3.2. 2017 Michal Fokt

Audi Q5 2.0 TDI vs Ford Kuga Vignale 2.0 TDCi – Tak snad příště

 

Ford prý povýšil své kompaktní SUV na luxusní model. Tak jsme ho postavili proti zbrusu nové prémiovce.

Uvést na trh novou značku je nesmírně drahá záležitost a neznamená to, že se automaticky dostaví úspěch, bez ohledu na to, jak dobře si vede v jiné části světa. Jen vzpomeňte na Infiniti na českém trhu. I Ford by rád ukousl kousek koláče z lukrativního prémiového segmentu, ale vcelku moudře usoudil, že jeho luxusní značka Lincoln je přece jen příliš americká, to by v Evropě jistojistě nefungovalo. A tak vznikl nápad ve stylu „chytré horákyně“: místo nové značky načančané verze stávajících modelů, prodávaných v rámci speciálního brandu za patřičně tučné ceny. Prostě něco jako Maybach, chápete… Bylo těžké tomu nefandit, když Ford zvolil označení Vignale – svého času známého designcentra, spojeného i s naší Tatrou.

Takže ho tu máme: Ford Kuga Vignale, aspirant segmentu kompaktních prémiových SUV – na speciálních 18“ kolech, s lehce provokativním odstínem laku, chromovanými ozdobami karoserie, koženým čalouněním a spoustou dalších drobností. Popravdě řečeno rozsah změn (by) mě asi úplně nepřesvědčil, zvlášť když nejsem zrovna fanda jeho designu, ale očekávám, že změn bude více než bohatší výbava a hezčí vzhled.

Nejlépe to posoudíme, když auto postavíme proti zavedenému konkurentovi. Protože prémiové značky okázale plýtvají prostorem a nabídnou zpravidla užitné vlastnosti, odpovídající mainstreamovým modelům o třídu menším, sáhli jsme rovnou po Audi Q5. Nový tiguan ho dokázal vloni porazit, jenže to byla ještě dosluhující minulá generace. Ale teď tu máme přece luxusní model proti luxusnímu modelu, tak by to nemělo až tolik vadit. Jak se s touto výzvou ambiciózní Ford vypořádá?

Video

Klub milionářů

Ten, kdo pořídí Kugu Vignale, může si být jist jednou věcí – že za auto zaplatí přes milion. A to je něco, čím se na párty rozhodně blýsknete. Možnosti volby moc nejsou – 132kW dvoulitrový turbodiesel lze mít buď se šestistupňovým manuálem (proč?) nejméně za 1.033.990 Kč, nebo (jako my) s automatem se stejným počtem kvaltů a cenovkou 1.083.990 korun. Seznam základní výbavy je velmi obsáhlý, téměř vyčerpávající, vlastně se divím, že ještě vůbec něco zbývá v seznamu příplatkové výbavy. Najdete tam třeba metalízu (s výjimkou téhle „spešl“ Milano Grigio a bílé), infotainment s hlasovým ovládáním, navigaci, dvouzónovou klimatizaci, adaptivní bixenony, bezdotykové otevírání pátých dveří, keyless přístup, přídavné topení nebo parkovací asistent a kameru.

Pořizovací nákladyFord Kuga Vignale 2.0 TDCi 132 kWAudi Q5 2.0 TDI 140 kW
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy1.083.990 Kč1.254.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Dvouzónová klimatizace [Kč]SS
Navigace [Kč]S73.500
Metalický lak [Kč]795030.600
Tónovaná zadní okna [Kč]790013.800
Panoramatické okno [Kč]28.30033.500
19" kola [Kč]25.00034.300
Sportovní sedadla [Kč]SS
Nezávislé topení [Kč]24.90040.600
Adaptivní tempomat [Kč]22.00037.800
Audiosystém [Kč]S8300
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]9990/398222.052/10.508
Přední/zadní nárazník [Kč]9116/359212.166/14.691
Přední blatník [Kč]38567123
Čelní sklo [Kč]18.56810.588
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2692 + 5852169 + 1378
Hodinová sazba v servisu [Kč]6501531
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/124/3/12
Prodloužená záruka5 let/120.000 km = 20.000 Kč5 let/150.000 km = 31.800 Kč

