Test Auto.cz

Audi A6 50 TDI quattro – Co chybí k dokonalosti?

10.9. 2018
Verdikt
 

Vlna nových limuzín čtyř kruhů naposledy vyplavila novou generaci Audi A6. Na českých silnicích jsme ji vyzkoušeli s nejsilnějším dieselem.

Po vlajkové lodi Audi A8, sportovněji střiženém modelu A7 SportbackSUV-kupé Q8 přišel čas na další novinku se čtyřmi kruhy: Audi A6. Není to přitom naše první společné dostaveníčko, s moderním kokpitem a několika motorizacemi jsem se mohl seznámit už v květnu během mezinárodních jízd v Portugalsku.

A6, která letos přijela již v páté generaci (s označením C8), ve mně zanechala veskrze pozitivní dojmy. Rozhodně se nezapře příbuznost s většími modely, od kterých se model učí nejen co do designu, ale i moderních technologií uvnitř. A dobře známá je i sdílená technika, v našem případě třílitrový vznětový šestiválec ve výkonnějším provedení s 210 kW. Prodlevou při akceleraci a tápajícím chodem samočinné převodovky si mě daná motorizace během úvodních jízd příliš nezískala, tak mě zajímalo, jak se bude s vozem spolupracovat během tradičního týdenního soužití, kdy máme přeci jen na poznání mnohem více času.

Moderní elegán

Jestli jsem si při prvotním seznamování v okolí Porta posteskl, že kromě padesáti odstínů šedi není na výběr žádná atraktivní barva, testovací exemplář mně to nevynahradil. Šedá Taifun (za příplatek 34.800 Kč) ne že by autu neslušela, ale osobně by se mně líbil i nějaký odvážnější odstín. Na druhou stranu starší i nové vozy Audi potkávám při dálničních cestách vcelku často a nutno říct, že tuzemští zákazníci se při konfiguracích drží hodně při zemi. Právě šedé a černé vozy totiž míjím snad nejvíce…

Design samotný se nese v duchu A8 a A7. Začněme výraznou šestiúhelníkovou maskou s chromovaným rámečkem či tvarem předních světlometů. Bezpečným poznávacím znamením je záď, kde světlomety na rozdíl od větších sourozenců nejsou spojeny vodorovnou linkou. Pozdravit vás ale umí neméně efektní animací. Šedá myška je posazena na dvacetipalcových kolech (255/40) Audi Sport, které pořídíte za příplatek 81.100 Kč. Pokud nejste tak nároční a chcete raději ušetřit na jinou položku z pestrého ceníku, můžete se spokojit s osmnáctkami, které jsou součástí standardní výbavy. Ať už zvolíte jakoukoliv motorizaci, dostanete k ní bohužel i falešné koncovky výfuku.

Audi A6 - mezigenerační srovnání rozměrů
GeneraceC8 (2018)C7 (2011-2018)
Délka [mm]49394933
Šířka [mm]18861874
Výška [mm]14571455
Rozvor [mm]29242912
Rozchod vpředu [mm]16301631
Rozchod vzadu [mm]16171596

S příplatkovým balíčkem Gravity (+118.800 Kč) máte navíc Matrix LED světlomety s ostřikovači a dynamickými směrovkami, nechybí ani parkovací kamera. Další položky paketu už se týkají interiéru: MMI navigaci doprovází virtuální kokpit. Jednoznačně „nejmastnějším“ příplatkem je však audiosystém Bang & Olufsen, jenž přijde na 175.700 Kč. Že hraje výtečně, je slabé slovo, tohle prostě musíte zažít na vlastní kůži. Bavíme se o devatenácti reproduktorech, subwooferu a dvou automaticky výsuvných akustických čočkách. Devatenáctikanálový BeoCore zesilovač má celkový výkon 1820 W a prostorový zvuk Fraunhofer Symphoria 2.0 slibuje efekt koncertního sálu pro přední i zadní sedadla. Jedním slovem wow!

