Test Auto.cz

Audi A6 50 TDI quattro – Co chybí k dokonalosti?

10.9. 2018
Verdikt
 

Vlna nových limuzín čtyř kruhů naposledy vyplavila novou generaci Audi A6. Na českých silnicích jsme ji vyzkoušeli s nejsilnějším dieselem.

Po vlajkové lodi Audi A8, sportovněji střiženém modelu A7 SportbackSUV-kupé Q8 přišel čas na další novinku se čtyřmi kruhy: Audi A6. Není to přitom naše první společné dostaveníčko, s moderním kokpitem a několika motorizacemi jsem se mohl seznámit už v květnu během mezinárodních jízd v Portugalsku.

A6, která letos přijela již v páté generaci (s označením C8), ve mně zanechala veskrze pozitivní dojmy. Rozhodně se nezapře příbuznost s většími modely, od kterých se model učí nejen co do designu, ale i moderních technologií uvnitř. A dobře známá je i sdílená technika, v našem případě třílitrový vznětový šestiválec ve výkonnějším provedení s 210 kW. Prodlevou při akceleraci a tápajícím chodem samočinné převodovky si mě daná motorizace během úvodních jízd příliš nezískala, tak mě zajímalo, jak se bude s vozem spolupracovat během tradičního týdenního soužití, kdy máme přeci jen na poznání mnohem více času.

Moderní elegán

Jestli jsem si při prvotním seznamování v okolí Porta posteskl, že kromě padesáti odstínů šedi není na výběr žádná atraktivní barva, testovací exemplář mně to nevynahradil. Šedá Taifun (za příplatek 34.800 Kč) ne že by autu neslušela, ale osobně by se mně líbil i nějaký odvážnější odstín. Na druhou stranu starší i nové vozy Audi potkávám při dálničních cestách vcelku často a nutno říct, že tuzemští zákazníci se při konfiguracích drží hodně při zemi. Právě šedé a černé vozy totiž míjím snad nejvíce…

Design samotný se nese v duchu A8 a A7. Začněme výraznou šestiúhelníkovou maskou s chromovaným rámečkem či tvarem předních světlometů. Bezpečným poznávacím znamením je záď, kde světlomety na rozdíl od větších sourozenců nejsou spojeny vodorovnou linkou. Pozdravit vás ale umí neméně efektní animací. Šedá myška je posazena na dvacetipalcových kolech (255/40) Audi Sport, které pořídíte za příplatek 81.100 Kč. Pokud nejste tak nároční a chcete raději ušetřit na jinou položku z pestrého ceníku, můžete se spokojit s osmnáctkami, které jsou součástí standardní výbavy. Ať už zvolíte jakoukoliv motorizaci, dostanete k ní bohužel i falešné koncovky výfuku.

Audi A6 - mezigenerační srovnání rozměrů
GeneraceC8 (2018)C7 (2011-2018)
Délka [mm]49394933
Šířka [mm]18861874
Výška [mm]14571455
Rozvor [mm]29242912
Rozchod vpředu [mm]16301631
Rozchod vzadu [mm]16171596

S příplatkovým balíčkem Gravity (+118.800 Kč) máte navíc Matrix LED světlomety s ostřikovači a dynamickými směrovkami, nechybí ani parkovací kamera. Další položky paketu už se týkají interiéru: MMI navigaci doprovází virtuální kokpit. Jednoznačně „nejmastnějším“ příplatkem je však audiosystém Bang & Olufsen, jenž přijde na 175.700 Kč. Že hraje výtečně, je slabé slovo, tohle prostě musíte zažít na vlastní kůži. Bavíme se o devatenácti reproduktorech, subwooferu a dvou automaticky výsuvných akustických čočkách. Devatenáctikanálový BeoCore zesilovač má celkový výkon 1820 W a prostorový zvuk Fraunhofer Symphoria 2.0 slibuje efekt koncertního sálu pro přední i zadní sedadla. Jedním slovem wow!