Pro Audi Q5 je 2.0 TDI v té lepší polovině aktuálních naftových motorizací a jako takový začíná na částce 1.254.900 korun. Mimochodem 110kW předokolkový turbodiesel s manuálem stojí zhruba tolik jako kuga. Takže mezi vyšperkovaným kompaktem a klasickým středním prémiovým SUV je rozdíl 170 tisíc korun. Jestli je to s ohledem na schopnosti aut hodně nebo málo, zjistíte dále. Čistě z „papírového“ pohledu za ty peníze Q5 rozhodně není žádný žebrák. Je tu třeba automatická klima, rozhraní MMI, xenony se světelným senzorem, Drive Select nebo 17“ litá kola. V našem případě šlo o verzi Sport quattro za 1.310.900 Kč, standardně s 18“ litými koly, hliníkovými okenními lištami, sportovními sedadly a decentním optipaketem. Přímo monstrózní pak je seznam příplatkové výbavy, která zvýšila cenu o 400 tisíc korun! Hýčkal nás mimo jiné vzduchový podvozek, lepší audiosystém, virtual cockpit, navigace, čalounění v kombinaci kůže a alcantary a spousta dalších nezbytností. Tímto jsme si tedy odbyli nudnou povinnost, pojďme testovat!

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮFord Kuga VignaleAudi Q5
Základní cena75
Standardní výbava a příplatky106
Servis96
Záruky78
Průměr8,256,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, dnes v noci…

Devět gigantů, které brázdí moře: od obří jachty po největší nákladní loď světa Devět gigantů, které brázdí moře: od obří jachty po největší nákladní loď světa

Podívejte se na devět největších lodí různých kategorií.…

Komentář: Realitní bublina je opět ve hře Komentář: Realitní bublina je opět ve hře

Ve středu byla zveřejněna statistika Eurostatu vývoje cen…

Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci

Irácký velvyslanec Valíd Šiltágh vyzval české firmy k…

 
Technické údaje
Motor Ford Kuga VignaleAudi Q5 2.0 TDI Sport quattro S tronic
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19971968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 3750140 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000 - 3250400 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200218
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 107.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4.9 / 5.25.3 / 4.7 / 4.9
Emise CO2:134129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 456 / 1603550 / 1550
Objem nádrže (l):6065
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1716 / 5141845 / 595
Rozměr pneu:235/50 R18235/55 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 45414486
b) šířka (mm): 18381839
c) výška (mm): 17491673
d) rozvor (mm): 26902677
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1040830 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 830560 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10201040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960980
k) šířka vpředu (mm): 14401490
l) šířka vzadu (mm): 14601472
délka sedáku vpředu (mm): 525535
délka sedáku vzadu (mm): 480475
výška opěradla vpředu (mm): 640680
výška opěradla vzadu (mm): 660640
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Audi Q5 2.0 TDI vs Ford Kuga Vignale 2.0…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Jízdní dojmy Audi SQ5: Efektivní je. Umí ale také pobavit? Jízdní dojmy Audi SQ5: Efektivní je. Umí ale také pobavit?

V rámci akce Audit Tech Day v Mnichově jsme měli možnost…

Euro NCAP 2017: Audi Q5 – Pět hvězd i pro druhou generaci Euro NCAP 2017: Audi Q5 – Pět hvězd i pro druhou generaci

Audi Q5 ve své nejnovější podobě v testech Euro NCAP…

 



 
Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Dnes 08:00

Škoda radikálně zlevnila filtry pevných částic. Zároveň však zavedla dvě řady: vedle originální ještě ekonomickou. Už za 10.000 Kč pak pořídíte filtr z Polska. Důkladně jsme jej prověřili.




Blesk.cz

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, jenž na počátku prázdnin atraktivně uzavřel společenskou sezónu,…

Kubera o „boji“ o Hrad: Valenta dodá vrtulník, žena se na mou kandidaturu mračí

Kubera o „boji“ o Hrad: Valenta dodá vrtulník, žena…

Senátor a dlouholetý teplický primátor Jaroslav Kubera (ODS) se už chystá na případnou prezidentskou kampaň.…

 

iSport.cz

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a zdravil legendu Tour

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a…

PŘÍMO Z FRANCIE | V naprosté pohodě je na Tour de France obhájce titulu Chris Froome. Až v takové, že si během…

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné otazníky mám vyřešené

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné…

Pětigólový ranec si odnesl ostravský Baník z generálky proti druholigovému Třinci. Soupeři, s nímž v minulé…

 

Reflex.cz

Týpek v klobouku Jamiroquai: Od jazzu a funku k disku a zase zpět

Týpek v klobouku Jamiroquai: Od jazzu a funku…

Po sedmi letech strávených hlavně péčí o rodinu a své dvě děti se letos na jaře na hudební scénu vrátil…

Velké Británii dochází vzdušný prostor. Nemá už kudy vést letadla, situace začíná být alarmující

Velké Británii dochází vzdušný prostor. Nemá už kudy…

Ředitel britského Národního úřadu řízení leteckého provozu uvádí, že pokud nedojde ve Velké Británii k radikální…