Jízdní dojmy s Audi A6: Komfortní kancelář na kolech

Uvnitř se po testovacím týdnu s Audi A7 cítím jako doma. I čtyři kruhy se loučí s konvenčními tlačítky, které postupně nahrazují dotykovými obrazovkami. A opakoval bych se, kdybych si řešení se dvěma displeji, které Audi instaluje do všech nových velkých modelů, hodně pochvaloval. Nejsem sice fanda tohoto trendu a na tradiční tlačítka nedám dopustit, ale když už se musí nahradit, přijde mi toto jako hodně zdařilé řešení. Líbí se mi haptická zpětná vazba, které lze nastavit intenzita a navíc eliminuje stisky vybraných ikon omylem. Pokud vám ale nevyhovuje, můžete ji zcela vypnout. Skvělé je i zadávání cílové destinace do navigace. Když na to přijde, dolní displej se změní v obrovský tablet, na kterém můžete snadno psát jednotlivá písmena klidně i přes sebe. Systém funguje výtečně, i když jsem občas nějaké písmeno napsal jako čerstvý prvňáček, infotainment jej dokázal okamžitě přelouskat.

Výrazné stříbrné rámečky, které najdete okolo displejů i jiných prvků interiéru, se nemusí líbit každému, za mě však kabině jen prospívají a dodávají šmrnc. Alespoň co do vzhledu. Letní dny totiž odhalují i jednu slabinu, které jsem si všiml už při portugalských jízdách. Od dekorací se často odráží sluníčko, což při řízení není zrovna dvakrát příjemné.

obrázek [600 x 362]  

To nejlepší od větších sourozenců si A6 půjčuje i v ostatních částech kabiny. Bavíme se třeba o perfektním sezení s ideálně dlouhými sedáky a slušným bočním vedením, které podrží v zatáčkách. Ale jak jistě tušíte, i za tento komfort si musíte připlatit. V našem případě jde o kombinaci balíčku Audi Design selection za 110.100 Kč, jenž obsahuje elektricky ovládaná přední sedadla s paměťovou funkcí. Za 44.900 Kč se cestující vpředu mohou nechat namasírovat a využít odvětrávání. Masážní funkce jsou opravdu skvělé a na nejvyšší stupeň umí být hodně intenzivní. I obyčejné dálniční cesty se potom mění v příjemný relax. Přední sedačky jsou vyhřívané standardně, zadní tuto funkci dostanou za 11.100 Kč.

Vzadu ještě chvilku zůstaňme. S výškou 176 centimetrů jsem si udělal pohodlí za volantem a sám za sebou měl potom dostatečnou rezervu nad hlavou a velkorysou před koleny. Ani s výškou blížící se ke dvěma metrům tu nebudete nikterak omezováni, tedy pokud si vedle sebe nesednou tři takoví čahouni. To už vám v loktech bude těsněji a na dlouhých cestách se nebudete cítit tak komfortně, vždyť i samotné sedačky jsou tvarem určené spíše pro dva cestující.

Zavazadelník pojme 530 litrů, je 1050 mm široký a 1176 mm dlouhý. Potěší jeho pravidelné tvary i síťky na drobné předměty. Již ve standardu je víko elektricky ovládané a díky samotnému tvaru se nemusíte prát ani s příliš vysokou nakládací hranou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A6 50 TDI quattro

Cena v základní výbavě: 1 695 900 Kč Cena v testované výbavě: 2 795 900 Kč

Základní výbava:18“ litá kola, dvouzónová automatická klimatizace, parkovací senzory vpředu a vzadu, elektricky ovládaný zavazadelník, LED přední a zadní světlomety, navigace MMI s 8,8“ obrazovkou, multifunkční kožený volant, tempomat, hlídání jízdního pruhu, vyhřívaná přední sedadla, větší palivová nádrž na 73 l atp.

