Škoda Yeti po 100.000 km: Je to v pořádku
Auto Bild nasazuje do svých dlouhodobých testů nejrůznější typy aut. A tak v dubnu 2010 flotilu rozšířilo i české SUV – Škoda Yeti. Německá redakce zvolila poněkud atypický pohon, motor 1,8 TSI/118 kW, který je ale jedinou cestou k pohonu 4x4 ve spojení s benzinovým motorem. Nicméně téměř polovina zákazníků volí dieselový pohon, 39 % základní motor 1,2 TSI a na silnější téesíčka připadá po osmi procentech.
Německá redakce u Yetiho oceňuje výrazný design, variabilitu interiéru, kteoru nenabízí ani leckteré MPV. Kritiku si naopak vysloužil příliš tvrdý podvozek (zlepšení přišlo po výměně 17palcových letních pneumatik za menší kola), příliš pomalý navigační systém Amundsen (dnes Škoda dodává vylepšený Amundsen+) a vysokou spotřebu benzinu, kterou se jen výjimečně podařilo stlačit pod deset litrů.
Související:
- Audi A4 po 100.000 kilometrech: Zradila převodovka
- BMW X1 po 100.000 km: Pouze problém s brzděním na mokru
- Citroën C5 po 100.000 kilometrech: Jen ten Hydractive…
- Ford Fiesta po 100.000 kilometrech: Zlobivá elektroinstalace
- Hyundai i30 CW po 100.000 kilometrech: Dojem kazí koroze
- Jaguar XF 3.0 V6 Diesel po 100.000 km: Brzdy dlouho nevydrží
- SEAT Ibiza 1,4 16V po 100.000 km: Auto Bild dává jedničku
- Opel Insignia ST po 100.000 kilometrech: Nejlepší Opel všech dob
- Toyota Prius III po 100.000 kilometrech: Jen žárovky a destičky
- Toyota Verso po 100.000 kilometrech: Mechanicky je odolná, ale koroduje
Za celou dobu auto postihlo jen pět drobných závad: postupně se musely měnit tři žárovky a dvakrát těsnění u zadních dveří. Jinak nebyly potřeba žádné další úkony nad rozsah běžné údržby stanovené výrobcem. Výsledkem je tedy pět trestných bodů a dělené patnácté místo (společně se Škodou Octavií 1,6 FSI a BMW X1 xDrive18d). Z konkurentů je lepší jen VW Tiguan 2,0 TSI s třemi trestnými body.
Kompletní test s rozpisem provozních nákladů, servisních nákladů, dalších závad, žebříčkem dříve testovaných vozů, naměřenými dynamickými hodnotami a množstvím dalších podrobných informací naleznete v aktuálním vydání Auto Tipu číslo 18/2012.