šli mistři do klubu

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v…

Po osmi letech ligový titul? To se musí řádně oslavit! Fotbalisté Slavie a jejich fanoušci to názorně ukázali.…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…