Výbava testovaného vozu:20“ litá kola Audi Sport (+81.100 Kč), akční paket Gravity (Matrix LED světlomety s ostřikovači, zadní dynamické směrovky, Audi Virtual Cockpit, zpětná parkovací kamera atd.) (+118.800 Kč), Audi Design selection (komfortní elektricky ovládaná sedadla vpředu s paměťovou funkcí, volant a volič převodovky s kontrastním prošitím) (+110.100 Kč), adaptivní pneumatický podvozek (+58.000 Kč), asistent nočního vidění (+62.300 Kč), asistenční paket City (hlídání průjezdu křižovatkou, mrtvého úhlu, varování při vystupování z vozu, hlídání při výjezdu z parkovacího místa, nepřetržitá kontrola provozu za vozem atd.) (+34.800 Kč), asistenční paket Tour (adaptivní tempomat, omezovač rychlosti, asistent vyhýbání, asistent odbočení atp.) (+58.000 Kč), Bang & Olufsen Advanced sound systém (+175.700 Kč), dynamické řízení všech kol (+55.100 Kč), HD Matrix LED světlomety (+40.600 Kč), head-up displej (+40.600 Kč), masážní a odvětrávané přední sedačky (+44.900 Kč), ovládací prvky v hliníkové optice (+22.300 Kč), quattro se sportovním diferenciálem (+43.500 Kč) atd.

Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše

Kdyby poslanci nynější vládě Andreje Babiše (ANO)…

Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak

Nejdelším železničním tunelem v ČR projel ve čtvrtek…

GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti

Projekt Samsung Tvoje šance, který pomáhá dětem v…

Mayové se kvůli brexitu drolí vláda Mayové se kvůli brexitu drolí vláda

Zveřejnění návrhu dohody mezi Velkou Británií a Evropsku…

 
Technické údaje
Motor Audi A6 50 TDI quattro
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2967
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 210 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 620 / 2250 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.5
Emise CO2:142
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 530 / -
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1900 / 575
Rozměr pneu:255/40 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4939
b) šířka (mm): 2110
c) výška (mm): 1457
d) rozvor (mm): 2924
e) rozchod vpředu (mm): 1630
f) rozchod vzadu (mm): 1617
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi A6 50 TDI quattro – Co chybí…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN

Z populárních trendů na YouTube si dělal známý moderátor…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 



První jízdní dojmy: Audi A6 Avant. Jinak než s mild-hybridem ho nekoupíte První jízdní dojmy: Audi A6 Avant. Jinak než s mild-hybridem ho nekoupíte

První svezení s novou Audi A6 Avant neodhalilo žádné…

Euro NCAP 2018: Audi A6 – Pět hvězd bez zaváhání Euro NCAP 2018: Audi A6 – Pět hvězd bez zaváhání

Audi A6 ve své nejnovější generaci v testech Euro NCAP…

 



 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Včera

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je už 100 tisíc

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je…

Miliony Venezuelanů utekly ze své zbídačené země, kde panuje hospodářská krize. Sta tisíce z nich přitom…

Dotace na zateplení i dešťovku mění podmínky: Jak získat od státu až 450 tisíc?

Dotace na zateplení i dešťovku mění podmínky: Jak…

Od poloviny října mohou lidé nově žádat o dotace na zateplení, které provedou svépomocí. Není to ale jediná…

 

iSport.cz

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v bráně zářil Pavlenka

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v…

Úkol splněn! Česká reprezentace obstála i ve třetím utkání pod novým trenérem Jaroslavem Šilhavým a přípravný…

Fotbalová Sparta slaví 125 let: retro ve speciálním Sport Magazínu

Fotbalová Sparta slaví 125 let: retro ve speciálním…

Ideální jedenáctka, nejschopnější trenéři i nejpamátnější zápasy, které si spojíte s dějinami nejslavnějšího…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve Švýcarsku studoval

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve…

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes ve stručném vyjádření novinářům řekl, že jeho syn Andrej nikdy nebyl českým…