3.2. 2017 Michal Fokt

Audi Q5 2.0 TDI vs Ford Kuga Vignale 2.0 TDCi – Tak snad příště

 

Ford prý povýšil své kompaktní SUV na luxusní model. Tak jsme ho postavili proti zbrusu nové prémiovce.

Uvést na trh novou značku je nesmírně drahá záležitost a neznamená to, že se automaticky dostaví úspěch, bez ohledu na to, jak dobře si vede v jiné části světa. Jen vzpomeňte na Infiniti na českém trhu. I Ford by rád ukousl kousek koláče z lukrativního prémiového segmentu, ale vcelku moudře usoudil, že jeho luxusní značka Lincoln je přece jen příliš americká, to by v Evropě jistojistě nefungovalo. A tak vznikl nápad ve stylu „chytré horákyně“: místo nové značky načančané verze stávajících modelů, prodávaných v rámci speciálního brandu za patřičně tučné ceny. Prostě něco jako Maybach, chápete… Bylo těžké tomu nefandit, když Ford zvolil označení Vignale – svého času známého designcentra, spojeného i s naší Tatrou.

Takže ho tu máme: Ford Kuga Vignale, aspirant segmentu kompaktních prémiových SUV – na speciálních 18“ kolech, s lehce provokativním odstínem laku, chromovanými ozdobami karoserie, koženým čalouněním a spoustou dalších drobností. Popravdě řečeno rozsah změn (by) mě asi úplně nepřesvědčil, zvlášť když nejsem zrovna fanda jeho designu, ale očekávám, že změn bude více než bohatší výbava a hezčí vzhled.

Nejlépe to posoudíme, když auto postavíme proti zavedenému konkurentovi. Protože prémiové značky okázale plýtvají prostorem a nabídnou zpravidla užitné vlastnosti, odpovídající mainstreamovým modelům o třídu menším, sáhli jsme rovnou po Audi Q5. Nový tiguan ho dokázal vloni porazit, jenže to byla ještě dosluhující minulá generace. Ale teď tu máme přece luxusní model proti luxusnímu modelu, tak by to nemělo až tolik vadit. Jak se s touto výzvou ambiciózní Ford vypořádá?

Video

Klub milionářů

Ten, kdo pořídí Kugu Vignale, může si být jist jednou věcí – že za auto zaplatí přes milion. A to je něco, čím se na párty rozhodně blýsknete. Možnosti volby moc nejsou – 132kW dvoulitrový turbodiesel lze mít buď se šestistupňovým manuálem (proč?) nejméně za 1.033.990 Kč, nebo (jako my) s automatem se stejným počtem kvaltů a cenovkou 1.083.990 korun. Seznam základní výbavy je velmi obsáhlý, téměř vyčerpávající, vlastně se divím, že ještě vůbec něco zbývá v seznamu příplatkové výbavy. Najdete tam třeba metalízu (s výjimkou téhle „spešl“ Milano Grigio a bílé), infotainment s hlasovým ovládáním, navigaci, dvouzónovou klimatizaci, adaptivní bixenony, bezdotykové otevírání pátých dveří, keyless přístup, přídavné topení nebo parkovací asistent a kameru.

Pořizovací nákladyFord Kuga Vignale 2.0 TDCi 132 kWAudi Q5 2.0 TDI 140 kW
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy1.083.990 Kč1.254.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Dvouzónová klimatizace [Kč]SS
Navigace [Kč]S73.500
Metalický lak [Kč]795030.600
Tónovaná zadní okna [Kč]790013.800
Panoramatické okno [Kč]28.30033.500
19" kola [Kč]25.00034.300
Sportovní sedadla [Kč]SS
Nezávislé topení [Kč]24.90040.600
Adaptivní tempomat [Kč]22.00037.800
Audiosystém [Kč]S8300
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]9990/398222.052/10.508
Přední/zadní nárazník [Kč]9116/359212.166/14.691
Přední blatník [Kč]38567123
Čelní sklo [Kč]18.56810.588
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2692 + 5852169 + 1378
Hodinová sazba v servisu [Kč]6501531
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/124/3/12
Prodloužená záruka5 let/120.000 km = 20.000 Kč5 let/150.000 km = 31.800 Kč

Pro Audi Q5 je 2.0 TDI v té lepší polovině aktuálních naftových motorizací a jako takový začíná na částce 1.254.900 korun. Mimochodem 110kW předokolkový turbodiesel s manuálem stojí zhruba tolik jako kuga. Takže mezi vyšperkovaným kompaktem a klasickým středním prémiovým SUV je rozdíl 170 tisíc korun. Jestli je to s ohledem na schopnosti aut hodně nebo málo, zjistíte dále. Čistě z „papírového“ pohledu za ty peníze Q5 rozhodně není žádný žebrák. Je tu třeba automatická klima, rozhraní MMI, xenony se světelným senzorem, Drive Select nebo 17“ litá kola. V našem případě šlo o verzi Sport quattro za 1.310.900 Kč, standardně s 18“ litými koly, hliníkovými okenními lištami, sportovními sedadly a decentním optipaketem. Přímo monstrózní pak je seznam příplatkové výbavy, která zvýšila cenu o 400 tisíc korun! Hýčkal nás mimo jiné vzduchový podvozek, lepší audiosystém, virtual cockpit, navigace, čalounění v kombinaci kůže a alcantary a spousta dalších nezbytností. Tímto jsme si tedy odbyli nudnou povinnost, pojďme testovat!