Jízdní dojmy s Audi A6: Komfortní kancelář na kolech

Uvnitř se po testovacím týdnu s Audi A7 cítím jako doma. I čtyři kruhy se loučí s konvenčními tlačítky, které postupně nahrazují dotykovými obrazovkami. A opakoval bych se, kdybych si řešení se dvěma displeji, které Audi instaluje do všech nových velkých modelů, hodně pochvaloval. Nejsem sice fanda tohoto trendu a na tradiční tlačítka nedám dopustit, ale když už se musí nahradit, přijde mi toto jako hodně zdařilé řešení. Líbí se mi haptická zpětná vazba, které lze nastavit intenzita a navíc eliminuje stisky vybraných ikon omylem. Pokud vám ale nevyhovuje, můžete ji zcela vypnout. Skvělé je i zadávání cílové destinace do navigace. Když na to přijde, dolní displej se změní v obrovský tablet, na kterém můžete snadno psát jednotlivá písmena klidně i přes sebe. Systém funguje výtečně, i když jsem občas nějaké písmeno napsal jako čerstvý prvňáček, infotainment jej dokázal okamžitě přelouskat.

Výrazné stříbrné rámečky, které najdete okolo displejů i jiných prvků interiéru, se nemusí líbit každému, za mě však kabině jen prospívají a dodávají šmrnc. Alespoň co do vzhledu. Letní dny totiž odhalují i jednu slabinu, které jsem si všiml už při portugalských jízdách. Od dekorací se často odráží sluníčko, což při řízení není zrovna dvakrát příjemné.

obrázek [600 x 362]  

To nejlepší od větších sourozenců si A6 půjčuje i v ostatních částech kabiny. Bavíme se třeba o perfektním sezení s ideálně dlouhými sedáky a slušným bočním vedením, které podrží v zatáčkách. Ale jak jistě tušíte, i za tento komfort si musíte připlatit. V našem případě jde o kombinaci balíčku Audi Design selection za 110.100 Kč, jenž obsahuje elektricky ovládaná přední sedadla s paměťovou funkcí. Za 44.900 Kč se cestující vpředu mohou nechat namasírovat a využít odvětrávání. Masážní funkce jsou opravdu skvělé a na nejvyšší stupeň umí být hodně intenzivní. I obyčejné dálniční cesty se potom mění v příjemný relax. Přední sedačky jsou vyhřívané standardně, zadní tuto funkci dostanou za 11.100 Kč.

Vzadu ještě chvilku zůstaňme. S výškou 176 centimetrů jsem si udělal pohodlí za volantem a sám za sebou měl potom dostatečnou rezervu nad hlavou a velkorysou před koleny. Ani s výškou blížící se ke dvěma metrům tu nebudete nikterak omezováni, tedy pokud si vedle sebe nesednou tři takoví čahouni. To už vám v loktech bude těsněji a na dlouhých cestách se nebudete cítit tak komfortně, vždyť i samotné sedačky jsou tvarem určené spíše pro dva cestující.

Zavazadelník pojme 530 litrů, je 1050 mm široký a 1176 mm dlouhý. Potěší jeho pravidelné tvary i síťky na drobné předměty. Již ve standardu je víko elektricky ovládané a díky samotnému tvaru se nemusíte prát ani s příliš vysokou nakládací hranou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A6 50 TDI quattro

Cena v základní výbavě: 1 695 900 Kč Cena v testované výbavě: 2 795 900 Kč

Základní výbava:18“ litá kola, dvouzónová automatická klimatizace, parkovací senzory vpředu a vzadu, elektricky ovládaný zavazadelník, LED přední a zadní světlomety, navigace MMI s 8,8“ obrazovkou, multifunkční kožený volant, tempomat, hlídání jízdního pruhu, vyhřívaná přední sedadla, větší palivová nádrž na 73 l atp.

Výbava testovaného vozu:20“ litá kola Audi Sport (+81.100 Kč), akční paket Gravity (Matrix LED světlomety s ostřikovači, zadní dynamické směrovky, Audi Virtual Cockpit, zpětná parkovací kamera atd.) (+118.800 Kč), Audi Design selection (komfortní elektricky ovládaná sedadla vpředu s paměťovou funkcí, volant a volič převodovky s kontrastním prošitím) (+110.100 Kč), adaptivní pneumatický podvozek (+58.000 Kč), asistent nočního vidění (+62.300 Kč), asistenční paket City (hlídání průjezdu křižovatkou, mrtvého úhlu, varování při vystupování z vozu, hlídání při výjezdu z parkovacího místa, nepřetržitá kontrola provozu za vozem atd.) (+34.800 Kč), asistenční paket Tour (adaptivní tempomat, omezovač rychlosti, asistent vyhýbání, asistent odbočení atp.) (+58.000 Kč), Bang & Olufsen Advanced sound systém (+175.700 Kč), dynamické řízení všech kol (+55.100 Kč), HD Matrix LED světlomety (+40.600 Kč), head-up displej (+40.600 Kč), masážní a odvětrávané přední sedačky (+44.900 Kč), ovládací prvky v hliníkové optice (+22.300 Kč), quattro se sportovním diferenciálem (+43.500 Kč) atd.

