Renault Trucks: Nový design nejen pro nižší spotřebu

 

V červnu představila společnost Renault Trucks zcela novou generaci všech svých modelových řad a nyní mírně odhaluje vývoj jejich designu.

V jarních měsících letošního roku společnost Renault Trucks oznámila příchod zásadních novinek do své nabídky a v polovině června odhalila čtveřici modelový řad. Nejmenší z nich je rozvážková řada D, zatímco pro dálkovou dopravu je určena řada T a pro stavebnictví je k dispozici řada C a těžká řada K.

První skicy designu nové modelové řady Renault Trucks spatřily světlo světa v roce 2006 v designovém ateliéru výrobce pod taktovkou Hervé Bertranda a definitivní podoba designu byla vytvořena před třemi roky.

Ředitel designu Hervé Bertrand a jeho tým se na počátku vývoje rozhodli hledat inspiraci ve světě osobních automobilů. S výsledky, ale nebyli spokojeni. Jedním z důvodů byla skutečnost, že generační výměny u osobních vozů probíhají ve stále kratších cyklech a s tím souvisí i neustále změny ve vývoji jejich designu.

Cílem designérů při navrhování vzhledu nové modelové řady bylo dosažení trvalého a nadčasového designu. Inspirací pro ně byly různé oblasti průmyslu a řada produktů symbolizujících efektivitu. Mezi těmito inspirativními zdroji byl například fotoaparát Leica nebo populární nůž Opinel, který se vyznačuje jednoduchostí a účelností svého provedení.

Následně došlo i na inspiraci detaily z osobních vozů, ale tentokrát se jednalo spíše o některé obecné prvky používané v první polovině dvacátého století, mezi které patřily například palivové nádrže odhalené zrakům kolemjdoucích. Hervé Bertrand k tomu řekl, že v tomto provedení sloužily výhradně k naplnění své funkce a tým designérů Renault Trucks jen přenesl jejich styl do světa nákladních vozidel.

Koncepce nákladního vozidla coby maximálně efektivního pracovního nástroje se z hlediska designu nejvíce projevuje na kabině, která musí vykazovat co možná nejlepší hodnotu Cx. Při navrhování vzhledu byl proto samozřejmě brán ohled na snižování spotřeby paliva a s tím související aerodynamické vlastnosti vozidla.

Pro jejich zlepšení bylo zvoleno zkosené čelní sklo a sloupek A se sklonem 12°. Hrany vedené po bočních stranách kabiny a profilované světlomety taktéž přispívají ke snižování spotřeby paliva. Všechna zvažovaná řešení byla ověřována zkouškami v aerodynamickém tunelu.

Interiér kabiny je rozdělen do dvou různých oddílů. První z nich je určen k řízení, zatímco druhý je věnován odpočinku. Renault Trucks uvádí, že samotné řízení nezabírá ani polovinu z celkového času, který řidič stráví ve svém kamionu. Ve zbývajícím čase spí, jí, pije nebo telefonuje.

Stejně jako u exteriéru, u něhož byl kladen důraz na odolnost, se i provedení interiéru řídilo stejnou myšlenkou. S ohledem na to, kolik času tráví řidič v kabině svého vozidla, byly vybírány barvy, které jej nebudou unavovat. Proto byly zvoleny převážně odstíny černé a šedé, které neunavují oči.

Do projektu vývoje čtyř modelových řad bylo investováno více než 2 miliardy euro a společnost Renault Trucks prováděla nejpřísnější testování v celé své historii. Vývoj nových vozidel probíhal sedm let a první prototypy vyjely již v roce 2008. Od té doby do letošního roku vzniklo 500 zkušebních vozů, s nimiž bylo najeto 10 milionů kilometrů.

Spolupracujeme s TipCars.com
K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

 
Zdroj: Renault Trucks

Štítky Renault Trucks Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

Vítězka Ledecká si v mlze neviděla pod nohy: Ta druhá viděla stejný houby!

Vítězka Ledecká si v mlze neviděla pod nohy: Ta…

PŘÍMO Z ITÁLIE | V noci se dlouho jen převalovala, páteční závodní odpoledne jí zase znepříjemnila mlha, která…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…