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮFord Kuga VignaleAudi Q5
Základní cena75
Standardní výbava a příplatky106
Servis96
Záruky78
Průměr8,256,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Tomáše Prouzy: Jedna neslavná česká prohra Komentář Tomáše Prouzy: Jedna neslavná česká prohra

V pondělí vyvrcholil boj o první kořist z brexitových…

Tvrdíkovi Číňané ze CEFC odmítají, že by upláceli v Africe Tvrdíkovi Číňané ze CEFC odmítají, že by upláceli v Africe

Čínský konglomerát CEFC China Energy ostře odmítl, že by…

Klid před bouří? Investoři nemají strach, naposledy to tak bylo před krizí Klid před bouří? Investoři nemají strach, naposledy to tak bylo před krizí

Sebevědomí investorů je v nejlepší kondici za poslední…

Komárek dostal od úřadu zelenou. Může koupit IT firmu AutoCont Komárek dostal od úřadu zelenou. Může koupit IT firmu AutoCont

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže schválil změnu…

 
Technické údaje
Motor Ford Kuga VignaleAudi Q5 2.0 TDI Sport quattro S tronic
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19971968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 3750140 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000 - 3250400 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200218
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 107.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4.9 / 5.25.3 / 4.7 / 4.9
Emise CO2:134129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 456 / 1603550 / 1550
Objem nádrže (l):6065
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1716 / 5141845 / 595
Rozměr pneu:235/50 R18235/55 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 45414486
b) šířka (mm): 18381839
c) výška (mm): 17491673
d) rozvor (mm): 26902677
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1040830 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 830560 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10201040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960980
k) šířka vpředu (mm): 14401490
l) šířka vzadu (mm): 14601472
délka sedáku vpředu (mm): 525535
délka sedáku vzadu (mm): 480475
výška opěradla vpředu (mm): 640680
výška opěradla vzadu (mm): 660640
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Audi Q5 2.0 TDI vs Ford Kuga Vignale 2.0…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 



Audi Q5 v Česku dostalo nový motor. Vyzkoušeli jsme jej už dávno před tím Audi Q5 v Česku dostalo nový motor. Vyzkoušeli jsme jej už dávno před tím

Základní paleta Audi Q5 v Česku dosud zahrnovala pouze…

Jízdní dojmy Audi SQ5: Efektivní je. Umí ale také pobavit? Jízdní dojmy Audi SQ5: Efektivní je. Umí ale také pobavit?

V rámci akce Audit Tech Day v Mnichově jsme měli možnost…

 



 
Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

TEST: Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

Dnes 12:51

Polo existuje téměř stejně dlouho jako golf, avšak renomé většího sourozence nikdy nedosáhlo. V každé další generaci se však golfu přibližuje stále více a to nejen vzhledem, ale i jízdní projevem.




Blesk.cz

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za unesenými dětmi a jednorožci

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za…

Peter Grant z pera britského spisovatele Bena Aaronovitche se vrací již popáté. Mladý čarodějův učeň, který je…

 

iSport.cz

LIGA NARUBY: Lafatovo fair play, naštvaný Wágner a Podaného omluva

LIGA NARUBY: Lafatovo fair play, naštvaný Wágner a…

14. kolo Het ligy se asi oslavovalo především doma u Škodů – oba bratři útočníci dali po krásných gólech za…

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly. Hráči pak obrali Liverpool

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly.…

Vypadalo to hrozivě. Po prvním poločase odcházeli fotbalisté Sevilly do kabin ve středečním duelu Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Gay kafe Starbucks? Proboha, už dost!

Gay kafe Starbucks? Proboha, už dost!

Po změně oslovování cestujících v newyorském metru zde máme další skutečně důležitý problém prvního světa, a tím…

Češi ve volbách šlápli do lejníčka. Státníka poznají, až padnou na hubu, říká Fedor Gál

Češi ve volbách šlápli do lejníčka. Státníka…

Z výsledku voleb v Česku mu běhá mráz po zádech. „Čechy nechápu,“ říká v rozhovoru s Pavlem Štruncem disident,…