EU pracuje na lepším plánu pro irské hranice po brexitu, oznámil hlavní vyjednavač Barnier EU pracuje na lepším plánu pro irské hranice po brexitu, oznámil hlavní vyjednavač Barnier

Evropská unie je připravena vyjít Londýnu vstříc novým…

Hypotéky zdražily, přesto si je sjednalo více lidí a ve větším objemu Hypotéky zdražily, přesto si je sjednalo více lidí a ve větším objemu

Průměrná úroková sazba hypoték v srpnu stoupla na 2,53…

KLDR slíbila, že zavře své raketové středisko KLDR slíbila, že zavře své raketové středisko

Severokorejský vůdce Kim Čong-un přislíbil trvale…

České univerzity ve světové lize pokulhávají České univerzity ve světové lize pokulhávají

Boj o nejlepší a také nejatraktivnější univerzity…

 
Technické údaje
Motor Audi A6 50 TDI quattro
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2967
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 210 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 620 / 2250 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.5
Emise CO2:142
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 530 / -
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1900 / 575
Rozměr pneu:255/40 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4939
b) šířka (mm): 2110
c) výška (mm): 1457
d) rozvor (mm): 2924
e) rozchod vpředu (mm): 1630
f) rozchod vzadu (mm): 1617
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi A6 50 TDI quattro – Co chybí…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

Nový Mercedes GLE Coupé natočen při testování. Vyzve X6 do druhého kola Nový Mercedes GLE Coupé natočen při testování. Vyzve X6 do druhého kola

Druhá karosářská verze Mercdesu GLE nebude chybět ani v…

 






 
Seat Tarraco: Rodinka španělských SUV se rozrůstá na tři

Seat Tarraco: Rodinka španělských SUV se rozrůstá na tři

Včera

Seat k SUV Arona a Ateca přidává již dříve avizovaný třetí model. Tarraco je největší v nabídce. Zakamuflované prototypy a teasery už jsme viděli, teď se odhaluje kompletně.




Blesk.cz

Zpěvák kapely Walda Gang Šafránek (†46) zemřel! Po letech trápení si pro něj přišla smrt

Zpěvák kapely Walda Gang Šafránek (†46) zemřel! Po…

Všichni mu drželi palce. Zpěvák kapely Walda Gang Vladimír Šafránek (†46) ale v úterý odpoledne svůj boj se…

Rodiče vzali Martina (†3) a Milana (†4) na nákupy. Během cesty domů všichni zemřeli strašnou smrtí.

Rodiče vzali Martina (†3) a Milana (†4) na nákupy.…

Obyčejný nákup skončil neuvěřitelnou tragédií. Rodiče se vypravili nakoupit sladkosti pro kamarády malého…

 

iSport.cz

Karolína Plíšková pomstila sestru. V Tokiu si zahraje čtvrtfinále

Karolína Plíšková pomstila sestru. V Tokiu si…

Česká tenistka Karolína Plíšková otočila v Tokiu zápas s Darjou Gavrilovovou z Austrálie, přemožitelkou sestry…

LM: Liverpool doma porazil PSG. Výhry slaví Barcelona, Inter i Dortmund

LM: Liverpool doma porazil PSG. Výhry slaví…

Finalista minulého ročníku Liverpool ztratil dvoubrankový náskok, nakonec ale nad Paris St. Germain vyhrál 3:2…

 

Reflex.cz

Toulky Bolívií, srdcem Jižní Ameriky: Prokletá stříbrná hora Cerro Rico

Toulky Bolívií, srdcem Jižní Ameriky: Prokletá…

Potosí. Svérázné město s jedinečnou historií postavené už v polovině 16. století se o dvě stě let později stalo…

Drobní živnostníci jsou solí této země, i když se to ANOfertům nelíbí. Je potřeba jim ulehčit nejen na papíře

Drobní živnostníci jsou solí této země, i když se to…

Zatímco většina komentátorů nyní řeší pseudokauzu s pár syrskými „sirotky“ či zda někdo má či nemá telefon na…